Inlägg från: Anonym (VOO) |Visa alla inlägg
  • Anonym (VOO)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

Anonym (Klarsynt) skrev 2023-10-11 08:36:29 följande:
    Nej. Jag känner många medelålders män som skojar med varandra om unga kvinnor, men de gör inte sådant på riktigt. Så vitt jag vet i alla fall. De är lyckliga med sina fruar, som i de flesta fallen är ungefär jämnåriga med dem själva. 
    Ja, de flesta förhållanden som håller, där är man jämnåriga. Två års skillnad är normen i Sverige har jag läst.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 08:42:35 följande:
    Jag tror att många män är ödmjuka när de umgås med yngre tjejer. För man har mognat och lärt sig lite. Man kanske tänker på sex och kollar in henne, men man vill inte vara ett slem. Roligare när hon känner sig trygg med en, och att man kan prata normalt som folk.
    Så gör jag i alla fall. Tycker jag ser ofta att det är unga tjejer som tar ut svängarna och blir fräcka när de umgås med äldre män. Det känns mer ok faktiskt. 
    Jag träffade ju en 22-åring, som kontaktade mig. Hon sa innan att hon var trött på killar som bara pratar sex, hon var inte så intresserad av sex. Visade sig att det var hon visst det. Hon ville ligga, sa hon, fast det fick jag veta 2 år senare. Hon skickade en bild på sina nakna bröst också.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 08:50:33 följande:
    Jag träffade ju en 22-åring, som kontaktade mig. Hon sa innan att hon var trött på killar som bara pratar sex, hon var inte så intresserad av sex. Visade sig att det var hon visst det. Hon ville ligga, sa hon, fast det fick jag veta 2 år senare. Hon skickade en bild på sina nakna bröst också.
    Jag gjorde inga närmanden, jag hade inte bråttom. Ville att det skulle kännas rätt för båda och att både hon och jag kände oss trygga. Jag var nervös också för jag hade bara varit med en, för 12-14 år sen. Det var hon som skulle ha fått ta första steget, hon tyckte att det var jag som skulle ha gjort det.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-11 09:18:23 följande:

Jag tänker på en 13-åring i min närhet som faktiskt rent kroppsligt såg ut som en 18-åring men alltså var vad jag skulle beteckna som ett barn. 

Då antar jag att en man som rent sexuellt attraheras av en 18-åring också skulle attraheras sexuellt av 13-åringen? 

Tyvärr blev den flickan våldtagen av sin styvpappa.
     Givetvis en sjuk individ. Men jag frågade ett par män i min närhet om de hade kunnat attraheras av henne och den ena kunde det, den andra ville inte svara. 

Så vad hindrar egentligen en man som är sexuellt intresserad av 18-åringar att också vara sexuellt intresserad av 13-åringar? Enbart konvention? Moral? 

Jag kan bara svara för mig själv. Så unga, inte en chans. Jag vet en 17-årig tjej som är kurvig och söt. Hon har kvinnliga former. Men nej, för ung. Hade hon varit 18-19 så hade det varit en annan sak. Men jag är tveksam där också, jag vet faktiskt inte om jag skulle tacka nej. 20 år? Skulle kännas bättre helt klart.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-11 09:48:55 följande:
    Kan du identifiera varför det skulle kännas bättre?

Är det för att en 18-19-åring enligt samhället är vuxen? Eller av omsorg för tjejen? 

Vid den åldern går man fortfarande i gymnasiet ofta. Man anses inte mogen nog att handla på Systembolaget, inte heller att ta livsavgörande beslut som t ex sterilisering. 

En 15-åring anses mogen nog att ha sex (och bli gravid som konsekvens), men inte att rösta, gidta sig eller ta körkort. Men bli mamma anses man klara, eftersom det ju kan vara en konsekvens av att ha sex.

Är det alltid stor skillnad på en 17-åring och en 18-19 åring mognadsmässigt? 

Jag tycker det är intressant med dessa godtyckliga åldersgränser, när saker är okej och inte. Och jag undrar om det enda som stoppar många män från att ha sex med en 13-åring är lagen, eller om det finns nån annan anledning. 
    Både och. Är nog individuellt där.
  • Anonym (VOO)

Om 17-åringen vlle så skulle jag tacka nej, säga att hon är jättesöt men att hon ska träffa nån mer jämnårig istället.
    Om däremot en 19-åring jag sett på en dejtsida, eller Millie Bobby Brown (också 19), ville, då skulle det bli svårare. Och en sexig 22-åring jag träffat irl, där skulle jag inte tacka nej. Ingen tvekan.

• Anonym (VOO)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-11 10:01:20 följande:
    Så då skulle man kunna tänka sig att om åldersgränserna ändrades lite så att man vid 13 blev byxmyndig och vid 15 blev myndig...då skulle ganska många män kunna tänka sig att ha sex med en 13-åring eller 15-åring då?
    Jag var otydlig, jag svarade på att jag tror det är individuellt hur mogna 17-åringar är jämfört med 18-19.

Jag tror inte det, hoppas att det inte är så i alla fall. Byxmyndig vid 15, där känns det som att det är mer lämpligt att man träffar nån som är under 20, max 19 kanske.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-11 10:18:02 följande:

Finns det kanske också en omsorg som hindrar män från att ha sex med unga tonåringar, eller handlar det verkligen bara om regelverk och rädsla för repressalier? (Vilket iofs inte verkar hindra en hel del...)

För mig är det så i alla fall. Jag tycker inte att småflickor ska hålla på med äldre män. De håller på att växa upp och så bråttom behöver man inte ha. Tycker de ska få uppleva det gulliga och spännande när de hånglar med killar i sin egen ålder. 
  • Anonym (VOO)

Här kan man dra en parallell till barnstjärnor. Bara att se alla gulliga tjejer som blev porriga så fort de blev kvinnor. De tycker det är spännande och det tycker männen också.

• Anonym (VOO)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 10:35:57 följande:

Här kan man dra en parallell till barnstjärnor. Bara att se alla gulliga tjejer som blev porriga så fort de blev kvinnor. De tycker det är spännande och det tycker männen också.

Britney t ex, 17 i Baby One More Time. Söt, men lite valpig. Redan 2 år senare började man se en föränding när hon var 19, Oops I Did It Again. Mer kvinna nu.
    Året därpå slog hon till med I'm A Slave 4 U. Då var hon 20 och kvinna på riktigt. Nu var det porrigare. Jag tror att få såg henne som ett barn när hon var 19-20 Skrattande
Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre