• Ememem

BIM oktober

Malmötjej skrev 2023-10-17 11:41:22 följande:

Hej igen.
    Jag vet att man inte ska titta på testen efter tiden. 
    Men jag slängde inte de testen jag tog i morse och råkade slänga ett öga på dem efter ca 1,5-2 timmar. På clearblue är där en liten tillstymmelse till streck. 

Jag vet att familjeliv drar ner kvaliteten rejält. Så det synd förmodligen ingenting på bilden.men i verkligheten är där ett svagt blått streck. Kan detta ändå betyda något? Är det någon som upplevt detta? 

Jag har tyvärr fått precis sånt där streck efter tiden gått ut och det har varit negativt. Just de testen är ökända för sina blåa torkstreck.
  • Ememem
    tjatalagom skrev 2023-10-17 19:12:31 följande:
    Hoppas inte fl tar bort allt för mycket av kvaliteten... 
    första gången jag tar Äl test. En tydlig linje men inte lika stark som kontrollinjen. Ska jag testa på nytt imorn eller vänta någon dag? Är det värt att köra igång bebisverkstad?
    hade en ganska rejäl dipp i temperaturen imorse.

Vilken dag är du på i cykeln? När är äl beräknad?

LH finns i kroppen hela cykeln, så man kan få streck långt innan äl. Om äl beräknas inom de närmsta dagarna hade jag tagit ett test imorgon. Stegringen kan gå väldigt fort. Sist hade jag nästan helt negativt på morgonen, var kanske lite mörkare än dagarna innan, mitt digitala visade dock positivt så testade även på eftermiddagen och mycket riktigt blev det positivt.

Jag brukar börja testa omkring cd 12 men då har jag en äl som brukar vara kring cd 18. När jag märker att det blir mörkare så tar jag både morgon och kväll.

• Ememem
    HejEllie skrev 2023-10-17 20:57:36 följande:

I?m out, you guys. Mensen kom idag. Verkar smått hopplöst att få till ett syskon till vår dotter på naturlig väg. För varje månad som går bli jag stressad över hur stor åldersskillnad det kommer bli. Det är ju megadumt att tänka så, såklart. Men kan inte låta bli. Fan.. 

Oh well. 

Får se om jag dyker upp i novembertråden om några veckor då? 

Hur gammal är din dotter?
  • Ememem
    xxHalloweenXx skrev 2023-10-18 11:46:31 följande:

Måste bara fråga angående ägglossningstest, om jag får ingen stegring i flera dagar, sen ena morgonen börjar de bli starkare, mitt på dagen lika starkt som kontroll, morgonen dagen efter lika starkt som kontroll. Räknas de som ett posetivt test morgonen de börja stega upp, eller mitt på dagen eller dagens efter de va starkt med 😅? 

Jag antecknar positivt samtliga dagar jag har ett positivt resultat.

Man brukar säga att ägglossning sker 12-48 timmar från första positiva. 

Jag har haft konstaterad ägglossning samma dag som jag fick positivt resultat. 
    LH minskningen för mig börjar tror jag efter ägget släppt. Sen testar man ju inte varje timme så svårt att säga exakt när ägglossningen sker och när LH börjar avta. 
  • Ememem
    Lyksa skrev 2023-10-18 12:50:43 följande:
    Då livmodertappen alltid är låg på mig andra halvan av cykeln och nu är hög så tog jag ett test. Beräknad mens vilken dag som helst. Vad tror ni?
    Jag ser inget tydligt, kan ana något men svårt att bedöma på fotot. De där testerna är ju tyvärr ökända för att kunna ge spökstreck. Och spontant om du är nära mens så borde ett positivt vara tydligare.

Är fotot taget inom tiden?
  • Ememem
    Lyksa skrev 2023-10-19 12:13:09 följande:

Är det några här som brukar kolla sin cervix (livmoder tappen)? 

Jag gör det, men mest kring äl. Känns ganska tydligt när den mjuknar och börjar öppna sig. Efter två förlossningar är den dock aldrig helt stängd.
  • Ememem
    Minmillis skrev 2023-10-20 13:10:25 följande:
    Jag tycker att det ser lovande ut!
    Har du gjort något med bilden?
  • Ememem
    Lyksa skrev 2023-10-20 12:05:51 följande:
    Inom tiden. Syns något alls?
    Jag ser tyvärr inget på den bilden.
  • Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 05:06:24 följande:

Jag plussade i början av förra veckan men tror tyvärr jag har ett pågående missfall just nu. Så långvarig var den lyckan 🥲

Åh nej.. varför tror du det?
  • Ememem
    Macbookpro skrev 2023-10-22 08:42:08 följande:

Hur tidigt KAN man ha symtom? jag hade ÄL gör 5 dagar sedan och redan dagen efter ÄL kräktes jag, jag kräktes igår också. Är lite orolig över att spy utan att veta alla varför :( 

Vissa hormoner kommer väl redan när ägget släppt men de hormonerna har man ju varje månad, ägget fäster som tidigast 6-7 dagar efter äl och det är egentligen först då man är gravid.

Jag ska inte säga att det är omöjligt att känna symtom tidigt men jag tror att man är så fokuserad på symtom så man känner efter allt, och känner sånt som förmodligen är där varje månad men som man annars inte reflekterar över. Stressen i sig gör ju också att man kan må illa och jag tror även att det är möjligt att självförverkliga, dvs man känner sig illamående och fokuserar på det så pass att man till slut kräks.
Svar på tråden BIM oktober