• Loidi

Gravid med BF MAJ 2024!!

Abrakadbra skrev 2023-09-03 20:03:45 följande:
    Vad skönt att höra. Tack för svar Noelani. Är dock ändå så orolig nu så undrar vad för test ni andra har använt? Jag försöker lita på mitt digitala test Solig
    Min erfarenhet av test:

RFSU testa ofta: Svaga streck trots positivt på andra tester samtidigt, men strecken finns där. 
    Graviditetskollen.se: Starkare streck. 
    Clearblue testa tidigt: Inget missförstånd alls, klart och tydligt. 

i kombination av alla tre samma dag gav RFSUs sämst utslag och de andra klockrent.
  • Loidi
    Lele88 skrev 2023-09-04 08:04:58 följande:

Jag är också en testmissbrukare just nu och var väldigt nedstämd igår för jag inte ser en så stor stegring. Fick så stor stegring första dagarna men senaste tycker jag att inte att det ökar.😔 Fick starkt på Bim sen svagare igen..? Men verkar bero lite på när jag kissar också.. har märkt att jag får starkare om jag inte tar första morgonurinen.. så kanske svårt att jämföra stegring då det är lite blandat första och andra kissen. De två längst ner är liksom från idag första och andra toalettbesöket... tog ett digitalt för att få någon slags ro och det har ju slagit om till 2-3 nu iaf. Får verkligen försöka hålla mig några dagar nu från att testa tror jag.

Jag tror tyvärr att man stirrar sig blind på tester och strecken. Jag är likadan men försöker slappna av. Ett streck är ett streck, sen kan de säkert vara så att du druckit ett glas mer eller mindre någon kväll innan och att det är olika utspätt osv. Du förstår vart jag vill komma någonstans ☺️
    Ditt senaste ser starkt ut, helt övertygad att du inte behöver oroa dig 💕
  • Loidi
    Lele88 skrev 2023-09-04 08:45:15 följande:

Tack fina ni för lugnande era ord💕

Abrakadabra: 
    Jo så är det ju.. alla får ju olika. Min graviditet som gick vägen hade jag inte alls såhär starka streck redan. Jag är på bim+2 idag när digitalt slog om till 2-3. Fick digitalt 1-2 redan på Bim-4. (Med dottern fick jag mitt första plus och digitalt 1-2 på Bim+2) Så varje graviditet är ju olika med. Sen har jag problem med sköldkörteln och äter medicin för det, så ska åka och ta blodprov idag. Kan vara därför jag får så starkt redan nu då kroppen överproducerar hormon om doseringen är fel😊

Loidi: Ja varför gör man såhär?🙈 Man blir ju bara mer orolig av det egentligen.. Ja du har nog rätt i det.. så länge det inte blir markant svagare så kanske man kan sitta lite lugnt i båten. 💕 Ska nog be min man gömma  testen för mig i några dagar nu, för annars är det för lockande 😅 

Det ser jättepositivt ut, det växer nog på som bara den 💕 

Jag har ju 2 dagar kvar till ?officiell testdag? då klunken jag gjort ivf hos vill att jag tar test på morgonen och ringer dom med resultat. Jag tror att jag först då kommer sluta testa, det känns liksom inte på riktigt förens jag pratat med dom haha 😅🙈

• Loidi

Autocorrect på telefonen alltså. Ingen klunk här, klinike ska det stå haha.. 

• Loidi
    Abrakadbra skrev 2023-09-04 12:31:03 följande:

Enligt BM är jag i vecka 4+3 idag. Jag måste ha räknat lite fel. Nu köpte jag ett nytt test och gav mig även på mina digitala då jag köpte två pack sist.
    Testnarkoman må jag vara men kommer inte kunna sluta innan det visar starkare. Tycker inte strecket är starkt och de digitala visar som de gjorde för 4 dagar sedan.
    Några kommentarer? Är så sjukt orolig nu. Tycker inte symtomen är speciellt starka heller

Min kompis testade inte positivt på sticka förens v7(!) så jag tycker inte du behöver vara orolig ❤️
  • Loidi
    SaMoE skrev 2023-09-04 13:42:36 följande:

Hej! Ny i tråden här, har inte plussat, men hoppas på att göra det inom några dagar 😱 hur tidigt kan man egentligen testa? Och hur tidigt har ni känt av att ni varit gravida? Läste i en gammal tråd om folk som märkt direkt.. jag hade ÄL för 8 dagar sen och vet inte om jag känner av något eller om jag är skengravid för att jag hoppas såå 🥺 
    Törs inte riktigt hoppas, men är svullen, illamående, ömma bröst och molvärk i magen (nästan som mensvärk, men mensen är regelbunden och borde inte ha mensvärk så tidigt.) 🥰

Välkommen! ☺️
    Finnes egentligen inget direkt svar när man kan testa. Individuellt beroende på vilken hcg-produktion en sitter på ☺️
    jag plussade inte tidigare än 2-3 dagar innan bim ☺️

Symptomerna låter ju lovande, men jag skulle nog säga att du testar runt bim för att få ett sån säkert svar som möjligt ☺️🙏🏼
  • Loidi
    Noelani skrev 2023-09-04 17:02:10 följande:
    Ingen aning men läst att de inte ska vara något farligt att få orgasm.. Kanske bara en slump och du bara börjat känna mer ? Jag har som kramp/ sammandragningar ett par gånger per dag sen minst 1.5 vecka.. och har inte haft något rajtantajtan alls under tiden 😅
    Kramp/molandevärk/sammandragningar några ggr/dag här med, utan rajtantajtan. Suget tror jag att ja kissa ut på en av stickorna, karln får hålla sig långt bort 😂😂
  • Loidi
    Janbo skrev 2023-09-04 17:33:03 följande:
    Det borde ju inte vara det. Men det är molande och ilande konstant sedan det hände igårkväll. Haft liknande periodvis senaste veckorna men inte såhär, att det inte släpper 😮 Inga blödningar och starkt test så tänker väl att det inte är något farligt. Men obehagligt..
    Är nog ingen fara ☺️
  • Loidi
    Noelani,

Mensvärk, lite smått nypande/värkande känsla men de släpper. Illamåendet och flåset börjar bli jobbigt nu, hoppas det är ett positivt tecken 😔
  • Loidi
    Noelani skrev 2023-09-05 09:01:09 följande:

Kanske jag som benämner det fel.. känns som en mensvärkskramp.. rejält liksom men försvinner på msx 5-10 sekunder.. och haft det minst 10-12 dagar så är inte orolig för missfall eller så. Bara inte förberedd på detta :) 

Svårt att sätta ord på det, jag förstår ändå på något sätt hur de menar haha 😅🙈
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!