Gravid med BF MAJ 2024!!
Hej! Här är en till som nyligen plussat. Jag har tid för inskrivning hos BM nästa vecka, och sedan VUL bokat om två veckor, i vecka 6+6. Kan knappt vänta!
Hej! Här är en till som nyligen plussat. Jag har tid för inskrivning hos BM nästa vecka, och sedan VUL bokat om två veckor, i vecka 6+6. Kan knappt vänta!
Idag har jag varit på tidigt VUL (vecka 8, 7+2) och ett litet foster (eller ja, räknas väl som det först om några dagar... ) som först gömde sig rejält hittades.. Hjärtslag och allt! Så tacksam så det inte går att beskriva!
Någon annan som har tidigt VUL inbokat?
Hej igen!
i igår fredag var jag på tidigt UL. Jag var på 6+5 men bebisen var lite svår att mäta och låg lite snett så hon flyttade mig till 7+1. Hjärtat slog fint och den hade 2 armar, 2 ben och en svans :) Vi fick med oss 4 ultraljudsbilder hem.
Om drygt en månad ska vi göra KUB.
Jag undrar också om ni andra är sjukt kissnödiga? Hela den här veckan och förra veckan har jag varit tvungen att gå upp 2(!!) gånger varje natt för att kissa. Det är så jobbigt och jag börjar bli trött på dagen eftersom sömnen blir avbruten... Förra gången jag var gravid behövde jag inte alls gå upp flera gånger varje natt såhär i början, men då var jag också 21 år. Vet inte om det påverkar att jag är så gammal nu?
Grattis till alla som plussat. Ska bli roligt att få följa er ❤️
Igår hade jag hälsosamtal hos barnmorskan. När jag satt i väntrummet dök två kompisar upp (ena är gravid). Det var inte riktigt såhär jag ville avslöja att jag var gravid?😅 Båda blev superglada och lovade att inte avslöja något eftersom det fortfarande är väldigt tidigt. Tänkte bara att det var så typiskt, vad är oddsen när Det finns typ 100 BM-mottagningar här 🙈
Nu har jag iaf bokat in TUL, NIPT och inskrivningssamtal om en månad när jag går in i v11. Ni som bokat in ännu tidigare UL är detta något som ni bekostar privat? Läste att man kan göra det från v8. Hade velat göra det eftersom jag konstant går runt och oroar mig för missfall. Tycker väntan är så lång inför mitt TUL 😔
BF 3/5
Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket
??
Noelani, 40 år, Första barnet, IVF, 10 års försök
BF 5/5
Loidi, 29 år, första barnet, IVF, Första försöket.
BF 5/5
Pannkaksmet, 28 år, första barnet och tredje försöket
BF 7/5
Bruno97, 26år, mf för ett år sedan så första försöket efter de.
BF 8/5
Jennjenn91, 32 år, andra barnet och tredje försöket
BF 9/5
Abrakadabra, 31 år, första barnet (försökt länge)
BF 10/5
Lele88, 35 år, andra barnet, andra försöket (MF på första)
Bfmaj2025 34år (35 när barnet kommer), andra barnet med 13 år mellan barnen
BF 13/5
EmKayBee, 26år, första barnet
BF 28/5
Cutepenguin, 30 år, första barnet
Angående tillskott tar jag folsyra, omega3 och D-vitamin. Varannan dag tar jag en fjärde tablett, en multivitamin som innehåller järn och många andra vitaminer.
Hur tänker ni andra om det här med ålder? Jag ser att det är åtminstone en handfull äldre mammor i tråden och jag kämpar nästan dagligen med tankar om att jag är för gammal.. Vissa dagar känns det nästan som att jag ångrar graviditeten, jag tänker ?stackars mitt barn som får en sån gammal mamma.. Jag kommer inte orka/Tänk om jag dör redan vid 60-70 och mitt barn är ung när jag dör? eller helt enkelt att min kropp inte kommer kunna återhämta sig nu när jag är så mycket äldre.
Kämpar ni andra med samma tankar? Jag och min man ville så gärna ha fler barn, men hur ska vi orka börja om från början? Vår dotter kommer att vara 13år och jag 35, min man 38 när bebisen föds. Det känns så mycket jobbigare än jag tänkt mig. Först tänkte vi nästan skaffa 2 barn till, men då kommer vi Ju hinna bli ännu äldre där emellan..
Hur kommer man över dessa tankar? Hade varit så skönt att komma in på en annan tankebana.
Jag är också här! Gick in i vecka 10 idag
Vad tråkigt ni som mår illa! Jag hoppas verkligen det börjar gå över för er snart och ni börjar må bättre.
Jag har inte heller berättat för de i min närhet eller på jobbet, men jag undrar hur långe tid det ska gå att hålla det hemligt! Magen spänner och putar rejält, huden känns stram och byxorna passar inte. Jag har stora, tjocka tröjor på jobbet för att försöka dölja. Bebisen är liten som en lime men magen är så galet svullen. Vet inte hur många veckor till det kommer att gå att gömma magen
Lycka till ni som har KUB imorgon! Berätta gärna efteråt hur det gick. Jag själv har KUB på torsdag :)