Förälder som aldrig tagit kontakt
Vad tänker ni är anledningen när en förälder aldrig tagit kontakt med ett barn trots att det inte gäller långt avstånd geografiskt?
Föräldern vet att barnet finns och har medgett faderskap. Barnet är nu vuxet.
Vad tänker ni är anledningen när en förälder aldrig tagit kontakt med ett barn trots att det inte gäller långt avstånd geografiskt?
Föräldern vet att barnet finns och har medgett faderskap. Barnet är nu vuxet.
Ville inte ha barn, fel att säga att blev lurad eftersom de alltid kan skydda sig själva men säger kvinna att hon har skydd så....
Skulle ju kunna handla om rädsla och skam.
Har själv en person i min närhet som är pappa till ett barn som han har svårt att träffa. Mamman har åsikter om precis allt. Jag har pratat med mamman och hon har åsikter om precis allt hos pappan. Alltifrån hur han doftar, om skorna är ekologiska och miljömärkta som pappan själv har på sig och det finns ingenting som han gör som är rätt. Hon vill kontrollera och regissera precis allt. Tillslut orka han inte träffa barnet med alla regler, för känslan blev ju tillslut att allt han gjorde va fel.
Om din mamma saknar vänner och så, kan man säga att hon har problem med sociala relationer då? Det kan ju helt enkelt varit så att det blivit svårt för din pappa att ta kontakt med dig för att din mamma är väldigt svår,
Dom flesta vill ju inte lämna ifrån sig sin bebis till en främmande man när det är den biologiska pappan men man känner inte personen. När du då va bebisen så kanske det inte blev naturligt att få kontakt. Och sedan kanske det blev svårare och svårare med åren, hade du tyckt att det va okej om han bara dök upp som gubben i lådan när du va typ 13 och kunde bestämma mer över sitt egna liv liksom och där kontakt utan mamma skulle funkat.
När är det okej för en pappa som bara typ haft ett one night stand att ta plats i ett barn liv när mamman inte vill detta?
Även om din mamma är konflikträdd så låter hon ju inte på beskrivningen som någon som bjuder in och välkomnar andra i sitt liv. Det är ju en sak om din mamma anordna ett dop och bjöd in din pappa och han inte kom, hon bjöd in till födelsedagar och han dök inte upp.
Så verkar ju inte vara fallet. Dina morföräldrar vet ju inte ens vem pappan är. Om man är sådär hemlighetsfull och har en sån stark integritet som din mamma verkar ha så blir det ju svårt för folk att tvinga sig på andra. Han är väl antagligen osäker och vet inte hur han ska göra.
Jag tror nog du behöver börja se din mammas brister
Så kan det mycket väl vara. Men man borde väl ändå vilja prata med / träffa barnet? Det är ju inte barnets fel.
Min pappa hamnade i fosterhem som 5-åring för hans mamma var 16 när han föddes, så han flyttades 30 mil bort. Han är nu 74 och varit ledsen för detta. Hadt en del kontakt med sin mamma, syskon osv, men inte mycket. Han fick aldrig ens träffa sin pappa. Det har förstört hans självförtroende totalt.
Vissa påstår att pappa borde jagat föräldrarna. Men jag håller med honom, det är de som ska ta kontakt. Det är de som valde bort honom.
Beklagar din uppväxt. Med en mamma med den där typen av problem kan det ju vara svårt att klandra pappan.
Sedan kanske inte din biologiska pappa är världens bästa person heller.
Har du ingen kontakt med din mammas familj alltså?
Oavsett det. Vill du ha svar angående din far så får du fråga, frågar du inte så får du inga svar. Om ingen i din familj vet något eller ens vill prata om det får du fråga din far. Vill han inte svara så har du i alla fall försökt.