Inlägg från: Macbookpro |Visa alla inlägg
  • Macbookpro

BIM oktober

Villblimamma98 skrev 2023-09-30 14:39:48 följande:

Oj det känns inte bra då jag är 25 och min man 30... fick iaf glad gubbe på clearblue rosa idag så hoppas denna cykel går vägen...

Kika denna cykel, sen hade jag övervägt att boka en tid och tagit en smäll på 4000 sek. Om det är en så liten sak som att äggledarna behöver spolas är det ju lätt åtgärdat.

Tycker det är dåligt att det inte rekommenderaS att kika upp detta före ett helt år har gått. :(

• Macbookpro
    amiilee skrev 2023-10-01 08:03:09 följande:

@macbookpro: vilken region bor du i? Jag fick undersökning av äggledare bekostat som ett vanligt läkarbesök dvs 260 kr. Privat klinik i Uppsala som hade avtal med regionen. ?Bara? försökt i 5 månader. Blev dock ej gravid denna cykel trots spolning men finna ju otvetydiga studier där så håller tummarna för din del 

Stockholm. 

nåja, nu har jag redan pröjsat och tagit blodprov etc så får väl kolla upp regionen om det blir mer långtgående detta

• Macbookpro

Dagen innan bim - molnande värk så mensen lär komma imorgon som tänkt. Fan man blir alltid lika ledsen.. även om man redan ställt in sig på att det ej kommer gå denna gång.

• Macbookpro

En nidblödning ska väl vara betydligt mindre i mängd + rosa eller bruna medan första mensen är blodröd.

Men jag har inte haft en själv så vet ej helt säkert.

Har du testat dig? :) 

Hund12345 skrev 2023-10-02 16:01:53 följande:

Någon här som haft nidblödning? Hur märker man att de e nidblödning & inte tidig mens?

• Macbookpro
    Hund12345 skrev 2023-10-02 21:02:28 följande:

Macbookpro & cutepenguin- testet visar negativt. Va först 2 bruna droppar sen lite rosa på pappret när jag torkar mig. Jag har jämt trosskydd pga flytningar. är på Äl+11, mens-3. Hur snabbt fick du ett + efter nidblödningen cutepenguin? 

När är bim?
  • Macbookpro
    Hund12345 skrev 2023-10-03 02:03:22 följande:

Macbookpro & cutepenguin- bim är 5/10. Oki så om jag testar till helgen så bör de ge utslag? 

De e så jobbigt när man inte vet om de e mens eller mellanblödningar. Men tror inte att de kommer vara ett + utan att de e mensen som e dum. Varför skulle jag ha ?tur? denna gång.. jag har 4 friska barn. Gjorde en abort i januari, en abort som jag ångrar så sjukt mycket. Hade verkligen velat vara gravid denna månad. Den 7/10 hade vi bestämt oss för att testa. Jag ville så gärna vända min födelsedag till något positivt istället för något negativt. Den 7/10, min födelsedag så fick jag ett missfall för några år sedan som va så sjukt jobbigt för mig. De jobbigaste va nog att de just va på min födelsedag.  

Ja, det bör ge utslag då. Köp ett tidigt test idag annars? 

Det hade jag nog gjort om jag var du och hade de symtomen :) 

Hålelr tummarna!!

• Macbookpro

Är så jävla ledsen idag. Har låst in mig i ett telefonrum på jobbet och är helt rödgråten för det känns så jäkla hopplöst just nu. 

Vet inte vem jag ska prata med eller om det ens kommer att hjälpa något. Känns bara som man ältar. Hur gör ni där, pratar ni om att ni försöker skaffa barn med någon kompis? Gråter ni av er? Och hjälper det? 

• Macbookpro

Mensen kom idag. en dag senare än planerat. Går nu in på försök nr 6 med första barnet. varje månad är hemskare än nästa. min man fick tillbaka resultatet av spermaprovet idag och allt är tiptop där. Vi vet ju inte säkert än men känns som det är fel på mig nu. 

är 30 år. 

2/10 - tjatalagom, första barnet, 1:a försöket 
    2/10 - sanlin90, andra barnet, försökt 2,5 år.  
    3/10 - MacBookPro, första barnet, 5e försöka 3/10 - Memlan, andra barnet, 1:a försöket 
    3/10 - MissIsLiia 4e barnet, 7e försöket
    3/10 - Kamrat, första barnet, 1:a försöket

6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 
    7/10- höst2023, första barnet, 2:a försöket 
    7/10 - Potatisbulle, första barnet, 10:e försöket 
    8/10 SaSeLa, andra barnet, försökt i fem år med ny man. IVF-start efter detta
    8/10 pippi12345, tredje barnet, 3e försöket
    10/10 - Bär, tredje barnet, 5:e försöket efter MF.
    10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk 
    13/10 - EJT, andra barnet, 7:e försöket
    14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket
    14/10 - Sandtrollet, fjärde barnet, 2a försöket
    15/10 - Barbrastreisand, andra barnet, 12+ försök
    16/10 - villblimamma98, första barnet, 5e försöket
    16/10 - flowerpower33, tredje barnet 1a försöket
    18/10 - Malmötjej, första barnet, 9e försöket (3e efter missfall) 
    19/10 - Pico, andra barnet, 2:a försöket 
    20/10 - Fruffe, andra barnet, 7e försöket
    21/10 - Nattotis, tredje barnet, 2:a försöket
    23/10 - Bodbod, första barnet, 7 försöket
    25/10 - gbgmamma, tredje barnet 2 försöket
    26/10 - amiilee, första barnet 6e försöket
    26/10 - EFW, 4 barnet 4 försöket 
    1/11   - Cinapuffen, 4 barnet, 3e försöket
    29/10 - Constanza, 4 barnet, 2:a försöket
    31/10 - MacBookpr, 1a barnet, 6e försöket
  • Macbookpro
    amiilee skrev 2023-10-04 18:22:11 följande:

Åh, vad tråkigt att mensen kom :( Förstår stressen.. vi verkar ha försökt lika länge med första barnet.

Min man ska få svar på spermaprov på fredag. Jättenervösa båda två. Allt såg bra ut hos mig?

Rättelse. Nu när vi kom hem läste vi resultatet tillsammans Och säg att hans motilitet ligger på 24% bara . alla andra siffror är långt över referenssiffrorna och läkaren har skrivit i meddelandet att allt såg bra ut och att inte fanns något att anmärka. Han är såklart jätteorolig och ska ringa dit imorgon och få några lugnande ord.
  • Macbookpro
    Villblimamma98 skrev 2023-10-04 20:01:18 följande:
    Vad märkligt det sa att allt är bra då? Jag är inte så kunnig men vad "ska" motilitet ligga på?

34% eller högre. 

men han får ringa så får proffsen förklara

Svar på tråden BIM oktober