Gravid med BF MAJ 2024!!
Vad kul att det gått så bra för er! Grattis!
Vad kul att det gått så bra för er! Grattis!
Idag har jag också gjort KUB!
Allt såg bra ut och nackspalten var ca 1,2-1,4, men eftersom jag är äldre mamma så drog min ålder ner resultatet och siffrorna för DS blev 1:947. Ändå bra resultat, vi känner oss trygga med det! För de andra två kromosomavvikelserna fick vi 1:20:000, maxresultat alltså. Skönt! Det kändes bra och BM var noggrann. Bebisen sprattlade mycket, sparkade och viftade på händerna :)
Fint att höra om allas lyckade KUB! Snart dags för mig också, ska bli spännande!
Kanske en lite konstig fråga, men är det någon mer än jag som haft lite problem med ökad ångest under första 10 veckorna...? Är glad över bebis och graviditeten såklart, men i vecka 5-6 smällde ångesten till, inte bara rädsla över missfall osv, utan ALLT, rimligt och orimligt.. Är orolig över allt från ekonomi, till att mina föräldrar inte ska bli glada över bebisen till att min man oväntat ska dö m.m. Kanske det är "allvaret" i att ta hand om en annan människa, men känns också som att det kan vara hormonerna som spökar? Bara jag? Känns så tråkigt att känna sig låg under en tid som jag hade önskat skulle kännas enbart magisk och förväntansfull. Det känns ju såklart spännande och pirrigt med, men ångest/oron/nedstämdheten fördunklar liksom lyckoruset..
Jag har tagit 2 dos mot covid-19 förut, så fullvaccinerade mig egentligen aldrig. Har aldrig tagit influensavaccin förut. Jag tänker ändå att läkarna vet troligen bättre än vad jag gör, så om de rekommenderar det till mig är det troligtvis för att forskning visar att det är det säkraste alternativet.
Jag tänkte att jag kan ta influensa och covid-19 samtidigt, en j varsin arm. Det borde gå? Sen lite senare om typ 2 månader så kan jag ta kikhosta.
Är ni andra törstiga? Jag har varit jättetörstig, men det börjar jämna ut sig lite. Jag har ju läst att man inte ska dricka för mycket vatten heller, så för att ha lite koll åkte jag till Rusta och köpte deras 2 liter vattenflaska de har nu. Den är jättebra tycker jag! Och nu de senaste dagarna har jag sett att jag dricker ungefär 2 liter om dagen, så det känns ändå som en okej mängd.
KUB och NIPT såg jättebra ut och vi väntar en tjej 💕 Rul den 8/12. Hur går det för er andra som är kvar i tråden?
Hej!
Hoppas det är okej att komma in såhär ?sent?. Jag har följt den här gruppen sedan jag plussade men har inte riktigt vågat ge mig in i den. Nu har jag dock gjort NIPT och fått svar om att allt ser bra ut och har även sett min lilla pojke på ultraljud så nu börjar det sjunka in att jag faktiskt ska bli mamma!
Det är mitt första barn jag är beräknad till 19 maj (vecka 14 nu) 🥰
Finns det fortfarande plats i facebook gruppen?