• Loidi

Gravid med BF MAJ 2024!!

Janbo skrev 2023-09-05 10:09:25 följande:
    Ja, haft samma senaste veckorna. Mer senaste 2 dagarna. Känns som om mensen ska starta. Hugger/ilar/krampar/molar?. Ring barnmorska och hör dig för? (om du har möjlighet). Jag hade kunnat ringa om det inte för att jag arbetar hela dagen..

Det är troligen en växande livmoder. Verkar som om vi alla har liknande känsla 😊

Tror också på det sistnämnda, växande livmoder. Alla symptomer tyder på det när man googlar (livsfarligt i know haha 😅) 

En dag kvar sen får jag ringa kliniken och säga att det är positivt denna ivfen, känns som en milstolpe och att man kan andas ut genom att det ? är på riktigt.. ? 

Sen blir det en jobbig väntan på vul.. 😔

• Loidi
    Noelani skrev 2023-09-05 11:10:55 följande:
    Ja jag tror verkligen också det.. verkar stå lite överallt när man googlar men ville mest höra direkt från andra :)  

Känns dock inte alls som när mensen startar för mig. Den är så jävla ihållande och vidrig varje gång så den går inte att ta miste på haha
    Loidi skrev 2023-09-05 10:14:10 följande:

Tror också på det sistnämnda, växande livmoder. Alla symptomer tyder på det när man googlar (livsfarligt i know haha 😅) 

En dag kvar sen får jag ringa kliniken och säga att det är positivt denna ivfen, känns som en milstolpe och att man kan andas ut genom att det ? är på riktigt.. ? 

Sen blir det en jobbig väntan på vul.. 😔

Ja men eller hur! Skönt att du snart är på TD... Vi testade ju nästan lika tidigt du och jag! Men om jag ska vara ärlig så kommer du imorgon när du ringt känna dig ännu mer förvirrad.. jag fattar fortfarande inte att det här är sant... Ska jag äntligen få bli mamma? GALET!! 

Min gubbe sa igår att han börjar förstå det och det har landat hos honom.. Det var ju bra för honom hahaha

Undra när de bokar vul om de är olika på en 2 dagars och en 5 dagars blastocyst? När satte du in och när fick du vul? 😅
  • Loidi

SaMoE, 

Jag testade inte positivt förens 1 dag innan bim. Och då var många helt bombsäkra på att man skulle plussa tidigt med en 5 dagars blastocyst. Det var alltså ruvardag 12(!) som jag plussade på, inte en tillstymmelse till streck tidigare.. Och väl dag 12 var det otroligt svagt, knappt så man såg det. 

Håll ut ☺️

• Loidi
    BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket 
    Noelani, 40 år, Första barnet, IVF, 10 års försök
    BF 5/5
    Loidi, 29 år, första barnet, IVF, Första försöket. 
    BF 5/5
    Pannkaksmet, 28 år, första barnet och tredje försöket
    BF 7/5
    Bruno97, 26år, mf för ett år sedan så första försöket efter de.
    BF 8/5
    Jennjenn91, 32 år, andra barnet och tredje försöket
    BF 9/5
    Abrakadabra, 31 år, första barnet (försökt länge)
    BF 10/5
    Lele88, 35 år, andra barnet, andra försöket (MF på första)
    BF 13/5
    EmKayBee, 26år, första barnet
  • Loidi
    Bruno97 skrev 2023-09-06 10:10:29 följande:
    Är i vecka 6 (5+1) men pratade med barnmorskan idag och hon sa de att vissa kommer ha en jätte bra graviditet där man inte känner något. Så får hålla tummarna. Har inte tagit ett mer test. Tänker att blir de mf så är de meningen med det. Även om de skulle bli väldigt tråkigt besked.
    Så känner jag med. Kan inte göra mer än att lita på att kroppen gör det den ska 💕
  • Loidi

Noelani, Lele88,

Ni ska ha cred för att ni försökte iallafall 😂😂❤️

• Loidi
    RobertalaLo skrev 2023-09-06 10:49:32 följande:

Plussade i måndags 🙏 äntligen! har haft ett otroligt långdraget MA tidigare i år så känns nästan overkligt att vara gravid igen. Beräknad 7/5-2024❤️ hoppas innerligt att lillen stannars hos oss denna gång! Mina första symtom var lotionaktiga flytningar från ÄL till BIM. Lycka till alla⭐️

Kul med plus! Håller tummarna för dig! ☺️
  • Loidi
    Jämtlandsdonna skrev 2023-09-06 18:43:12 följande:

Hej Alla,

Har följt er och tänkt skriva. 
    Hade beräknat datum 4/5. Men idag har jag börjar blöda rikligt.. samma dag som jag fick missfall förra gången. 

Mitt 3e IVF försök. 

Håll tummarna för mig!

Åh, håller tummarna för dig att det avtar och att graviditeten går hela vägen ❤️
  • Loidi

Kan någon se att man är med i den gruppen? Inget offentligt utåt sett och vill verkligen inte riskera något haha 😅🙈

• Loidi

Anonym, 

Hört att det kan vara vanligt. Temperaturen ökar och kroppen jobbar på högvarv med graviditeten. 😊

• Loidi

Anonym,

Snabb Googling som låter rimlig:

Att svettas i början av graviditeten är vanligt. Du kanske upplever värmevallningar under dagen och även svettningar på natten. Under graviditeten ökar hormonnivåerna och blodflödet, vilket får kroppstemperaturen att öka och kroppen svettas mer för att kyla ner dig.

• Loidi

Emmadagar,

Jag har hade brun flytning hela dagen igår, lite rosa färskt en gång men det försvann. Idag är de lite bruna spottings med genomskinligt slem. 

Ringde kliniken i panik och de sa att har du inte ont så är det lugnt, det är oerhört vanligt. 
    Brunt blod har kommit i kontakt med syre och är gammalt =Lågt flöde. Är det missfall blöder det massvis förklarade hon i telefonen. 

Vill inte läsa om andra missfall, därför har jag varit lite off här. Men ville bara flika in och lugna dig med att det är otroligt vanligt. 

Jag har samma molvärk och ömma bröst som jag haft den senaste veckan, så tror helt ärligt det är lugnt. 

• Loidi
    Linnski skrev 2023-09-11 12:59:51 följande:

Har någon av er åkt på det kända illamåendet from hell ännu? Jag började må illa några gånger igår.. Men inatt så braka helvetet lös.. Fick sjukanmäla mig för att jag mådde så dåligt. Har dock inte kräkts något men känner hela tiden att jag vill spy + att jag är helt sänkt.. Tog en postafren + att jag tänkte testa B6, hoppas det ska ge något! Fattar inte annars hur man ska ta sig igenom detta i flera veckor??😳😩

Vilken vecka är du i? Vecka 6 var vidrig för mig, kräktes några ggr hel oanmält, men idag gick jag inne V7 och mår illa, men det är bättre än innan ☺️😅
  • Loidi

Linnski, 

Jag har sett till att hålla hungern borta, så fort det har gått för lång tid från det att jag åt något så kommer illamåendet. Kompisen sa att så fort blodsockret dippar så kommer det. Jag äter lite oftare, tex mellan måltiderna så tar jag en banan eller 1-2 plommon osv. Funkar för mig, men sen kommer det ibland ändå såklart och då hjälper salta kex! ☺️

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!