Anonym (Hmm) skrev 2023-11-13 12:16:34 följande:
Det är bra att ni skippar ngn större renovering faktiskt. Nu vet jag inte inköpsvärde men det är ju så att allt över inköpsvärde betalar man 22% skatt på.
Det är bra att du och dottern väljer lägenhet som ni ska bo i, men sedan måste han försöka skaffa lägenhet så fort som möjligt så du får chans att gå vidare.
Annars blir det så att ni lever som en familj och han har en älskarinna.
I ärlighetens namn oavsett hur det går med den nya så behöver ni båda bo ensamma eftersom ni aldrig gjort det som du själv skriver.
Men det verkar som du mår hyffsat bra och det är bra att ni tar dessa stora beslut nu. Framför allt att skippa renoveringen tycker jag personligen är jättebra. Då det bara drar ut på tiden och att ni knappast tjänar något på det i längden.
Toppenbra att du fortsätter uppdatera //
Tack!
Ja jag har fler o fler bra dagar nu faktiskt, samtidigt som jag kraschar ibland såklsrt. Men jag går inte med oro i magen hela dagarna.
Jobbigast just nu är när o hur vi berättar för dottern. Blir ju att jag måste ljuga ibland när han är borta längre än tänkt så vi säger att han jobbar sent... Som tur är så tänker hon inte så långt... Att han började 7, bprd inte sluta 22.
Jag mår superbra när vi umgås inte så konstigt kanske och ja jag vet att när vi sluta umgås kommer det troligen kännas värre.
Men att just nu få må lite bra också, och kunna ärligt visa hemma att vi är sams känns bra. Att ert inte bara är en fasad.
Ja till en del är set ju en fasad då inte alls vet... Men vi härdar inte bara ut, när vi umgås så mår vi bra!
Det är när han inte är hemma som det är tungt fortfarande men inte alls på samma nivå som i början.
En sak var mkt jobbig i helgen dock när jag frågade om de säger att de älskar varandra, och det gör de. Jag tycker det känns tidigt efter ett par månader men det kanske är jag som lägger för stor tyngd bakom orden?
När han samtidigt säger att han inte känner alla hennes sidor.. De ses på jobbet men bara professionellt är ett rätt strikt yrke. Sen På kvällarna. Inget vardagligt.alls
De har bara de mysiga stunderna, tittar på film, äter gott, tränar, promenerar.
Men så kanske det är med all dejting? Jag minns inte hehe.
Sen så styr hon allas vår liv litegrann det är jobbigt... Hon velar alltid med tider när de ska ses.. Hon är så van att leva ensam med sin dotter, och jag förstår henne. Men han får aldrig klara besked vilken tid de ska ses, eller vad de ska göra. Och det påverkar oss då vi fortf bor i hop och måste planera dotter, middagar, aktiviteter, hund.. Och han håller totalt med att det är hon som styr mkt. Att han måste våga ifrågasätts eller ställa krav, för att vara så här mjäkig är inte ans stil! Den sidan känner jag inte igen alls. Och han håller med om det med!
Men jag lär mig mer i mer att inte påverkas...
Att inte styr smitt liv efter deras... Samtidigt som vissa saker fortf måste planeras på hemma plan.
Och ja jag älska honom fortfarande..