Anonym (E) skrev 2023-10-14 08:36:50 följande:
Nu är du den senaste som skriver om slampighet så mitt svar är inte bara till dig utan de andra också.
Man kan själv tycka precis vad man vill. Faktum är att det fortfarande finns en stor skillnad mellan könen när det gäller attityder till sex på första dejten (eller någon av de första). Och det finns så klart undantag men jag pratar generellt nu. En kvinna känner att hon bejakar sin sexualitet och hon skulle inte se ner på en man som hade sex på första dejten. En man känner att han bejakar sin sexualitet MEN! Hans syn på kvinnan förändras ofta om hon har sex på första dejten! Detta är ofta något som män inte ens tänker på aktivt utan är en undermedveten process. Det finns de som spekulerar i att det har att göra med biologiska drifter osv, jag vet inte men det spelar nog ingen roll varför. Faktum är att det i vårt samhälle fortfarande finns olika syn på män och kvinnor när det kommer till sex. Tyvärr. Så att som tjej ligga på första dejten, ja då riskerar man att bli sedd som en slampa. Även om man inte blir sedd som en slampa har man ändå den där biologiska "jakten" som också spelar in som också kan göra att man blir ointressant för en man. Återigen, man får tycka vad man vill om de här sakerna men vi ser också att det tyvärr ofta funkar så. Så man väljer så klart själv som kvinna, bara man är medveten om riskerna att antingen bli sedd som slampa eller att killen tappar intresset.
Jag vet inte varför det provocerar mig så mycket, bryr mig inte egentligen om några 1800-tals nunnor tycker man borde typ leva i celibat tills man gifter sig. Men jag har bara så svårt att förstå varför man inte skulle få njuta av livet hur man vill?? Varför ska tjejers sexualitet alltid skammas??