• Ememem

BIM oktober

pippi12345 skrev 2023-09-23 20:37:34 följande:

Jag igen. Har ni fått Peak på äl-stickor igen och äggvitesekret tvp dagar efter tidigare stegring . Nån som varit med om samma, två stegringar under samm a cykelperiod? Tempen visat två steg upp och ett ner, så verkar inte varit ägglossning tidigare i veckan

Ja, typ, på cb advance fick jag blinkande gubbe i flera dagar, kunde se på äl stickorna att det stegrade men blev aldrig helt positivt och sen minskade det igen innan ny stegring och sen fick jag också fullt utslag på både digitala och vanliga. Tempen ökade aldrig men jag hade två äl dippar. Min andra son kom till på den cykeln.
  • Ememem
    Hund12345 skrev 2023-09-23 22:25:10 följande:

Ni som testar innan mensen ska komma, använder ni tidiga tester? Jag har bara vanliga hemma o funderar på när jag kan testa. Helst så vill jag testa imon 😂 men de e omöjligt att de skulle ge utslag jag vet. Med dom andra barnen så har jag alltid väntat till mensdagen men denna gång är jag så förväntansfull. Detta är mitt och sambons första barn tillsammans och han är nog mer förväntansfull än mig. Jag är nog lite mer nojig och försiktig. Vill hoppas men frågan är om jag vågar. 

Även vanliga tester brukar funka ett antal dagar innan bim.

Mina två tidigare graviditeter har jag plussat på äl+9 och då har jag bara haft vanliga tester, sådana billiga stickor. Har även fått gravid på cb digital med veckoindikator med båda barnen på äl+10.
  • Ememem
    Sanlin90 skrev 2023-09-25 15:33:50 följande:
    Kanske äl+7 här och fick det här testet imorse, mina sista testa tidigt självklart så beställt nya som kommer imorgon men tog två vanliga med jag tycker jag ser på det gröna? svårt det här!
    har rejäl molvärk precis som när jag va gravid med dottern!
    Jag tycker jag ser ett streck på översta bilden, dock är väl babyplan testerna lite ökända för att ge spökstreck men jag tycker ändå det ser lite rosa ut.

På det gröna ser jag kanske en svag antydan till streck.

Spännande! Det känns väldigt osannolikt att få spökstreck på två olika test. Är dessa tagna med morgonurin?
  • Ememem
    tjatalagom skrev 2023-09-26 07:05:39 följande:

Antar att det är kört denna månad?🙁
    om inte tempen sjunker mer före fredag tar jag nog ett test då på bim-2/3.
    har varit lite risig i magen igår och idag så jag hoppas verkligen inte att jag håller på blir sjuk...

Varför skulle det vara kört? Tempen ligger fortsatt över baslinjen. Inget som säger att den måste stegra mer än så för att man ska vara gravid.
  • Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-09-26 08:28:31 följande:

Lyckas ni hålla er optimistiska för varje cykel? Jag känner redan nu att jag inte tror på denna cykel och är inställd på att det inte kommer bli något för jag orkar inte bli besviken på nytt... 

Varför tror du inte på denna cykel? Din bim är väl 16/10, så äl är har ju inte ens varit än.

Men nej det är inte så lätt att hålla sig optimistisk, mitt första barn tog ett halvår. Och jag har alldeles för stort kontrollbehov för att bara försöka låta det ta sin tid. Så efter fyra månader började jag tempa och började med ägglossningstest, insåg då att min ägglossning låg en vecka senare än vad jag trott och att vi i princip missat äl varje månad. Så efter jag börjat med det så tog det sig på andra försöket. 

Man gör det som känns bäst och funkar bäst för en själv. För vissa är det nog lättare att inte försöka tänka på det och försöka hålla nere förväntningarna.

Jag är på försök ett med tredje barnet. Tvåan kom på första försöket med tempning o äl tester Så väldigt svårt att inte få höga förhoppningar. Jag har svårt att koncentrera mig på annat än detta just nu. Men om det inte tar sig så kommer jag nog försöka behöva hitta andra strategier.

• Ememem
    Flowerpower33 skrev 2023-09-26 09:55:53 följande:

Hoppar med här nu, ska precis börja försöka på tredje barnet. Känns som jag blivit helt besatt efter att vi bestämde oss och gör typ inget annat än att läsa forum och lyssna på gravidpoddar. Helt sjukt, från att knappt tänka på det alls till HELA TIDEN. Blev precis likadan förra gången vi började försöka.

Har precis fått en blödning (endast en dag väldigt lite dock) efter uttag av hormonspiral så jag räknar det som mens och räknar med ägglossning nästa vecka. Har en kort cykel på 21 dagar så tror ägglossning borde vara på måndag, så lägger BIM 2 veckor efter det så länge. Jag tempar och har tänkt börja med ägglossningstester om någon dag, så uppdaterar väll BIM sen när jag har mer koll. 

Samma här, vi har haft en trea i tankarna men jag trodde inte det skulle bli någon men sen slarvade vi lite en månad och jag blev så ledsen när det inte blev något, så insåg att jag verkligen ville.

Från att ha bestämt oss för 1-2 veckor sedan så är det här typ allt jag kan tänka på. Kan knappt koncentrera mig på jobb. Har nästan förlossningsbrevet skrivet i huvudet redan.. ja jag hör hur knäpp jag låter när jag skriver det.

Var likadan med de två tidigare, gick all in i processen. Första barnet tog dock ett halvår men började tempa och ta ägglossningstester och då gick det det på andra försöket, tvåan gick på första försöket. Så jag har så svårt att inte få upp förhoppningarna och förväntningarna, och livrädd för att min ålder nu 36, vs tidigare 27 och 29, ska sätta käppar i hjulet. 

Jag inväntar äl som är borde ske nånstans mellan lördag-tisdag.
  • Ememem
    Memlan skrev 2023-09-26 17:48:16 följande:
    Vet inte om det syns sämre här, syns tydligt i verkligheten men översta är ifrån igår och understa från idag ÄL+8-9, kan ju lika gärna vara spök för tog typ 3 minuter innan det började synas men har alltid varit totalt blanka alla andra cyklar jag testat 
    Känner tydlig mensvärk idag och ömma bröst men inte lika ömma som jag brukar ha innan mens 
    Jätte svårt att se då bildkvaliteten blir så dålig i inläggen. Kanske om du fotar lite närmare och bara testrutan.

Clearblue är ju tyvärr ökända för att ge spökstreck men på den undre ser linjen ut att vara lika bred som kontrollstrecket och det brukar inte spökstrecken vara. Håller tummarna att det fortsätter bli starkare!
  • Ememem

@Gbgmamma

Hur gamla är dina barn? Jag är också orolig för åldern, fyller 37 i november. Försöker nu med trean, min yngsta är 6,5 år så var ju ett tag sen sist.

• Ememem
    pippi12345 skrev 2023-09-26 22:05:39 följande:
    Nu frågade du ju inte mig men?. Tar mig friheten att svara ändå ;)
    Jag är född 1986 och har barn som är födda 2010 och 2022, dom kom till på 1-2 försöket. Känner lite samma oro även fast jag ?nyligen? varit gravid. Tror också jag kommer vara orolig om jag blir gravid, eftersom missfallsrisken ökar och risken för komplikationer/missbildningar. 

Då är vi jämngamla, också 86a. Mina barn är födda -15 och -17. Ja oro för komplikationer/missfall finns också. Känner dock att jag behöver ta en sak i taget så störst oro ligger just nu i om jag kan bli gravid.

Har haft problem med lite orkeslöshet senaste året men mest avskrivit det på stress och småbarnsliv. Men har nu insett att min basaltemp verkar ha sjunkit, min vilopuls har sjunkit (ligger på omkring 40 slag i min) och jag har känt mig frusen hela sommaren så börjar fundera på om jag ev. har hypotyreos vilket ju kan påverka fertiliteten och en ev graviditet. Jag ska dock till läkare imorgon angående en annan sak så tänkte passa på och fråga om de kan ta ett blodprov och kolla. 

• Ememem
    tjatalagom skrev 2023-09-27 13:52:47 följande:

Är så trött att jag håller på går under, lite märkligt då jag inte har ovanligt mycket på jobbet?
    tror ni det funkar att ta ett test imorgon på äl+ 9-10 med ett vanligt test eller borde jag vänta till söndag om inte mensen dykt upp?

Jag har fått plus på äl+9 med vanligt och cb digital med veckoindikator på äl+10.

Tror inte det fanns testa tidigt när jag blev gravid -14 och -16.
Svar på tråden BIM oktober