• SaraHera

Är killar verkligen så här?

Jag brukar läsa mycket på flashback forum. Ju mer jag jag läser där. Desto mer undrar jag om killar/män verkligen är så här i verkligheten?

Jag är en ganska ung tjej, har varit med en kille i ett förhållande tidigare. Han var snäll så och fina värderingar. Kände mig alltid respekterad. I alla fall, så tog det slut då han flyttade till USA för studier.Och jag har funderat på att börja dejta igen. Har varit ifrån det ett tag. Men alltså helt seriöst så blir jag lite avskräckt när jag läser hur killar ser på tjejer där.

Man måste vara smal, tränad, helst blond och blåögd. Jag tycker ibland att det låter väldigt kvinnofientligt  och att det hyser mycket förakt till tjejer. När jag ser allt detta. Känner jag mig inte alls sugen att träffa en kille. Känns som de mäter en ens kropp och utseende. Visst att det spelar in. Men är det så avgörande? 

Samtidigt klagas det och pratas mycket om att killar och tjejer tagit avstånd ifrån varandra. Jag förstår varför när man ser och läser sånt här.

• Svar på tråden Är killar verkligen så här?
  • Fjäril kär

Jag är 46 och ja det har varit ett hårt dejtingklimat även innan internet då vi ändå var ganska mycket matad med vad som stod i reklam, på tv, i tidningar och inte minst bland dåtidens heta kändisar som även då hade starka åsikter om utseende och vem som dög. Tävlingen Miss Universum var superhett och många män föredrog redan då blonda smala kvinnor med hyfsade bröst.  (Bara googla på svenska deltagarna så ser du dåtidens ideal) 

Oavsett vilken ålder vi befinner oss i så måste vi ändå kunna filtrera och tänka rationellt och jobba upp självkänslan och självförtroendet. För när det verkligen gäller är det ju ändå dom två egenskaper som antingen hjälper dig att tänka rätt eller i värsta fall får dig att välja utifrån vad alla andra tycker och då kanske du inte vågar dejta alls.

Vill du leta partner och bilda familj bör du kanske bli mer självsäker och känna ditt värde och att du duger som du är.  

Själv är jag för gammal att lyssna på andra , jag dejtar vem jag vill och struntar fullständigt I vad andra har för åsikter. Och fördelen med att bli äldre är att mina krav på utseende omvärderas med tiden och andra saker blir så mycket viktigare. Attraktion och sexighet kan ju vara så mycket mera än bara det fysiska . 

• sportiva

Feminismen har skapat mycket hat mot män i samhället. På många platser diskrimineras och hatas män enbart pga kön. Lagstiftningen är också skriven för att vara på kvinnors sida vid konflikter vilket provocerat fram ett hat bland många män. Jag vet många killar som blivit behandlade som skit av tjejer och ändå ses alltid det som männen är de elaka.

Killar har inte de kraven du beskriver generellt. Men det har blivit en toxisk mijö i Sverige. När feminism och regimen är hatisk och trycker ner män, så blir de att de tolkar det som naturligt att trycka ner kvinnor. Många män vågar inte ens prata med kvinnor då de kan anmälas för sexuellt ofredande och liknande. Kvar finns idiot killar och de är dem du beskriver.

• Anonym (Beast)
    SaraHera skrev 2023-10-05 15:39:52 följande:
    Är killar verkligen så här?

Jag brukar läsa mycket på flashback forum. Ju mer jag jag läser där. Desto mer undrar jag om killar/män verkligen är så här i verkligheten?

Jag är en ganska ung tjej, har varit med en kille i ett förhållande tidigare. Han var snäll så och fina värderingar. Kände mig alltid respekterad. I alla fall, så tog det slut då han flyttade till USA för studier.Och jag har funderat på att börja dejta igen. Har varit ifrån det ett tag. Men alltså helt seriöst så blir jag lite avskräckt när jag läser hur killar ser på tjejer där.

Man måste vara smal, tränad, helst blond och blåögd. Jag tycker ibland att det låter väldigt kvinnofientligt  och att det hyser mycket förakt till tjejer. När jag ser allt detta. Känner jag mig inte alls sugen att träffa en kille. Känns som de mäter en ens kropp och utseende. Visst att det spelar in. Men är det så avgörande? 

Samtidigt klagas det och pratas mycket om att killar och tjejer tagit avstånd ifrån varandra. Jag förstår varför när man ser och läser sånt här.

Tycker inte det låter kvinnofientligt, alls. Folk har olika preferenser.
  • Anonym (Irl)

Hur ser det ut bland de tjejer i din omgivning som går på dejter eller har pojkvänner? Är alla de tjejerna smala, vältränade, blonda och blåögda?

• ODuracell

Nej, de flesta killar är inte som de som är på flashback är, det är garanterat.

Läser man på flashback får man sig tyvärr en jäkligt sned syn på många saker.

Jag brukade besöka det forumet för typ 10-15 år sedan, men idag vänder jag ryggen till den sidan. Den var inte sådan förut.... förut kunde du hitta smarta kommenterar och bra folk som var jävligt roliga och orginella.

Idag är det fullt av rassar, vänstertroll och troll samt diverse avskum.

De som söker sig dit idag är de som ser alla fel med dagens samhälle, det är trasiga individer som bara kan se det dåliga, besök aldrig den sidan för ditt eget bästa.... bara en varning till alla där ute.

Det du ska gå efter är nog verkligheten och inte de få som sitter på forum, det gäller även detta forumet, det verkar finnas många bror duktiga här, eller systerduktiga med för den delen, troll osv.

Det är tråkigt men så är det.

• ODuracell
    Anonym (Irl) skrev 2023-10-05 18:14:19 följande:

Hur ser det ut bland de tjejer i din omgivning som går på dejter eller har pojkvänner? Är alla de tjejerna smala, vältränade, blonda och blåögda?

Ett +

• ODuracell
    ODuracell skrev 2023-10-05 18:23:55 följande:

Ett +

Låt de på flashback skriva som dom vill, de flesta kommer ta livet av sig eller supa ihjäl sig, tro mig. De är trasiga på många sätt och olyckliga framförallt. 

Dom har varandra.

• ODuracell
    ODuracell skrev 2023-10-05 18:25:01 följande:

Låt de på flashback skriva som dom vill, de flesta kommer ta livet av sig eller supa ihjäl sig, tro mig. De är trasiga på många sätt och olyckliga framförallt. 

Dom har varandra.

Och de kommer aldrig någonsin i närheten av en tjej heller.
  • Anonym (Abc)

På Flashback framstår män som rasistiska kvinnohatare och här på familjeliv känns det som det bara hänger snuskgubbar. inget av det är nog sanningen även om dessa kategorier sticker ut en hel del.
    Man ser rätt mycket kloka människor både på Flashback och FL.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Är killar verkligen så här?