• Anonym (Kvinnor vill moralisera)

Varför ska "happy ending" vara förbjudet?

Varför ska det vara olagligt att köpa "happy ending", allstå penismassage? 
    Det borde motsvara med andra situationer som det är lagligt, exempelvis att en läkare känner på en penis. 
    Det borde vara äckligare exempelvis när en läkare undersöker en patients analhål. 

Det är en stor skillnad mellan om någon person betalar för penetration/och eller oralsex. 

Det är förståeligt att det ska vara olagligt att köpa såna tjänster av om det är en minderårig person och om den personen är utsatt för människohandel. 
    Det känns som just vid "happy ending", handlar det mer om moral varför det ska vara olagligt att köpa det. 

Det verkar vara lagligt med slidmassage. Då rör ju också någon slidan för att de som köper det ska tycka det är skönt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-11-19 20:42
    Förtydliga, menar att det verkar vara lagligt att köpa slidmassage
  • Svar på tråden Varför ska "happy ending" vara förbjudet?
  • Anonym (A)
    Anonym (V) skrev 2023-11-24 11:17:53 följande:
    Förstår inte riktigt vad ni tjafsar om. Oavsett om det anses äckligt eller inte är det en del av läkarens yrkesutövning och något denne själv valt för att utöva sitt yrke. Om man absolut inte vill göra just det i sitt yrke kan man möjligen välja en annan inriktning som läkare eller ett annat yrke. Det kvittar väl om läkaren anser det äckligt eller inte, denne kan sägas ha tillräckliga valmöjligheter för att kunna välja bort det om det är något otänkbart att utföra. I annat fall har läkaren accepterat sin arbetsuppgift, äcklig eller inte.
    +1
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-11-25 18:18:16 följande:

Men Lingam! Kom igen nu. Det fattar du väl att folk som väljer människovårdande yrken, olika kategorier inte tycker att det är äckligt. Då skulle de välja annan yrkesbana. Vi kan ta tusen exempel. Som allmänläkare kan du ju inte finna avsky för vissa kroppsdelar. Det är just kroppsdelar och där ingår reproduktionsorganen. Under studietiden framkommer viss aversion från vissa elever. De har redan då valt sin bana. Det är medicinska undersökningar. Du söker symtom eller avvikelser som kan förklara patientens illabefinnande. Ett detektivarbete både i teori och praktik. 

Samma sak som när du ska igenom delen med obduktion och transplantation. Det kan vara tuffa moment men du ska fixa det. Med full respekt och vördnad för den avliden men ändå trots allt är det ett preparat. Som ska undersökas. Dö har jag viss förståelse för att det är läskigt men absolut inte äckligt. 

Något som är jävulskt äckligt är ett vomskott på en älg som du ska ta ur. Det är hög spyfaktor på den. 

Så lägg för fan av med ditt jävla analbabbel. 

Och nu accepterar du att det finns yrken som är äckliga. 
    Felet ligger på de anställda. 
  • EpicF
    Anonym (Kvinnor vill moralisera) skrev 2023-11-26 10:53:05 följande:
    De anställda? Nej, finner man ex kroppsvätskor äckligt så jobbar man inte inom de yrkena där det kan förekomma. Så nej, då blir det heller inte de anställdas fel. 
  • Anonym (Kimchi)
    Ja att vara slamsugare är nog ingen höjdare. Men det du babblar om där det gäller människovårdande yrken har du tvärfel. Du är mest fel av allt. 
  • Anonym (Bob)
    Gäller det även vid sexarbete, det är de prostituerades fel? (Fel att vad förresten?)
  • mammatill6
    Anonym (Kvinnor vill moralisera) skrev 2023-11-19 21:42:26 följande:
    Så exempelvis om en man vill att hans analhål ska bli undersökt och han vet att det är inget fel, blir det då sexköp? 
    Tror du man går till läkaren och säger jag vill att du undersöker min anal? 
    Anonym (Bob) skrev 2023-11-26 13:00:04 följande:
    Gäller det även vid sexarbete, det är de prostituerades fel? (Fel att vad förresten?)
    Jag menar att man accepterar äckliga yrken då också. 
    mammatill6 skrev 2023-11-26 17:35:53 följande:
    Tror du man går till läkaren och säger jag vill att du undersöker min anal? 
    Man tar upp olika problem exempelvis ont i analen 
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Kvinnor vill moralisera) skrev 2023-11-27 11:17:49 följande:
    Man tar upp olika problem exempelvis ont i analen 
    Om det är din grej att fingra i rectum och att det görs med vinylhandskar och glidslem så håll dig ifrån vården. Låt någon som har fysiska åkommor få den tiden Istället. Skaffa stav som masserar prostatan istället och gör det själv. OM du lyckas få tag på en partner så får det väl bli er grej att leka doktor. Du kan ju tänka dig samkönat sex så då blir det dessutom manlig doktor. Kanske han heter Ben Dover 😅
  • Anonym (Lingam)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-11-27 11:36:04 följande:
    Om det är din grej att fingra i rectum och att det görs med vinylhandskar och glidslem så håll dig ifrån vården. Låt någon som har fysiska åkommor få den tiden Istället. Skaffa stav som masserar prostatan istället och gör det själv. OM du lyckas få tag på en partner så får det väl bli er grej att leka doktor. Du kan ju tänka dig samkönat sex så då blir det dessutom manlig doktor. Kanske han heter Ben Dover 😅
    Tror du att en person som funderar på att utnyttja en läkarundersökning på grund av sexuella syften skulle låta bli bara för att du säger åt honom? 
  • Anonym (Lingam)
    Xlr8 skrev 2023-11-25 22:58:54 följande:
    Jag är av uppfattningen att åtminstone ett större antal illegala skulle välja köpa vitt.
    Hur ofta går man till en hora? 
    En gång i månaden tror jag är väldigt frekvent och snarare en gång i kvartalet mer rimligt. Någon med erfarenheter som kan bekräfta eller dementera?
    Oavsett så lär det ställas till potentiell förlust om man torskar. Om det innebär 2k extra och 10-20k om du torskar så bör valet rätt lätt.
    Jag kan inte se hur du räknar om du tror att 2 tusen extra skulle räcka, (för övrigt 2 tusen extra mot dagens priser, vem fan skulle betala det, sexköp kostar flera tusen redan om man inte utnyttjar någon icke-svenska eller störd person med psyk- eller drogproblem) men de pengarna skulle sexköparen ju kunna tjäna in på ett år ungefär då, om han väljer illegala köp istället.Hur många sexköpare tror du kommer undan? Och vem ska bevaka detta? Och vem ska betala för den kontrollen?
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-11-27 11:36:04 följande:
    Det var bara ett exempel på att någon kan ha ett annat syfte än vad ni har
    Olika personer i denna tråd snackar om att själva syftet(sexuellt syfte) är problemet.
    Man skulle då hypotetiskt kunna säga att syftet är religiöst när en kvinna masserar en penis till personen får en utlösning. 

Jag går inte till läkaren ionödan. 
    Anonym (Kvinnor vill moralisera) skrev 2023-11-27 14:52:22 följande:
    Olika personer i denna tråd snackar om att själva syftet(sexuellt syfte) är problemet.
    Man skulle då hypotetiskt kunna säga att syftet är religiöst syfte när en kvinna masserar en penis till personen får en utlösning. 

• Anonym (Kimchi)
    Man skulle då hypotetiskt kunna säga att syftet är religiöst när en kvinna masserar en penis till personen får en utlösning. 

Vilken religion tillhör man då om man runkar av män? Rent hypotetiskt. Spännande att du lyckad blanda in religion också. 
  • Anonym (Lingam)

Den som utövar tjänsten har inte syftet att erbjuda sexuella tjänster.
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-11-27 15:05:16 följande:
    Vilken religion tillhör man då om man runkar av män? Rent hypotetiskt. Spännande att du lyckad blanda in religion också. 
    Jag menade att ni snackar om att syftet att någon vill köpa sexuella tjänster, att det är det som är problemet.
    Folk kan ha olika syften varför de gör något. 
    Då skulle syftet officiellt kunna vara något helt annat vid happy ending och då blir det lagligt att köpa det. 
Svar på tråden Varför ska "happy ending" vara förbjudet?