Är killar verkligen så här?
Flashback är inte representativt hur befolkningen är - hoppas jag för jag har själv läst hårresande saker där.
Sen är det så att på internetforum så gömmer man sig bakom en skärm, ingen vet vem du är och man kan häva ur sig vad man känner för då det inte uppstår några konsekvenser.
Men klimatet ute i verkligheten är inte mycket roligare.
Vi var ute igår kväll faktiskt med våra vänner. Våra män hamnade lite efter oss damer när vi var på väg fram till baren. Jag vände mig om och såg två andra kvinnor mäta våra män med blickarna uppifrån och ner. Hade de kunnat hade de slukat dem med blicken. Det såg ut som att de försökte flörta men våra gubbar pratade med varandra och såg inte vad som hände runtomkring dem.
Sen stod jag och min väninnan bredvid dessa kvinnor vid baren och väntade på våra drinkar. De pratade om män, just då våra, på ett sätt som fick mig att undra om det var en swingersklubb eller en vanlig hederlig bar jag var på (jag vet var jag var och det var en bar).
Jag tappade hakan lite. Visst har jag och mina väninnor kommenterat mäns utseende när vi var på krogen när vi var singla. Men aldrig så grovt som jag hörde dessa damer.
Det finns dock folk, både män och kvinnor, som behandlar varandra med respekt. Dessa syns och hörs dock inte lika mycket. Jag gissar majoriteten som var på samma bar som vi var på igår inte alls vår så extrema som dessa två kvinnor som jag råkade höra. Men det får en att undra hur dejtingklimatet är. Jag gissar att man måste ha skinn på näsan och våga vara väldigt tydlig med vad man vill.