BIM oktober
hur gick det? 🧡
men tack för att du frågar
hur gick det? 🧡
Grattis alla som +at!!
så kul att se
Så, nu har jag gjort min första spolning av äggstockarna samt fått lite klarhet i mina värden. Hoppas det fäster denna gång.
Allt såg tip-top ut för mig förutom D-vitaminen. Har tydligen D-vitaminbrist så har fått någon boostervariant av D-vitamin utskrivet. Tydligen kan det påverka möjligheterna något.
Vidare gick vi igenom min mans resultat och motiliteten på 24% är för låg och med stor sannolikhet anledningen att det tar tid. Efter läkarens rekommendationer kommer han att börja ta Profertil.
Vi kommer att fortsätta försöka "naturligt" i 3 månader till och om det inte fungerar efter det så kör vi på insemination. Funkar inte det efter 6 gånger så är det något annat som är fel.
Känns skönt att ha en plan. Dock rätt dyrt att kolla upp privat - hittills har vi betalat 4000 (första mötet + blodprov), 1000 (spermaprov) och 2500 (spolning). Eftersom min spiral inte varit ute mer än ett år är det inte någon landstinget står för.
(har försökt i 6 månader för er som inte har koll)
Hej,
Fick positivt på ÄL test igår morse och idag morse (RFSU . Hade äggvitesekret igår men mer betyder det att ägget inte släppt än?
ska vi ha sex en eller två dagar till nu tror ni?
Hur tidigt KAN man ha symtom? jag hade ÄL gör 5 dagar sedan och redan dagen efter ÄL kräktes jag, jag kräktes igår också. Är lite orolig över att spy utan att veta alla varför :(
Är på äl 8, testade negativt imorse med ett testa tidigt test. Vet att det är alldeles för tidigt men kunde inte hålla mig. Har hela dagen varit inställd på att det inte blir något.
Nu hittade jag en liten liten blodfläck i trosan, men inget när jag torkar mig. Brukar aldrig ha det annars..vågar inte hoppas på att det är en nidblödning.
Varför är äl 8 för tidigt?
för mig är äl 8 5 dagar innan bim nämligen . Det borde ju gå bra att testa då? I alla fall enl testen?
Bim -5 eller äl +8
negativt clearblue digitalt extra tidigt :( ängar att det är kört denna gång
Tack för fin pepp <3
testade nu på morgonen igen med EJ GRAVID som besked på displayen. Bim -4 och ÄL +9.
jag tror Vi kommer ringa och boka tid för insemination nu på måndag. Har någon här koll på vad det kostar att göra det privat? Vi har ju inte riktigt försökt ett år så landstinget betalar ju ej
japp första barnet.
Blir försök 7 nu nästa men har varit utan skydd i snart 10 mån men inte försökt aktivt.
Vad trist!
ta ägglossningstest är lättast tycker jag. brukar börja sådär 8 -9 dagar efter mens eller nått men beror ju på hur lång cykel du har. Köp ett storpack!
Hoppar in här sista dygnet innan bim, visste inte om jag skulle hoppa in här eller i novembertråden ☺️ bim 31/10 enligt min egen beräkning, men kan diffa ett dygn.
Tredje försöket med första barnet, vi tempar inget och kör inga tester för ÄL utan mer kör på 🤪 brukar känna ganska tydligt när jag (tror att jag ) har ÄL.
Så håller tummarna nu att mensen inte kommer i dagarna 🙏
BIM idag. Neg test och inte en Enda känsla på att mensen kommer. Men det gör den säkert. Kroppen spelar mig ett spratt då jag så gärna vill vara gravid. Fan vad jobbigt det är att planera och längta 😩 vet inte om jag ska hoppa på novemberåden eller december då jag tror att nästa BIM blir i början av december
Hoppas!
men ja det är fruktansvärt jobbigt att vänta och längta. Vi får hålla i och göra det bästa Vi kan!
jag känner hur mensen kommer komma idag eller imorgon. Lagom svullen som jag brukar.