Förälder som aldrig tagit kontakt
Vad tänker ni är anledningen när en förälder aldrig tagit kontakt med ett barn trots att det inte gäller långt avstånd geografiskt?
Föräldern vet att barnet finns och har medgett faderskap. Barnet är nu vuxet.
Vad tänker ni är anledningen när en förälder aldrig tagit kontakt med ett barn trots att det inte gäller långt avstånd geografiskt?
Beklagar din uppväxt. Med en mamma med den där typen av problem kan det ju vara svårt att klandra pappan.
Sedan kanske inte din biologiska pappa är världens bästa person heller.
Beklagar din uppväxt. Med en mamma med den där typen av problem kan det ju vara svårt att klandra pappan.
Sedan kanske inte din biologiska pappa är världens bästa person heller.
Har du ingen kontakt med din mammas familj alltså?
Oavsett det. Vill du ha svar angående din far så får du fråga, frågar du inte så får du inga svar. Om ingen i din familj vet något eller ens vill prata om det får du fråga din far. Vill han inte svara så har du i alla fall försökt.
Har du ingen kontakt med din mammas familj alltså?
Oavsett det. Vill du ha svar angående din far så får du fråga, frågar du inte så får du inga svar. Om ingen i din familj vet något eller ens vill prata om det får du fråga din far. Vill han inte svara så har du i alla fall försökt.
Jag har läst på många släktforskarforum där folk i olika fall söker föräldrar och syskon som de inte vet om/har kontakt med osv.
Det vanligaste svaret där är samma som jag ska ge dig.
Sätt dig ner och skriv ett personligt brev till din pappa. Berätta vem du är, lite om ditt liv idag. Berätta att du inte vet något om honom, men gärna vill träffa honom - om han vill.
Typ. Inte för kort men inte för långt heller. Sedan skriver du under med adress, mail och telefonnummer (eller bara det du känner dig mest bekväm med. Svarar du inte på okända mobilnummer så kanske det är lättare med bara mailadress).
Då har du gjort det du kan. Sedan är det upp till honom att ta det vidare. Kanske han inte har vågat ta kontakt med tanke på att din mamma är speciell. Eftersom hon aldrig velat prata om det så vet du ju inget om deras kommunikation heller.
Förhoppningsvis uppskattar han brevet och livstecknet mycket och kontaktar dig. Du har med brevet i alla fall tagit ditt steg och kastat tärningen. Jag håller alla tummarna för dig!
Stor kram och lycka till!
Min mamma gör så. Hon struntar fullständigt i mig. Frågar jag varför får jag bara som svar att hon såååå gärna vill ha kontakt ju, att hon saknar mig så mycket. Ljuger en rätt upp i ansiktet. Inte hört av henne på två år, märkte sen att jag var blockerad.
Försöker tänka så. Men jag är så otroligt besviken, måste jag säga. Min pappa är väldigt sjuk mitt uppe i allt också. Honom struntade hon ju också i efter 40 år. Så jag ser honom bara bli sämre och sämre på ålderdomshemmet nu. Han är bara runt 70.
Det gör ont. Som om båda föräldrarna nödran bara försvunnit på samma gång.
Tack för din omtanke. Ska försöka tänka så som du skrev. Tycker bara det är ofattbart, hur man kan strunta i barnen och andra runt en på det viset.
Tycker det är ett jävla svin.