AndreaBD skrev 2024-04-07 15:00:22 följande:
Du visar verkligen vad du går för när du säger att folk som inte tycker som du inte är normala. Vilken trevlig åsikt det var!
Jo, jag tycker absolut att det kan vara okej. Varje land bestämmer själv vad som gäller. USA bestämmer att man måste ha grönt kort, Australien släpper ibland bara in folk som har vissa yrken, som man har användning av och Schweiz ger inga permanenta uppehållstillstånd utan bara tillfälliga (om de inte har ändrat det). Ungern och Tjeckien vill inte släppa in flyktingar alls. Enda anledningen att de KAN få problem med den inställningen är att de är med i EU.
Är jag otrevlig för att jag tycker att det inte är normalt att fördriva folk från deras hem? 🤣 Jag förstår att du känner dig träffad eftersom du tycker att det är helt ok att Israel födriver palestinier som bott i landet i tusen år. Du väl att det är inte heller normalt att döda oskyldiga barn? Det är mycket onormalt det som pågår i Gaza och det är oerhört svårt för en normal människa att förstå varför.
Dy svamlar igen och pratar om invandrare och invandring nör det i Gaza handlar om ETNISK RENSNING OCH FOLKMORD.
Att fördriva judar från deras hem och sedan bygga där illegala bosättningar för fanatiska islamister skulle få vem som helst att koka av ilska. I det här fallet fördriver man palestinier för att bygga bosättningar för fanatiska religösa bosättare och då tycks det vara ok. Varför?