Inlägg från: Villblimamma98 |Visa alla inlägg
  • Villblimamma98
    Ememem skrev 2023-10-02 19:17:27 följande:

Äl+1 här, hade verkligen glömt bort hur jobbig den här väntan är.

Tror egentligen inte på symtom så här tidigt men har svårt att låta bli att känna efter. Svårt att veta vad som är normalt för cykeln och vad som kanske är annat.

Samma här. Jag får förhoppningar hela tiden för att i nästa stund tänka "nä det blev säkert inget denna gången heller". Vill bara få väntan överstökad och få veta svart på vitt..
  • Villblimamma98
    inezp skrev 2023-10-02 19:28:49 följande:

Är minst sagt lite förvirrad här....  // Obestämd
    Har ju inte haft en "hel" cykel sedan pillerstopp så har dålig koll på längden, men lyckades förra månaden hitta LH-stegringen och kände verkligen fysiskt av (ev..) ÄL. 
    Men nu, på CD 8, mensen tog slut för 3 dagar sedan, positivt ÄL-test?
    Nej det måste vara något fel här? Eller är det någon annan som också har så här pass tidig ÄL? 
    Båda testen är från idag, med samma urin, för att utesluta att det var det enskilda testet det var fel på... Men ställer mig ändå tveksam till detta.
    Kanske RFSU ÄL-test som inte är tillförlitliga? 

Troligen har du ägglossning på gång redan. finns ju de som ibland ägglossar på cd 7-9 osv så jag skulle tippa på att du lär ha ägglossning i morgon. Jag använder dessa stickor och de har aldrig visat fel för mig
  • Villblimamma98
    Vet att vi varit inne på det tidigare i tråden men hur tänker ni kring om ni blir gravida och berätta för er arbetsgivare/chef? Vilken vecka bör man göra det? i mitt jobb krävs en skyddsbedömning vid en graviditet (i mitt jobb förekommer våld såväl som hot om våld) och man vill ju inte utsätta sig för onödiga risker. Men samtidigt vill man ju inte heller att kollegor och chef ska veta tidigt heller iom risk för missfall osv. Hur går era tankar? Vore intressant att höra!
  • Villblimamma98

@macbookpro jag gråter en hel del och har en vän jag ventilerar lite med men tyvärr känner jag mig rätt ensam och ledsen i den situation jag är i ändå... känns inte riktigt som vänner förstå även om de finns där. Det är svårt..

• Villblimamma98
    Macbookpro skrev 2023-10-04 19:58:08 följande:
    Rättelse. Nu när vi kom hem läste vi resultatet tillsammans Och säg att hans motilitet ligger på 24% bara . alla andra siffror är långt över referenssiffrorna och läkaren har skrivit i meddelandet att allt såg bra ut och att inte fanns något att anmärka. Han är såklart jätteorolig och ska ringa dit imorgon och få några lugnande ord.
    Vad märkligt det sa att allt är bra då? Jag är inte så kunnig men vad "ska" motilitet ligga på?
  • Villblimamma98
    Macbookpro skrev 2023-10-06 08:10:21 följande:
    Han ringde inte igår. Tror han är lite skraj och vill inte pusha heller. Spelar inte någon roll innan Jag har får svar på mina värden mm I alla fall tänker jag. 

men tack för att du frågar Hjärta
    Håller alla tummar att allt ser ut precis som det ska! Hjärta
  • Villblimamma98

@ememem jag tänkte på måndag äl + 8. Har ett tidigt från Abblo pharma som mäter 5ml till skillnad från vanliga på 10 eller 25. Så får vi se... som sagt inga större förhoppningar tyvärr 

Svar på tråden BIM oktober