• Emlan93

Om ni fick välja, hade ni valt att åka utomlands just nu eller avvaktat?

Inbokat en flygresa nästa vecka ihop med våra små barn. just nu känns det inta bra att åka med tanke på allt som skett senaste veckorna. Hade ni avvaktat och åkt vid ett senare tillfälle eller bara kunnat dra iväg nu utan större bekymmer?

• Svar på tråden Om ni fick välja, hade ni valt att åka utomlands just nu eller avvaktat?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (London) skrev 2023-10-20 07:38:55 följande:

Vi ska till London på höstlovet och känner ingen tvekan kring det. Vi går ju inte runt i svenska flaggan och utmärker oss på något konstigt sätt. 

PH76 skrev 2023-10-20 07:40:04 följande:

Vi flyget imorgon och kommer vara borta två veckor. Jag känner ingen stress, men som någon annan nämnde så kommer jag inte heller ha några svenska flaggor på mig.

Lite läsning till flyget. Ha en fin resa.

https://climate.copernicus.eu/september-2023-warmest-record-large-margin
  • Anonym (F)

Om man är orolig för terrorism mot svenskar skulle jag vara räddare i Sverige än i Spanien.

• Anonym (Beror på)
    Anonym (London) skrev 2023-10-20 07:38:55 följande:

Vi ska till London på höstlovet och känner ingen tvekan kring det. Vi går ju inte runt i svenska flaggan och utmärker oss på något konstigt sätt. 

PH76 skrev 2023-10-20 07:40:04 följande:

Vi flyget imorgon och kommer vara borta två veckor. Jag känner ingen stress, men som någon annan nämnde så kommer jag inte heller ha några svenska flaggor på mig.

Och när gör man någonsin det annars....? x) Möjligen på sportmatcher då men i vardagen eller som turist? Näe.

• Anonym (Beror på)
    Anonym (F) skrev 2023-10-20 08:01:05 följande:

Om man är orolig för terrorism mot svenskar skulle jag vara räddare i Sverige än i Spanien.

100 % sant!
  • Mentat
    Emlan93 skrev 2023-10-19 21:38:11 följande:
    Om ni fick välja, hade ni valt att åka utomlands just nu eller avvaktat?

Inbokat en flygresa nästa vecka ihop med våra små barn. just nu känns det inta bra att åka med tanke på allt som skett senaste veckorna. Hade ni avvaktat och åkt vid ett senare tillfälle eller bara kunnat dra iväg nu utan större bekymmer?

Det beror på vart man åker. Jag skulle inte resa till något muslimskt land just nu och kommer troligen aldrig att göra det heller, om inte världen ändrar sig totalt.
  • Jemp
    Anonym (Nej) skrev 2023-10-20 07:13:08 följande:
    Jag älskar att se nya saker och skapa upplevelser. Jag bara väljer att göra det på sätt som är mindre skadligt för klimatet och inte exploaterar människor och mark på resmålet.
    Att dra all turism över en lam är ju faktiskt att gå väldigt långt dock. 
  • Anonym (J)

Kommer åka. Flyger inte, och har inga planer i stil med fotbollsmatcher som ?pekar ut??oss som svenskar och går att planera. 

• Anonym (Nej)
    Jemp skrev 2023-10-20 17:32:55 följande:
    Att dra all turism över en lam är ju faktiskt att gå väldigt långt dock. 
    Ja, i viss mån har du rätt. Skulle dock uppskatta att över 95% av all turism är exploaterande på ett negativt sätt. Men det är klart det finns undantag.
  • Anonym (95% är du seriös?)
    Anonym (Nej) skrev 2023-10-20 18:40:46 följande:
    Ja, i viss mån har du rätt. Skulle dock uppskatta att över 95% av all turism är exploaterande på ett negativt sätt. Men det är klart det finns undantag.
    Min senaste resa var till London. Vi bodde på ett hotell utanför stan, gick på musikaler, shoppade lite och gick på några konstmuseum. Vilka exploaterande vi? Jag kan inte komma på någon resa jag gjort som exploaterat någon däremot är det självklart inte bra för miljön att flyga. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (95% är du seriös?) skrev 2023-10-20 20:14:38 följande:
    Min senaste resa var till London. Vi bodde på ett hotell utanför stan, gick på musikaler, shoppade lite och gick på några konstmuseum. Vilka exploaterande vi? Jag kan inte komma på någon resa jag gjort som exploaterat någon däremot är det självklart inte bra för miljön att flyga. 
    Har du varit på ett sol- och badställe någon gång?
Svar på tråden Om ni fick välja, hade ni valt att åka utomlands just nu eller avvaktat?