Anonym (Lisa) skrev 2023-11-06 18:34:56 följande:
Din sambo låter som om han är ung och nonchalant (in a repulsive kind of way) och att han bara manipulerar dig med "fina ord" bara för att han verkar vara rädd att bli helt ensam som gammal..
Efter vad du skrivit i TS så verkar det som om han bara vill "säkra upp" framtiden genom att se till att han har minst 2 kvinnor att välja mellan..
Han låter också som en VÄLDIGT självcentrerad person som säger saker som "JAG vill aldrig mista dig och familjen" JAG vill att vi är en del av varandra för evigt" "JAG tänker på dig jämnt"--"JAG undrar om jag gör rätt men JAG mår ju så bra med min tjej"
JAG vill kunna komma tillbaka om det inte håller med min tjej..
Jag, jag, jag---hela tiden..Märker du inte hur självisk han är...Det är så du har framställt honom som iaf..
Du är värd mycket bättre, tycker du inte det själv? Han låter som en mästare på manipulation och verkar veta exakt vad han ska säga till dig för att ha dig kvar i hans liv..som en "utifall att det inte håller med den nya"
Vissa män är riktigt fega när det gäller att vara ensamma..Dom klarar inte av att vara helt själva utan att må psykiskt dåligt..
Och du skriver ju att om han skulle komma imorgon o säga "ta mig tillbaka" skulle du inte ens tveka...
Och det verkar han veta...och därför vågar han "testa på" andra kvinnor...för han VET att du skulle ta honom tillbaka bara han frågade dig..
Nej jag förstår inte hur du kan trycka ner dig själv så mycket..Skulle du trycka ner en kompis på samma vis som du trycker ner dig själv?
Vi är båda över 40, träffades på gymnasiet.
Så vi har bara haft varandra fram tills nu.
Att han skullendra personlighet nu vid 40 plus skulle förvåna mig.. Att bli nonchalant och manipulativ, nej det känner jag inte ett dugg av.
Det jag känner i hoppas stämmer är att han bryr sig så pass mkt om mig och vår historia att han genuint vill att vi ska avsluta på ett bra sätt för bådas skull. Han säger dagligen att han inte vill mista mig helt. Att jag är viktig för honom.
Och är det bara vänskap vi har kvar vill jag ha den kvar.
Testa på andra kvinnor känns hårt... Han sa själv att hade det bara varit nöje o sex hade det varit enklare, nu känner han att han verkligen tycker om henne och trivs i hennes sällskap. Hade önskat att det räckte som vänskap men att det växt till ngt djupare.
Tror på honom när han säger att det fysiska inte kommit förrän nu, och det har mest varit hålla om varandra eller pussas.
Vill inte gå in på detaljer i vill helst inte hörs men han är väldigt väldigt öppen. Vi har alltid pratat om exakt allt och konstigt nog känns det som vi gör det nu med.
Men jag har bett om att inte få detaljer för min egen skull. Innan frågade jag hela tiden vad de gjort. Nu har jag insett att det gör mig mer illa att veta och då vi ju sagt att vi ej är ett par längre så släpper jag det.
Och vad jag vet har vi bara haft sex 1 gång efter att de sett sig som ett riktigt par.
Och de har ej haft sex innan vi haft det ni som frågat i flera inlägg.
De försökte en gång men han kunde inte få upp den.
Så då vet ni det och ser hur öppen han är om allt, om jag ber om det.