-
Det står i mitt inlägg varför. Men du brukar ju inte läsa...Anonym (Fader) skrev 2023-12-15 12:06:37 följande:Varför är det inte värt att läsa? Är även alla journalister nu antisemiter också? :)
-
Det är bara två meningar, det är inte svårt att läsa. Det här:Anonym (Fader) skrev 2023-12-16 09:25:10 följande:Nej, du förklarar absolut inget. Förklara varför du tycker att nu även journalister som skriver om Israel är antijudiska? Är det antijudiskt att skriva sanningen om det som händer i Gaza? Du tycker även att Amnesty är antijudiskt och HRW och alla andra som kritiserar Israel. Så, man får inte kritisera Israel när tusentals palestinska barn slaktas, annars stämplas man som antisemit?
Förklara gärna om du vill visa att du är en seriös debattör, annars framstår du bara som extremt okunnig inom ämnet.
Det DU länkar till är i alla fall inte värt att läsa. Jag har redan tittat på allt för många som innehöll inget av värde."
Har inget med journalister att göra. -
Bosättningar är ett problem. Annars kunde man ju göra en två-stats-lösning. Men, från Israels sida hade man kunnat göra det, redan tidigare, när inte bosättningarna fanns. Israel har lite grann tröttnat på att vänta på att Palestnierna ska vara beredda att komma överens om något. De har tidigare fått erbjudandet att få 97 % av Västbanken helt till eget förfogande. Men de har ju tackat nej.Anonym (vulk) skrev 2023-12-16 10:00:41 följande:
Det man har att välja på är i praktiken en bunt med religiösa galningar på båda sidor.
Israels galningar ockuperar ju land med sina bosättningar för att de inbillar sig att nån av alla tusentals gudar har "lovat" dem ditten och datten.
Palestinas galningar har som mål att utrota alla judar från vad de inbillar sig vara "deras" (muslimska) land, och inte bara de religiösa galningarna i Israel.
Så, lycka till med"rättvisa" när det kommer till religiösa fantasier. Det är inget som någonsin går att lösa. I alla fall inte innan dylika religiösa kommer upp till normal begåvningsnivå.
-
Jag litar inte på dina källor eftersom det i 95 % av fallen står något helt annat i dem än det du påstår! Det vore korkad av mig att då fortfarande lägga tid på det.Anonym (Fader) skrev 2023-12-17 08:44:54 följande:Du ser...du har inget konkret att komma med. Allting bara tomma betydelselösa ord. Oseriöst och omoget att kommentera en sådan allvarlig sak men så ytligt.
Över 18 000 civila palestinier har dödats och Israel fortsätter med urskillningslösa bombningar, fördrivningar och ockupation. Några få politiker i västvärlden stödjer Israel med inte folket.
Nån gång ibland kollar jag ändå, ibland kan det ju vara intessant av andra skäl. -
Goddag yxskaft! Kan du inte läsa rätt för omväxling? Det handlade INTE om hur pålitlig källan är. Det handlade om att DU påstår att det står något i dessa dokument, som INTE står i dem.Anonym (Fader) skrev 2023-12-19 10:49:52 följande:Mina källor är alltid pålitliga stora oberoende organisationer typ FN, Amnesty, Human Rights Watch, Röda Korset osv. Och du har förklarat att alla dessa är antigen okunniga eller antijudiska. Det säger en hel del om hur du tänker :)
-
jaha....så du är särskilt kompetent för att duAnonym (Fader) skrev 2023-12-20 23:04:41 följande:Du är inte kompetent att diskutera den här frågan överhuvudtaget. Det är uppenbart att du kommer bara med dina personliga antaganden som har visat sig vara fel så många gånger. Du kommer med osanningar hela tiden och har inga pålitliga källor som belägg för dina påståenden. Du länkar till IDF eller sionistiska bloggare och det samma nivå som att hänvisa till Hamas som pålitlig källa. Och när jag skickar dig riktiga fakta och länkar till det, så vill du inte läsa men påstår ändå att att det som jag säger står inte i artikeln. Snacka om förvirring.
- aldrig pratar om ämnet utan avviker hela tiden
- i 95 % av inläggen påstår att det finns bevis i din länkade text, och så finns det inte ens indicier.
- felanvänder de flesta begreppen så som bevis, folkmord, etnisk rensning och apartheid.
- antigen med flit eller pga att du inte förstår missförstår varenda inlägg
- påstår saker som lätt går att motbevisa.
- beskyller andra att ha sagt sånt som de aldrig har sagt
Nej, om du ger en länk och det finns bara en massa tyckanden i den texten, så är det faktiskt inga bevis.
Och det är lustigt att du snackar om dina "pålitliga källor" trots att du generellt inte anger källor alls. Med några få undantag. -
Uppenbarligen tar de också foton ifrån tidigare krig, Syrien t.ex.
www.france24.com/en/tv-shows/truth-or-fake/20231024-these-images-do-not-show-palestinian-children-in-gaza
nypost.com/2023/10/16/ilhan-omar-falsely-claims-photo-is-of-dead-palestinian-kids/
themessenger.com/news/hamas-used-fake-baby-cries-to-lure-israeli-soldiers-into-deadly-trap-military-says
-
Förtal igen.Anonym (Fader) skrev 2023-12-21 21:42:15 följande:Menar du att över 18 000 civila inte dödats? Du brukar ju hävda att det egentligen är dockor.
Vad jag skrev var att Hamas sätter upp dockor och spelar upp något på hebreiska så att israeliska armén ska tro att det finns gisslan där och luras i ett bakhåll.
Och det uppskattas att ungefär 7000 Hamas har dödats, så det är ju ren lögn med 18000 civila. Kanske 18000 sammanlagt. Men det är ju Hamas siffror. -
Hundratals västerländska journalister har sett dokumentationen från massakern och har vittnat om det. Inklusive halshuggna barn. Aljazeera är alltid på arabiska sidan, det vet vi ju.Anonym (Fader) skrev 2023-12-21 21:58:28 följande:
Att använda falska uppgifter är en del av Israels krigsstrategi. Nu är även lögner om halshuggna barn avslöjade.
www.aljazeera.com/opinions/2023/10/13/watching-the-watchdogs-babies-and-truth-die-together-in-israel-palestine
Och det var delvis värre. Folk som sysslade med det på plats i Israel sa att de hade flera säckar med kroppsdelar som de inte kunde identifiera. Och då hade det ändå gått flera dagar. Bara för att få en bild av hur dessa Hamas-typer betedde sig som vilda djur.
Och det försöker Aljazeera förneka? Löjligt. Det finns uppenbarligen bra dokumenterad. -
JAG ljuger för att du har hört av EN person att ingen blev halshuggen? Varför skulle jag behöva ge namn? Vad är för namn på personen som skulle ha sagt att man inte kan bevisa det?Anonym (Fader) skrev 2023-12-22 18:36:16 följande:Du ljuger som vanligt. Israel själva har sagt att de inte kan bevisa halshuggningar. Biden gick själv på propagandan och gav först ett uttalande men sedan fick han ta det tillbaks efter att det kommit fram att Israel inte har några som helst bevis. Ge oss bevis. Ge oss ett endaste namn på ett barn sim blev halshugget. Ge oss dokumentation du pratar om och pålitlig infokälla, snälla. Och sluta ljuga.
Jag har hört vittnesmålen av journalister som har sett filmen med dokumentationen av 7. Oktober. Ungefär 6 eller 7 journalister har jag hört säga det där med halshuggning. Och från några israeliska politiker. Och en massa andra detaljer. Barn som bränts levande t.ex.
Jag har också hört två av dessa journalister beskriver en mycket grym scen hur man har dödat en pappa och hans två söner, en i taget. Båda beskrev den här delen i detalj. Då kan man vara HELT säker att det är sant när två personer beskriver det så likt, men ändå inte helt identiskt.