BIM november
Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️
1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket
Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️
1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket
När jag tog ut min hormonspiral så fick jag två dagar efter som mens med mensvärk, hade inget under spiralen. Sen två veckor senare fick jag positivt på ägglossningtest 😊
LH finns i princip hela cykeln i kroppen och fluktuerar över cykeln, en del får ganska starka äl test samtidigt som de får positivt graviditetstest.
Sen är ju inte ett positivt LH test en garanti för att man faktiskt ägglossar så det är möjligt att kroppen försökt men misslyckas och gör ett nytt förösk.
Tempar du? En förhöjd temp är i princip det endas sättet att bekräfta ägglossning.
Uppdaterar listan till den senaste 😉
1/11 - sommar2019juni, 1a barnet, 1a försöket
1/11 - Mamman, 2:a barnet, håller inte koll på försök (BIM 1 nov)
1/11 - SaMoE, 1a barnet, 3:e försöket.
2/11 - MissIsLiia, 4:e barnet, 8:e försöket.
Hej,
Hoppar in här efter ha följt tråden ett tag.
Vi försöker på första barnet och är inne nu på andra försöket. Igår blev mitt ÄL test positivt så nu sitter jag och funderar på hur jag ska klara av att vänta två veckor 😅 Vid första försöket var det olidlig och jag har verkligen en sån stor respekt för alla er som klarar av denna väntan 🥰 Det är skönt att läsa om andra som är i samma situation som oss då vi inte vill att någon ska veta att vi försöker. BIM beräknat till 18/11.
Hej!
Ny i tråden, slutat med p piller, hunnit haft både mens och Äl.
Längtar efter barn nr 3. Första barnet tog 2 år, andra 4 månader. Så jag har blandade känslor inför detta.
Att tempa är nytt för mig. Testar fertilityfriend. kör även med älstickor.
Nu är det tröga dagar fram till bim. Som senast bör vara 11/11. Men önsketänk 9/11.
Jag har haft så mycket symptom så jag testade idag. Men det var negativt. Så jag har haft symptom utan att ha varit gravid... Men man vill ju så gärna så det kanske är därför.
Jag har verkligen aldrig gått så här lång tid utan en ägglossning. Och blir så irriterad för vill ju bara kunna försöka bli gravid igen så snart det bara går...
Jag har verkligen aldrig gått så här lång tid utan en ägglossning. Och blir så irriterad för vill ju bara kunna försöka bli gravid igen så snart det bara går...
//
Ägglossningen kan bli något fördröjd efter ett missfall. Jag VET hur det känns, men ge din kropp den tiden ❤️ Du kommer bli gravid igen, så försök så gott du kan att inte stressa över det. Lättare sagt än gjort (egen erfarenhet) men det gör verkligen ingenting positivt att stressa över det. Och så hoppas jag såklart du blir gravid så snart din kropp är redo! ❤️