Flowerpower33 skrev 2023-09-26 09:55:53 följande:
Hoppar med här nu, ska precis börja försöka på tredje barnet. Känns som jag blivit helt besatt efter att vi bestämde oss och gör typ inget annat än att läsa forum och lyssna på gravidpoddar. Helt sjukt, från att knappt tänka på det alls till HELA TIDEN. Blev precis likadan förra gången vi började försöka.
Har precis fått en blödning (endast en dag väldigt lite dock) efter uttag av hormonspiral så jag räknar det som mens och räknar med ägglossning nästa vecka. Har en kort cykel på 21 dagar så tror ägglossning borde vara på måndag, så lägger BIM 2 veckor efter det så länge. Jag tempar och har tänkt börja med ägglossningstester om någon dag, så uppdaterar väll BIM sen när jag har mer koll.
Samma här, vi har haft en trea i tankarna men jag trodde inte det skulle bli någon men sen slarvade vi lite en månad och jag blev så ledsen när det inte blev något, så insåg att jag verkligen ville.
Från att ha bestämt oss för 1-2 veckor sedan så är det här typ allt jag kan tänka på. Kan knappt koncentrera mig på jobb. Har nästan förlossningsbrevet skrivet i huvudet redan.. ja jag hör hur knäpp jag låter när jag skriver det.
Var likadan med de två tidigare, gick all in i processen. Första barnet tog dock ett halvår men började tempa och ta ägglossningstester och då gick det det på andra försöket, tvåan gick på första försöket. Så jag har så svårt att inte få upp förhoppningarna och förväntningarna, och livrädd för att min ålder nu 36, vs tidigare 27 och 29, ska sätta käppar i hjulet.
Jag inväntar äl som är borde ske nånstans mellan lördag-tisdag.