Inlägg från: Anonym (Squid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Squid)

får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet

Anonym (fantasivärld.) skrev 2023-09-19 18:25:36 följande:
    Så du tycker att det är en fördel?
    Du skulle uppskatta om kvinnor du inte gillade stötte på dig för du vad skulle få chansen att dissa dom?

Hur kan det blir en fördel?
    ja, stor fördel, om fler kvinnor stötte på mig så skulle mina chanser till fler ligg öka
  • Anonym (Squid)
    Anonym (G) skrev 2023-09-19 18:37:23 följande:
    Så om säg 9 av 10 kvinnor som stöter på dig är oattraktiva kommer du ändå se det som en förbättring att en som är någorlunda attraktiv vill ligga? 

Är det så illa alltså att du i dagsläget inte ens kan attrahera en enda som du finner attraktiv? Då kanske du ska fundera över varför.
    nej, det skulle inte vara så kul, menar du att majoriteten av kvinnor upplever att 9 av 10 män som stöter på dom är oattraktiva män?

här kan andra kvinnor svara också, är det så illa?

jag vet inte, jag tror att en del kvinnor kollat in mig, men jag vet inte, kanske önsketänkande, på dejtsidor går det inte bra, en kvinna har skrivit till mig på hela det här året
  • Anonym (Squid)
    Anonym (fantasivärld.) skrev 2023-09-19 22:44:45 följande:
    Fast nu gällde det ju kvinnor du inte vill skulle stöta på dig, förstår du verkligen inte skillnaden. 
    Om det är 10 st och ingen är av intresse så är det ju ingen fördel.
    Du tror att det är kul att nobba 9 st och kanske den tionde är intressant men att det sen skulle leda till sex är ju inte ens säkert.
    Du verkar heller inte förstå att allt inte bara är ute efter ett ligg, vilket en del killar vill och det då går det också bort.
    Är man inte intresserad av engångsligg så faller många killar bort som stöter på krogen.
    nej, om fler kvinnor stötte på mig så skulle mina liggchanser öka rejält, det är du som utgår från att de flesta kvinnorna är oattraktiva, sen så behöver du inte tala om för mig vad jag tror, ja är man inte intresserad av engångsligg så vill man inte att de som vill det, stöter på en, vad bra att du talade om det för mig, tack
  • Anonym (Squid)
    Anonym (fantasivärld.) skrev 2023-09-20 09:26:37 följande:
    Jag säger inte att alla kvinnor år oattraktiva, du utläser ofta saker än det som står.
    Jag skrev att det inte är en fördel om 10 st män stöter på dig och ingen är intressant för en, dom kan ju vara det för andra självklart.
    Men jag t ex vill inte ha engångsligg och de flesta som kommer fram på krogen är just ute efter det och då blir det jobbigt när man måste nobba flera stycken och just på krogen är ju  många fulla och  påverkade av alkohol och säger och beter sig annorlunda än t ex på jobbet.
    Förstår du inte skillnaden?
    Du tycker att det vore roligt att 10 st kvinnor stöter på dig men om du måste nobba 9 st och sen kanske en kommer du vill ha.
    Tycker du då att det är så roligt att nobba 9 andra kvinnor?
    Nej det tycker de flesta är jobbigt och just på krogen när många är påverkade och säger saker är det faktiskt inte en fördel.
    Förstår du skillnaden?
    jag fattar inte hur du tänker, men om jag frågar såhär: 
    skulle du välja att män stöter på dig eller att inga män stöter på dig?
  • Anonym (Squid)
    Ztiff2 skrev 2023-09-20 10:49:02 följande:

Min tjej får inviter och det för inget, gillar när hon får ligga med andra :)

tror också att tjejer gillar när de får inviter, om de inte fick det så skulle det inte vara lika kul tror jag
  • Anonym (Squid)
    Mandel skrev 2023-09-20 11:03:12 följande:
    Jag gillar verkligen inte att få en massa sextjatande från helt okända män. Är det någon normal kvinna som gillar det?
    Tar det verkligen inte som en komplimang utan tänker bara jävla idiot om den som skrivit och ser man sedan en profilbild så kan jag även tänka ditt feta fula äckel, dig vill jag väl verkligen inte ha sex med osv.
    jag pratar inte om sextjatande
  • Anonym (Squid)
    Anonym (Ann) skrev 2023-09-19 18:16:02 följande:
    Du kan få ligga med män också. Det är bara att tacka nej om du inte vill.
    jag vet och det är män som visat intresse, men jag var inte intresserad (jo nån enstaka men bodde för långt bort)
  • Anonym (Squid)
    Anonym (Saknas) skrev 2023-09-20 12:39:07 följande:
    Men vi vet ju inte hur vi tänker och vill.
    Det är han som vet det....
    ja, jag vet hur det är, det här är bara en tråd, en bråkdel av kvinnorna därute
  • Anonym (Squid)
    Anonym (Saknas) skrev 2023-09-20 13:17:17 följande:
    Ja du är  expert på kvinnor men lyckas ändå inte. 
    det är jag verkligen inte, men jag är bra på att se saker
  • Anonym (Squid)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-20 13:12:22 följande:
    jag vet och det är män som visat intresse, men jag var inte intresserad (jo nån enstaka men bodde för långt bort)
    varit attraherad av män irl, och tror några kollat in mig, men man vågar ju inte ta såna initiativ Skäms
  • Anonym (Squid)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-21 12:51:13 följande:

Av sexuell natur ja, det är ingen tvekan där. Men det är betydligt svårare för en kvinna att hitta en man som vill ha hela paketet - bröllop, barn och hus - inom en inte alltför avlägsen framtid. Än tvärtom; om en man överhuvudtaget får napp, så går det vanligen snabbt med bröllop, barn och hus, om detta är något som han också drömt om. Kvinnan är ju medveten om att hennes ägg minskar i antal och kvalitet för varje månad som går förbi. 

Exakt, och det är det tråden handlar om. Inte bröllop.
  • Anonym (Squid)
    Anonym (Lollo) skrev 2023-09-21 14:20:28 följande:

Hur ska jag som tjej veta det? Men ja jag antar att tjejer får mer erbjudanden.

jag vill ha sex med en upptagen man, men jag vet ju hur opassande det är så skulle aldrig fråga.
    annars har jag ingen i mitt liv som jag vill ha sex med så har ingen att fråga. Senaste mannen jag gillade frågade jag men han ville inte, gillade inte mig på det sättet.

så tro inte det är enkelt bara för det kommer erbjudande. De flesta tackar nej om det är någon de inte vill ligga med, både killar och tjejer.

Jag blir full i skratt när tjejer undrar hur de ska veta det. Du antar det... 
    Alla vet ju att det ser ut såhär. Jag förstår inte människor som låtsas som att de aldrig har hört talas om det, eller sett hur det ser ut.
  • Anonym (Squid)

En annan fråga som hör lite till det här, varför skryter många kvinnor över hur lätt de kan få ligg? Kvinnor påstår att de inte bara är ute efter sex (beskyller män för det beteendet), men berättar gärna hur lätt de får ligga. Kan de ha lite med att de har många beundrare och det bara är att välja bland kavaljererna?

• Anonym (Squid)
    Anonym (fantasivärld.) skrev 2023-09-21 15:21:33 följande:
    För att det inte är samma kvinnor, hur lyckas du alltid bunta ihop alla kvinnor till att säga och göra samma sak, vissa vill ha engångsligg och andra inte,  vissa kvinnor får om dom vill ligga med killar, dvs snygga tjejer får snygga killar, mindre snygga tjejer får inte killar hur som helst och absolut inte dom snygga.
    Du vill väl heller inte bara ta någon tjej bara för att , det har du ju skrivit tidigare, du vill väl också känna attraktion eller hur.
    Tycker du att kvinnor ska vara tacksamma och nöjda med att män dom inte vill ha stöter på dom? dom vill väl också känna attraktion.
    Men inte heller snygga tjejer vill alltid bara få ligg.
    Hur kan detta vara så svårt att förstå?

Du har ju själv tidigare berätta om hur din mamma ville att du skulle umgås med en singelkvinna men som du blev så upprörd över att hon skulle para i hop dig med, att du skulle vara desperat och bara ta vem som helst då var du jätteupprörd över förslaget,
    Det blir ju samma här då.

Någon gång måste du släppa att om en eller några kvinnor skriver eller säger något så gäller inte det för alla kvinnor, sen när andra kvinnor säger något annat då säger du jo men dom första kvinnorna sa ju så här och då gäller det för er också, hur kan ni säga något annat eller tom motsatsen.
    jo för att ni kvinnor har dubbelmoral.

Någon gång måste du ju ta in att kvinnor är individer och alla tycker och tänker och beter sig inte likadant, det är väl helt uppenbart eller?
    Ja, kvinnor är individer, men jag har sett att de flesta kvinnor är på ett visst sätt, både här och irl. Jag har pratat med kvinnor i irl (flera) som gärna sköt om hur lätt de fick ligg. Sett samma här på forumet. 
  • Anonym (Squid)

Alla vet ju att kvinnor får mer inviter och uppmärksamhet. Skulle man kunna säga att kvinnor får det serverat på ett annat sätt? Det mesta som erbjuds kanske inte tilltalar henne, men hon kan titta igenom "menyn" och välja det som hon vill ha. 
    Hon behöver faktiskt inte göra så mycket. Hon bara är.

• Anonym (Squid)
    Anonym (Lollo) skrev 2023-09-23 09:10:56 följande:

Men vad spelar detta för roll, det är ju männen som väljer att ge denna uppmärksamhet till kvinnor. 
    Jag har inte bett om någon meny med en massa rätter jag inte vill äta, så varför ska jag bli beklagad för att vara en sämre människa för jag inte uppskattar allt som erbjuds? 

du verkar tycka att vi är bortskämda som kan välja och vraka. Nej, det finns ingen att välja för mig just nu. det var länge sedan en man gav mig uppmärksamhet på det sättet och han som gjorde det var/är inte någon jag ville ha sex med. Man måste väl ändå få säga nej?

någonstans behöver du kanske inse att alla dessa saker du stör dig på hos kvinnor är saker män är med och skapar.

Jag tycker det är intressant med de som låtsas som att det inte är så.
    Vet inte om det spelar nån roll, men det är anmärkningsvärt att det ser ut såhär. 
    Ja, jag kan känna att kvinnor är bortskämda på det sättet. Visst är det många äckel som kontaktar kvinnor, men ni har i alla fall de valmöjligheterna. Får mycket att välja bland. Jag tror att många kvinnor inte vill att det ska vara annorlunda. 
  • Anonym (Squid)
    Anonym (fantasivärld.) skrev 2023-09-23 09:13:03 följande:
    Alltså det fungerar inte som en meny som man kan välja och vraka mellan.
    Som att nu ska vi se hm vad ska jag ha till förrätt, varmrätt och efterrätt.

Sen är det ju inte så de flesta kvinnor får en massa erbjudanden hela tiden som dom kan välja och vraka mellan som du tror.

En kvinna i samma situation som du, dvs en ensam kvinna 50 + som aldrig har haft ett förhållande, inte har många vänner, inget jobb för tillfället får ju precis som du inga inviter.
    Du får jämföra dig med kvinnor i liknande situation som dig så kanske du förstår att kvinnor kan uppleva sin situation precis som du.

Du tror väl inte på allvar att  medelålders kvinnor som aldrig haft ett förhållande precis som du valt det.

Nej jag menar inte att det är mer synd om kvinnor som du alltid skriver, det är lika för alla som inte haft något förhållande och önskar det, det är lika för kvinnor och män. Men du vill inte inse att även många kvinnor känner precis som du.
    Alla får inte en massa inviter.
    Jag är övertygad om att kvinnor har en större meny att välja på. Lite som en katalog att bläddra i.
    Vi män får en liten lapp. 
  • Anonym (Squid)
    Anonym (Lollo) skrev 2023-09-23 10:11:37 följande:

hmm, du hade valmöjligheten att försöka dejta den där kvinnan din mamma tyckte du skulle försöka med, men valde bort henne pga psykisk ohälsa (något du själv dessutom lider av), sen beklagar du dig här inne över att kvinnor har höga "krav" och är bortskämda för de kan ligga med män som inte är i närheten av vad de faktiskt vill vara med?.

så varför försökte du inte med denna kvinnan? Är det inte lite dubbelmoral att finna hennes psykiska ohälsa avtändande när du själv lider av det?

Både mamma och syrran tyckte jag skulle träffa henne. Jag var inte attraherad, inte ens för ett ons.
  • Anonym (Squid)
    Anonym (suck) skrev 2023-09-23 10:13:33 följande:
    Även om man får förslag från många män är det långt ifrån säkert att man får sex med någon som man verkligen vill ha sex med. Kvinnor har generellt svårare än män att ha sex med någon de inte har känslor för, och är man en sån som inte kan ha sex utan känslor spelar det ingen roll man får en massa erbjudanden från män man inte känner något för.
    Sen så finns det många kvinnor som inte måste vara kära för att vilja ha sex.
  • Anonym (Squid)
    Anonym (suck) skrev 2023-09-23 10:29:03 följande:
    Ja, jag sa att det jag skrev gäller generellt, alltså inte för alla kvinnor. Men om man är en sån som det fungerar dåligt för att ha sex utan känslor spelar det ingen roll om man blir kontaktad av många män som man är ointresserad av. Det är alltså inte så enkelt att man kan välja och vraka eftersom man inte alltid är intresserad av det som erbjuds.
    Hur vet du att det är generellt?
Svar på tråden får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet