• Anonym (Undraren)

    Sex vid första dejt

    Jag ligger i stort aätt altid vid första dejten. Eller ja så länge jag tycker det har gått bra. I helgen gick det superbra. Bjöd hem han till mig och vi myste lite. När jag tog ner handen i hans byxor stoppade han mig. 

    Vill inte killar hela tiden? Var jag för på, blev han obekväm? Brukar ni ligga på första och om ni får chansen aäger ni ja eller nej?

    Bara lite förvirrad. Vill han inte ha mig...

  • Svar på tråden Sex vid första dejt
  • Anonym (Vill och vill)
    Anonym (Undraren) skrev 2023-10-11 17:03:25 följande:
    Sex vid första dejt

    Jag ligger i stort aätt altid vid första dejten. Eller ja så länge jag tycker det har gått bra. I helgen gick det superbra. Bjöd hem han till mig och vi myste lite. När jag tog ner handen i hans byxor stoppade han mig. 

    Vill inte killar hela tiden? Var jag för på, blev han obekväm? Brukar ni ligga på första och om ni får chansen aäger ni ja eller nej?

    Bara lite förvirrad. Vill han inte ha mig...


    Jag kan inte svara för alla. Men vill ha sex första dejten vill jag på ett sätt. Rent fysiskt kan jag känna att jag vill det men jag tycker det är viktigt att man försöker lära känna en kvinna åtminstone litegrann innan man skall våga sig på sex. 

    Jag vet att det är farligare för kvinnor med män de inte känner men det betyder inte att det är tryggt att göra för män. Hon kan vara nån psykopat, så inte sex på första dejten är en bra regel.
  • Anonym (E)
    Anonym (Evelina) skrev 2023-10-14 08:19:05 följande:
    Eeeh, hur tänker du här?

    Vad innebär slampigt för dig och varför skulle man vara det på en första dejt om man ligger menar du!

    Om en man ligger med en tjej på första dejten, är han då slampig?

    Om två kvinnor ligger på första dejten, vem är slampan?

    Om två män ligger på första dejten, vem är slampan!

    Vi kan börja där, ser fram emot ditt bemötande.
    Nu är du den senaste som skriver om slampighet så mitt svar är inte bara till dig utan de andra också.

    Man kan själv tycka precis vad man vill. Faktum är att det fortfarande finns en stor skillnad mellan könen när det gäller attityder till sex på första dejten (eller någon av de första). Och det finns så klart undantag men jag pratar generellt nu. En kvinna känner att hon bejakar sin sexualitet och hon skulle inte se ner på en man som hade sex på första dejten. En man känner att han bejakar sin sexualitet MEN! Hans syn på kvinnan förändras ofta om hon har sex på första dejten! Detta är ofta något som män inte ens tänker på aktivt utan är en undermedveten process. Det finns de som spekulerar i att det har att göra med biologiska drifter osv, jag vet inte men det spelar nog ingen roll varför. Faktum är att det i vårt samhälle fortfarande finns olika syn på män och kvinnor när det kommer till sex. Tyvärr. Så att som tjej ligga på första dejten, ja då riskerar man att bli sedd som en slampa. Även om man inte blir sedd som en slampa har man ändå den där biologiska "jakten" som också spelar in som också kan göra att man blir ointressant för en man. Återigen, man får tycka vad man vill om de här sakerna men vi ser också att det tyvärr ofta funkar så. Så man väljer så klart själv som kvinna, bara man är medveten om riskerna att antingen bli sedd som slampa eller att killen tappar intresset.
  • Anonym (Vill och vill)

    Sex på första dejten är väl helt ok om det är kollegor eller vänner som känt varandra i flera år innan de dejtar, men annars bör man se upp med det.

  • Maahlinn
    Anonym (E) skrev 2023-10-14 08:36:50 följande:
    Nu är du den senaste som skriver om slampighet så mitt svar är inte bara till dig utan de andra också.

    Man kan själv tycka precis vad man vill. Faktum är att det fortfarande finns en stor skillnad mellan könen när det gäller attityder till sex på första dejten (eller någon av de första). Och det finns så klart undantag men jag pratar generellt nu. En kvinna känner att hon bejakar sin sexualitet och hon skulle inte se ner på en man som hade sex på första dejten. En man känner att han bejakar sin sexualitet MEN! Hans syn på kvinnan förändras ofta om hon har sex på första dejten! Detta är ofta något som män inte ens tänker på aktivt utan är en undermedveten process. Det finns de som spekulerar i att det har att göra med biologiska drifter osv, jag vet inte men det spelar nog ingen roll varför. Faktum är att det i vårt samhälle fortfarande finns olika syn på män och kvinnor när det kommer till sex. Tyvärr. Så att som tjej ligga på första dejten, ja då riskerar man att bli sedd som en slampa. Även om man inte blir sedd som en slampa har man ändå den där biologiska "jakten" som också spelar in som också kan göra att man blir ointressant för en man. Återigen, man får tycka vad man vill om de här sakerna men vi ser också att det tyvärr ofta funkar så. Så man väljer så klart själv som kvinna, bara man är medveten om riskerna att antingen bli sedd som slampa eller att killen tappar intresset.
    Jag vet inte varför det provocerar mig så mycket, bryr mig inte egentligen om några 1800-tals nunnor tycker man borde typ leva i celibat tills man gifter sig. Men jag har bara så svårt att förstå varför man inte skulle få njuta av livet hur man vill?? Varför ska tjejers sexualitet alltid skammas??
  • Anonym (Kär)

    Underbart med alla åsikter 😊

    När det kommer till sex så beror det ju helt på hur man själv ser på det. Är det något man har när man är kär, ja då vill man inte ha det på första dejten, är man en person som ser det som att sex är bara sex ja då har man ju inga problem med att ligga på första dejten 😃

    Alltså inget som betyder att han inte gillar dig. Bara att han inte vill ha sex direkt.

    haha jag och min man hade sex flera gånger första dejten ? vi var ju båda kåta på varandra. Sedan utvecklades ju förhållandet bra efter det och vi är fortfarande kåta på varandra. Tror dock att vi hade fortsatt att ses även om någon av oss inte hade velat ligga första dejten, för det var ju inte det som var avgörande för om vi passade ihop. 😁

  • Anonym (E)
    Maahlinn skrev 2023-10-14 08:49:13 följande:
    Jag vet inte varför det provocerar mig så mycket, bryr mig inte egentligen om några 1800-tals nunnor tycker man borde typ leva i celibat tills man gifter sig. Men jag har bara så svårt att förstå varför man inte skulle få njuta av livet hur man vill?? Varför ska tjejers sexualitet alltid skammas??
    Sådana här förändringar går sjukt långsamt. Tänk på att det bara är 100 år sedan vi fick rösträtt. Det är en millisekund av mänsklighetens långa historia där kvinnor har haft helt andra förutsättningar. Om man ser det perspektivet så förstår man att det kan ta tid, trots att vi ska vara så civiliserade numera.
  • Anonym (Kvinna, 35+)
    Anonym (E.) skrev 2023-10-14 06:51:58 följande:
    För att det är otroligt slampigt. Dessutom kan det vara farligt att bli ensam med en vilt främmande man så där. 
    De som jag har blivit våldtagna av är pojkvänner jag känt i minst några månader. 
  • Anonym (Kvinna, 35+)
    Anonym (Tjej) skrev 2023-10-13 17:32:39 följande:
    Första ligger brukar väl aldrig vara nån höjdare ändå
    Nej, men man får veta personens attityd och engagemang. 
  • Anonym (Vill och vill)
    Anonym (E) skrev 2023-10-14 09:48:39 följande:
    Sådana här förändringar går sjukt långsamt. Tänk på att det bara är 100 år sedan vi fick rösträtt. Det är en millisekund av mänsklighetens långa historia där kvinnor har haft helt andra förutsättningar. Om man ser det perspektivet så förstår man att det kan ta tid, trots att vi ska vara så civiliserade numera.
    Män fick allmän rösträtt 1 år tidigare än kvinnor. Så ibland går det inte sjukt långsamt utan rätt fort. 1 år från allmän rösträtt för män till samma sak för kvinnor.
  • Anonym (E)
    Anonym (Vill och vill) skrev 2023-10-14 13:12:06 följande:
    Män fick allmän rösträtt 1 år tidigare än kvinnor. Så ibland går det inte sjukt långsamt utan rätt fort. 1 år från allmän rösträtt för män till samma sak för kvinnor.
    Män har i tusentals år haft en starkare ställning än kvinnor. Rösträtten var bara ett exempel för fram till dess hade kvinnor i stort sett varit andra klassens medborgare medan män alltid har haft en helt annan respekt bara för att de råkat vara män. Du kan inte ha missat detta.
Svar på tråden Sex vid första dejt