• Anonym (Emma)

Vad är min läggning?

Om man tycker om nästan inga män att ha sex med, är man då ens heterosexuell? Kvinnor är ännu svårare att bli attraherad av, men några gånger har det hänt. Det jag vill ha främst är nog en man tror jag. Men jag attraheras inte av män i allmänhet, då är det väl fel att kalla sig hetero?

• Svar på tråden Vad är min läggning?
  • Lazzi

Du får kalla dig hen och du får bara lita på kemin att den du träffar är rätt o spelar ingen roll vilket kön 

• Anonym (esdrfgh)

det finns något som heter demisexualitet, om jag fattat rätt är det att man inte kan känna sexuell attraktion utan att ha känslor för personen.

själv är jag nog asexuell. 

• Anonym (Sapiosexuell)

Jag attraheras främst av intellekt och när man själv ligger rätt högt på skalan kan det bli en utmaning. För sen ska allt annat ha en chans att stämma också.

Efter ganska många år i livet har jag räknat ut att jag har blivit attraherad av ca 0,65 man per år under mitt fertila liv, och jag har träffat väldigt många.
    Men de finns därute, man måste leta på rätt ställen bara.

• Anonym (Bella)

Hetero-, homo- och bisexuell handlar om vilket kön de personer har som du attraheras av. Du behöver inte attraheras av många av ett visst kön för att det ska räknas; någon enstaka räcker.

Så jag skulle säga att du är bisexuell (eller kanske pansexuell - jag har själv inte helt koll på skillnaden där).

• Anonym (K)

Låter som att du är bisexuell. Det finns en skala av hur mkt man attraheras av könen i så fall, det kan skifta över tid.

• Anonym (Emma)

Det är inte så att jag måste känna något djupt eller känslomässigt för en man för att kunna tända till. Jag kan ta hem en främling för sex om han bara är attraktiv utseendemässigt(+får inte bete sig illa eller säga nåt avtändande) men det är inte de flesta män för mig. De flesta män är fula, tycker jag. Och som sagt bland kvinnor är de attraktiva ännu ovanligare.(enligt min personliga smak)

A-sexuell låter också fel för mig, för jag är verkligen intresserad av att ha sex.

• Anonym (Bella)
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-06 17:56:06 följande:

Det är inte så att jag måste känna något djupt eller känslomässigt för en man för att kunna tända till. Jag kan ta hem en främling för sex om han bara är attraktiv utseendemässigt(+får inte bete sig illa eller säga nåt avtändande) men det är inte de flesta män för mig. De flesta män är fula, tycker jag.

Men det där är ju inget konstigt! Tror du att de flesta andra hetero- och bisexuella kvinnor tänder på varenda man de ser?
Svar på tråden Vad är min läggning?