BF Juni 2024
vilken vecka/dag är du i då när ni ska göra ultraljud? 😊 försökte ringa idag och boka en tid för vul men fick inget svar. :/
vilken vecka/dag är du i då när ni ska göra ultraljud? 😊 försökte ringa idag och boka en tid för vul men fick inget svar. :/
Jag har fortfarande tyvärr en väldigt dålig magkänsla över denna graviditet. MEN jag har bestämt mig för att sluta testa och försöka lägga ångesten åt sidan. Jag ska försöka njuta av graviditeten oavsett om den går hela vägen eller inte. Jag är ju gravid bara det är värt att fira!!! Nu tänker jag att jag väntar bebis och inte missfall. Ev missfall är en del av livet och skulle det ske tar jag det då
jag har därför bestämt mig för att ändå berätta för mina föräldrar att jag är gravid nu i helgen. Alla graviditeter är värda att fira och jag håller såklart alla tummar och tår och den lilla i magen stannar ända till midsommarhelgen ❤️
Jag känner lite tvärtom! Känner mig SÅ gravid och varje dag sitter jag och fantiserar och planerar långt in i framtiden för graviditeten och bebisen, föräldraledighet, hur vi ska berätta för familjen, namn osv?
Sen kommer jag på att jag bara är i vecka 5, och mycket kan hända? kanske går det inte alls vägen? och så har jag byggt upp massa förväntningar som gör mig jätteledsen och krossad istället. 🥺
Jag har haft blödningar i min tidigare graviditet, men allt gick bra och blev ju en bebis den gången. Har även en vän som fick åka från jobbet till akuten för att hon blödde så mycket, men det var ingen fara för graviditeten, och även hon fick bebis. Så just att det blöder lite behöver ju inte betyda att det är kört. Håller tummarna för er alla!! 😊❤️
Har själv gått in i vecka 5 i veckan, och fått såhär tydliga ökningar på mina test. Inte tagit något med veckoindikator än men tänkte göra det i helgen. När jag ser 3+ veckor, ska jag slutat testa och bara försöka njuta. 🙏🏼
Missade såklart att lägga in bilderna haha?
Jag och sambon var på viabilitetsultraljud igår och vi fick årets chock kan man säga. Jag väntar tydligen tvillingar 😅
Vet inte om chocken lagt sig ännu? Hur förbereder man sig på TVÅ små, samtidigt 😅 Det blir såklart bra, men det här var vi inte beredda på. Ingen av oss har tvillingar i släkten så fanns liksom inte på kartan att det skulle vara två. 😂 BM som gjorde ultraljudet kunde inte säga ännu om det är enäggstvillingar eller tvåäggstvillingar så det får vi reda på längre fram. De mätte i vecka 7+5 och 7+4 och allt såg fint ut 🥰
Men wow grattis!!! ❤️ 😍 kan förstå att det blev en chock! Tycker det är tillräckligt att förbereda sig för en, komma på ett namn osv. Vill ni ta reda på kön längre fram? Kanske bli är maj bebisar trots allt då eftersom tvillingar brukar komma lite tidigare. 😉
Vad kul med tvillingar grattis!
nu har jag pratat med SÖS. Om inte smärtan i buken är borta om en timme så ska jag åka in. Hoppas den avtar.
hur har det gått?
Jag plussade idag!! Efter flera års (halvhjärtade) syskonförsök och ett missfall. Helt chockad och lycklig! clearblue visade 2-3 veckor så verkar stämma rätt bra! V 4+3 och bf 26 juni!
Finns det någon grupp skapad på fb? Var (är) med i en så himla trevlig grupp med ca 40 medlemmar från min första graviditet. :)
grattis!! ❤️
Ja det finns en fb grupp, men har inte gått med än för vill inte riskera att någon jag känner är med och får se innan vi gått ut med graviditeten. Men jag hittar den bara ibland då jag söker. Mycket märkligt 😅
Jag ska ta cellprov under min graviditet här framöver. Har försökt läsa på lite och det ska tydligen gå bra under graviditetens tidigare del. Men känns ju som att man inte vill dit och peta i onödan.. Någon som har erfarenhet?
Blir också lite orolig att man kan blöda lite efter ett cellprov, och då kommer jag ju få panik över det.. 😬