får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet
Du skulle uppskatta om kvinnor du inte gillade stötte på dig för du vad skulle få chansen att dissa dom?
Hur kan det blir en fördel?
Min tjej får inviter och det för inget, gillar när hon får ligga med andra :)
Av sexuell natur ja, det är ingen tvekan där. Men det är betydligt svårare för en kvinna att hitta en man som vill ha hela paketet - bröllop, barn och hus - inom en inte alltför avlägsen framtid. Än tvärtom; om en man överhuvudtaget får napp, så går det vanligen snabbt med bröllop, barn och hus, om detta är något som han också drömt om. Kvinnan är ju medveten om att hennes ägg minskar i antal och kvalitet för varje månad som går förbi.
Hur ska jag som tjej veta det? Men ja jag antar att tjejer får mer erbjudanden.
jag vill ha sex med en upptagen man, men jag vet ju hur opassande det är så skulle aldrig fråga.
annars har jag ingen i mitt liv som jag vill ha sex med så har ingen att fråga. Senaste mannen jag gillade frågade jag men han ville inte, gillade inte mig på det sättet.
så tro inte det är enkelt bara för det kommer erbjudande. De flesta tackar nej om det är någon de inte vill ligga med, både killar och tjejer.
En annan fråga som hör lite till det här, varför skryter många kvinnor över hur lätt de kan få ligg? Kvinnor påstår att de inte bara är ute efter sex (beskyller män för det beteendet), men berättar gärna hur lätt de får ligga. Kan de ha lite med att de har många beundrare och det bara är att välja bland kavaljererna?
Alla vet ju att kvinnor får mer inviter och uppmärksamhet. Skulle man kunna säga att kvinnor får det serverat på ett annat sätt? Det mesta som erbjuds kanske inte tilltalar henne, men hon kan titta igenom "menyn" och välja det som hon vill ha.
Hon behöver faktiskt inte göra så mycket. Hon bara är.
Men vad spelar detta för roll, det är ju männen som väljer att ge denna uppmärksamhet till kvinnor.
Jag har inte bett om någon meny med en massa rätter jag inte vill äta, så varför ska jag bli beklagad för att vara en sämre människa för jag inte uppskattar allt som erbjuds?
du verkar tycka att vi är bortskämda som kan välja och vraka. Nej, det finns ingen att välja för mig just nu. det var länge sedan en man gav mig uppmärksamhet på det sättet och han som gjorde det var/är inte någon jag ville ha sex med. Man måste väl ändå få säga nej?
någonstans behöver du kanske inse att alla dessa saker du stör dig på hos kvinnor är saker män är med och skapar.
hmm, du hade valmöjligheten att försöka dejta den där kvinnan din mamma tyckte du skulle försöka med, men valde bort henne pga psykisk ohälsa (något du själv dessutom lider av), sen beklagar du dig här inne över att kvinnor har höga "krav" och är bortskämda för de kan ligga med män som inte är i närheten av vad de faktiskt vill vara med?.
så varför försökte du inte med denna kvinnan? Är det inte lite dubbelmoral att finna hennes psykiska ohälsa avtändande när du själv lider av det?