• SaraHera

Är killar verkligen så här?

Jag brukar läsa mycket på flashback forum. Ju mer jag jag läser där. Desto mer undrar jag om killar/män verkligen är så här i verkligheten?

Jag är en ganska ung tjej, har varit med en kille i ett förhållande tidigare. Han var snäll så och fina värderingar. Kände mig alltid respekterad. I alla fall, så tog det slut då han flyttade till USA för studier.Och jag har funderat på att börja dejta igen. Har varit ifrån det ett tag. Men alltså helt seriöst så blir jag lite avskräckt när jag läser hur killar ser på tjejer där.

Man måste vara smal, tränad, helst blond och blåögd. Jag tycker ibland att det låter väldigt kvinnofientligt  och att det hyser mycket förakt till tjejer. När jag ser allt detta. Känner jag mig inte alls sugen att träffa en kille. Känns som de mäter en ens kropp och utseende. Visst att det spelar in. Men är det så avgörande? 

Samtidigt klagas det och pratas mycket om att killar och tjejer tagit avstånd ifrån varandra. Jag förstår varför när man ser och läser sånt här.

• Svar på tråden Är killar verkligen så här?
  • Anonym (M)
    ODuracell skrev 2023-10-05 18:25:01 följande:

Låt de på flashback skriva som dom vill, de flesta kommer ta livet av sig eller supa ihjäl sig, tro mig. De är trasiga på många sätt och olyckliga framförallt. 

Dom har varandra.

Finns massor av helt vanliga människor på Flashback. Man kan inte döma hela forumet och alla dess medlemmar på vad folk skriver i några subforum.
  • Anonym (Mx)
    Valuta2019 skrev 2023-10-06 23:48:55 följande:

jag fattar inte vad vad du vill säga? är det kvinnofientligt att ha krav? så om en tjej/kvinna inte vill ha en kort kille så är det mansfientligt? Du måste fatta att alla ha olika krav vad de tycker om. de ha inte med kön att göra det ha med attraktion at göra.

Precis, det finns både bra och dåliga män/kvinnor. Man passar inte, och vill heller inte ha många av dessa. Man är mest intresserad av dom bästa(både i personlighet och utseende), så enkelt är det.
  • nihka
    SaraHera skrev 2023-10-05 15:39:52 följande:

Jag brukar läsa mycket på flashback forum. Ju mer jag jag läser där. Desto mer undrar jag om killar/män verkligen är så här i verkligheten?

Jag är en ganska ung tjej, har varit med en kille i ett förhållande tidigare. Han var snäll så och fina värderingar. Kände mig alltid respekterad. I alla fall, så tog det slut då han flyttade till USA för studier.Och jag har funderat på att börja dejta igen. Har varit ifrån det ett tag. Men alltså helt seriöst så blir jag lite avskräckt när jag läser hur killar ser på tjejer där.

Man måste vara smal, tränad, helst blond och blåögd. Jag tycker ibland att det låter väldigt kvinnofientligt  och att det hyser mycket förakt till tjejer. När jag ser allt detta. Känner jag mig inte alls sugen att träffa en kille. Känns som de mäter en ens kropp och utseende. Visst att det spelar in. Men är det så avgörande? 

Samtidigt klagas det och pratas mycket om att killar och tjejer tagit avstånd ifrån varandra. Jag förstår varför när man ser och läser sånt här.

Nej, det finns inget vad gäller preferenser som gäller alla män eller kvinnor utan alla är individer. Gå du på dina personliga erfarenheter istället för vad en liten klick skriver på nätforum. Förmodligen har du sett en massa osmala, otränade, oblonda och oblåögda kvinnor i ett förhållanden och mängder med personer i förhållanden.

Love lives och lycka till med din!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Man5)
    Anonym (M) skrev 2023-10-07 07:37:58 följande:
    Finns massor av helt vanliga människor på Flashback. Man kan inte döma hela forumet och alla dess medlemmar på vad folk skriver i några subforum.
    Ja, Flashback är som samhället i stort. Det finns bra personer som skriver där men även mindre bra.
  • Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor)
    SaraHera skrev 2023-10-05 15:39:52 följande:

Många killar och män idag använder främst Tinder för att försöka komma i kontakt med kvinnor. Bilden av kvinnor män får och får bekräftat av kvinnor på Tinder är en bild av kvinnor som tråkiga kravmaskiner. 

Det är en lång kravlista på krav mannen skall leva upp till för att ens få besvära henne med att försöka och hon själv presenterar väldigt lite om sig själv, bara vad hon kräver av honom.

En profil (den här är helt påhittad men ändå beskrivande) kan se ut såhär: "Finns det några vettiga snubbar kvar eller är alla skit? Sjukpensionerad singelmamma till 3 på 36. Gillar att resa, umgås med vänner och dricka vin!!! Söker barnkär kille på 34-38 utan egna barn som är ambitiös, har ordnad ekonomi, inte är svartsjuk, är över 180 och vältränad. Seriöst skriv inte till mig om du är dvärg under 180!!!! Inte är en fuckboy, inte röstar SD, inte är feminist och inte är hotad av en kvinna som vet vad hon vill!!!! Har du problem med att jag är kurvig dra åt helvete!!!!"

Den där bilden av kvinnor bär många killar och män på. Att kvinnor är tråkiga, narcissistiska arga kravmaskiner med hybris. Då kommer en motreaktion i form av att de själva utvecklar en liknande personlighet.

Boven i dramat är helt klart Tinder. Givetvis påverkar andra faktorer med, feminism, mansgriseri, polarisering osv. Men där är den stora skurken, dejtingappen Tinder.       
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor) skrev 2023-10-07 09:16:41 följande:
    Många killar och män idag använder främst Tinder för att försöka komma i kontakt med kvinnor. Bilden av kvinnor män får och får bekräftat av kvinnor på Tinder är en bild av kvinnor som tråkiga kravmaskiner. 

Det är en lång kravlista på krav mannen skall leva upp till för att ens få besvära henne med att försöka och hon själv presenterar väldigt lite om sig själv, bara vad hon kräver av honom.

En profil (den här är helt påhittad men ändå beskrivande) kan se ut såhär: "Finns det några vettiga snubbar kvar eller är alla skit? Sjukpensionerad singelmamma till 3 på 36. Gillar att resa, umgås med vänner och dricka vin!!! Söker barnkär kille på 34-38 utan egna barn som är ambitiös, har ordnad ekonomi, inte är svartsjuk, är över 180 och vältränad. Seriöst skriv inte till mig om du är dvärg under 180!!!! Inte är en fuckboy, inte röstar SD, inte är feminist och inte är hotad av en kvinna som vet vad hon vill!!!! Har du problem med att jag är kurvig dra åt helvete!!!!"

Den där bilden av kvinnor bär många killar och män på. Att kvinnor är tråkiga, narcissistiska arga kravmaskiner med hybris. Då kommer en motreaktion i form av att de själva utvecklar en liknande personlighet.

Boven i dramat är helt klart Tinder. Givetvis påverkar andra faktorer med, feminism, mansgriseri, polarisering osv. Men där är den stora skurken, dejtingappen Tinder.       
    Det ligger något i detta.
  • Agda90

Flashback är inte representativt hur befolkningen är - hoppas jag för jag har själv läst hårresande saker där. 
    Sen är det så att på internetforum så gömmer man sig bakom en skärm, ingen vet vem du är och man kan häva ur sig vad man känner för då det inte uppstår några konsekvenser. 

Men klimatet ute i verkligheten är inte mycket roligare.
    Vi var ute igår kväll faktiskt med våra vänner. Våra män hamnade lite efter oss damer när vi var på väg fram till baren. Jag vände mig om och såg två andra kvinnor mäta våra män med blickarna uppifrån och ner. Hade de kunnat hade de slukat dem med blicken. Det såg ut som att de försökte flörta men våra gubbar pratade med varandra och såg inte vad som hände runtomkring dem.
    Sen stod jag och min väninnan bredvid dessa kvinnor vid baren och väntade på våra drinkar.  De pratade om män, just då våra, på ett sätt som fick mig att undra om det var en swingersklubb eller en vanlig hederlig bar jag var på (jag vet var jag var och det var en bar).

Jag tappade hakan lite. Visst har jag och mina väninnor kommenterat mäns utseende när vi var på krogen när vi var singla. Men aldrig så grovt som jag hörde dessa damer. 

Det finns dock folk, både män och kvinnor, som behandlar varandra med respekt. Dessa syns och hörs dock inte lika mycket. Jag gissar majoriteten som var på samma bar som vi var på igår inte alls vår så extrema som dessa två kvinnor som jag råkade höra. Men det får en att undra hur dejtingklimatet är. Jag gissar att man måste ha skinn på näsan och våga vara väldigt tydlig med vad man vill.

• SaraHera

Tack alla för era svar. Jag vill säga att jag förstår att folk har preferenser och olika smak. De är inte det jag hade problem med. Det har vi alla.

Det var mer sättet en del killar skrev på. Jag tror att jag kanske är väldigt oerfaren överlag. Och kanske borde se mig omkring lite mer. Det är lätt att "krypa in i skalet" och bli lite blind. Jag är nog väldigt försiktig av mig. Så kanske borde vidga mina vyer lite. 

Det finns säkert knäppa kvinnor på Tinder. Den där profilen, ser ut mer som att hon har väldigt dålig självinsikt. Om hon kräver saker som hon själv inte har. Men det finns väl en del sådana hos båda könen. 

Tack igen, trevlig helg på er alla! Glad

• Agda90
    SaraHera skrev 2023-10-07 10:20:51 följande:

Tack alla för era svar. Jag vill säga att jag förstår att folk har preferenser och olika smak. De är inte det jag hade problem med. Det har vi alla.

Det var mer sättet en del killar skrev på. Jag tror att jag kanske är väldigt oerfaren överlag. Och kanske borde se mig omkring lite mer. Det är lätt att "krypa in i skalet" och bli lite blind. Jag är nog väldigt försiktig av mig. Så kanske borde vidga mina vyer lite. 

Det finns säkert knäppa kvinnor på Tinder. Den där profilen, ser ut mer som att hon har väldigt dålig självinsikt. Om hon kräver saker som hon själv inte har. Men det finns väl en del sådana hos båda könen. 

Tack igen, trevlig helg på er alla! Glad

De skriver så för att de sitter behagligt gömda bakom en skärm och kan var hur kaxiga som helst. 
  • Anonym (Förstår_inte)
    Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor) skrev 2023-10-07 09:16:41 följande:

Förstår inte hur folk överhuvudtaget kan använda sig av Tinder, den mest ytliga och själlösa skit som finns. Men folk gör ju som de vill givetvis, och får de resultat (eller uteblivna) som blir.

Svar på tråden Är killar verkligen så här?