Inlägg från: Anonym (Jessica) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jessica)

Förälder som aldrig tagit kontakt

Min mamma gör så. Hon struntar fullständigt i mig. Frågar jag varför får jag bara som svar att hon såååå gärna vill ha kontakt ju, att hon saknar mig så mycket. Ljuger en rätt upp i ansiktet. Inte hört av henne på två år, märkte sen att jag var blockerad. 

• Anonym (Jessica)
    Anonym (.) skrev 2023-08-26 08:38:04 följande:

Blev far mot sin vilja är väl en tänkbar anledning.

Så kan det mycket väl vara. Men man borde väl ändå vilja prata med / träffa barnet? Det är ju inte barnets fel. 

Min pappa hamnade i fosterhem som 5-åring för hans mamma var 16 när han föddes, så han flyttades 30 mil bort. Han är nu 74 och varit ledsen för detta. Hadt en del kontakt med sin mamma, syskon osv, men inte mycket.  Han fick aldrig ens träffa sin pappa. Det har förstört hans självförtroende totalt.  

Vissa påstår att pappa borde jagat föräldrarna. Men jag håller med honom, det är de som ska ta kontakt. Det är de som valde bort honom. 

• Anonym (Jessica)
    Dimisi skrev 2023-08-26 23:58:02 följande:
    Näe fy! Gråter Det är ju ännu värre än TS.
    Hoppas du har kommit fram till att hon är värdelös för dig.

Även när man är vuxen är det vanligt att man känner en längtan efter att bli erkänd av sina föräldrar. Har man ett stolpskott till förälder blir livet enklare och roligare om man släpper den längtan. Se henne som en random tant, utan betydelse för dig och ditt liv.

Försöker tänka så. Men jag är så otroligt besviken, måste jag säga. Min pappa är väldigt sjuk mitt uppe i allt också. Honom struntade hon ju också i efter 40 år. Så jag ser honom bara bli sämre och sämre på ålderdomshemmet nu. Han är bara runt 70. 

Det gör ont. Som om båda föräldrarna nödran bara försvunnit på samma gång. 

Tack för din omtanke. Ska försöka tänka så som du skrev. Tycker bara det är ofattbart, hur man kan strunta i  barnen och andra runt en på det viset. 

Svar på tråden Förälder som aldrig tagit kontakt