• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • WinnerBirdie
    Anonym (Daisy) skrev 2025-03-19 11:14:00 följande:
    Grattis, gud vad härligt!! 🎊🎊🎊 Väntade du till testdag eller har du tjuvsstartat? 
    Tack så mycket, känns helt overklig! väntade till testdag och var helt säker på att jag skulle få mens idag!! 🙏❤️
  • WinnerBirdie
    Anonym (Daisy) skrev 2025-03-19 11:16:14 följande:

Jag fick äntligen min mens idag och kan börja räkna ner till ultraljudet på torsdag i nästa vecka då de ska kolla slemhinnan etc Inför transfer. Tiden känns plötsligt evighetslång?

Kul!! Snart igång, men ja vi blir proffs på att vänta!! 🙏🤗
  • Kronärtskocka

Jag fick äntligen min mens idag och kan börja räkna ner till ultraljudet på torsdag i nästa vecka då de ska kolla slemhinnan etc Inför transfer. Tiden känns plötsligt evighetslång?

Härligt att cykeln äntligen kommit. Tidsuppfattning är en konstig sak, att dagarna kan kännas så olika långa.

Vet inte så mycket om embryogradering utifrån dag men hade litat på att de vet vad de gör. De vill ju ha bra resultat att visa upp. Nu bara en vecka kvar till ultraljud.
  • Kronärtskocka
    WinnerBirdie skrev 2025-03-19 09:52:55 följande:

Jag har testat positivt idag 🙏😭❤️

Stort grattis till er! Så kul med ett plus. Visst var det första gången med donerade ägg? Hoppas du får må lagomt bra ( lite symptom brukar man vilja känna) fram till första ultraljudet. 
  • WinnerBirdie
    Kronärtskocka skrev 2025-03-20 09:19:31 följande:
    Stort grattis till er! Så kul med ett plus. Visst var det första gången med donerade ägg? Hoppas du får må lagomt bra ( lite symptom brukar man vilja känna) fram till första ultraljudet. 
    Tusen tack 🙏 första gången med dubbeldonation och första gången gravid. Hoppas att den vill stanna ❤️ Mår bra hittills förutom mensvärk som kommit och gått, ja något vill man ju känna. knapp månad till UL så hopp att jag fortsatt kan känna mig lite lugnare, tycker ruvardagarna är så jobbiga. Fick börja med blodförtunnande igår kväll, förstått att det är lite olika? 
  • blomma79
    Anonym (Daisy) skrev 2025-03-18 11:23:16 följande:

Jag väntar nu på att mensen ska börja, den skulle kommit i söndags (är ej gravid)! Jag tempar och kollar med digitala ÄL test sedan flera år och har stenkoll på cykeln så det är mycket märkligt? känns nästan som kroppen vill jäklas! Obestämd

Jag tror de bedömer vilka mediciner man får beroende på situation. De skickar både inscannat recept på mail och orginal per post. Jag beställde medicinerna online på serpha, kostade ca 3000 kr. Några hundralappar billigare om jag hämtat ut på  apoteket såg det ut som, men de sa att det kunde ta 7-12 dagar att få receptet på posten så vågade inte vänta. Beställde i fredags och de levereras idag. 

Tror du fick mensen senare pga att du kanske är lite nervös / stressad över situationen? Så har det varit för mig nämligen några gånger att det blivit försenad pga stress. Låter ju väldigt smidigt med medicinerna från serpha, får kolla upp det . Jag hoppas slemhinnan ser bra ut för dig 
  • Anonym (Daisy)
    blomma79 skrev 2025-03-21 13:13:54 följande:
    Tror du fick mensen senare pga att du kanske är lite nervös / stressad över situationen? Så har det varit för mig nämligen några gånger att det blivit försenad pga stress. Låter ju väldigt smidigt med medicinerna från serpha, får kolla upp det . Jag hoppas slemhinnan ser bra ut för dig 
    Ja säkert! 

Det var väldigt smidigt med Serpha, det gick fort och ovitrellen kom kyld. Det enda var att man inte kan betala med kort, vi fick betala genom Pay Pal. Man kan också göra banköverföring, men det tar ju lite längre tid. Har fortfarande inte fått receptet på posten så är glad jag inte  väntade? fick ett kuvert från Serpha där man ska skicka in orginalreceptet till dom i efterhand. 

Ja nu är slemhinnan nästa sak att vara nervös över! Är ju inget man har koll på hur den brukar utvecklas?
  • Always choklad

Hej
    Kan verkligen relatera till dig. Min mens är också sen, typiskt vill bara köra på nästa försök men går inte. Hoppas man inte gått helt plötsligt och kommit in i klimakteriet är väl bara det som fattas, vore typiskt men fyller snart 44 och min mamma var ganska tidigt in..Men då kan de väl ordna det ändå på nått sätt att de startar igång en på nytt som jag förstått..hoppas det i alla fall 
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024