Känner inte att det är ok när min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega
Som rubriken lyder känner jag inte att det är ok att min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega. Till saken hör att han för ca 1år sedan på sin semester (enda semestervecka vi hade tillsammans) bara var tvungen åka in till sitt jobb ( för att göra en lång historia lite kortare) jag sa att jag kunde följa med och vänta så vi sedan kunde åka och göra en grej i den staden, men han ville absolut inte att jag skulle följa. Självklart blev jag misstänksam och fick senare reda på att han dagen innan frågat sin kvinnliga kollega om hon ville luncha då han skulle komma in och jobba (han hade dessutom kunnat göra det han skulle hemifrån). Detta har skapat stora problem i vår relation då jag inte längre litar på honom på samma sätt som jag gjort tidigare, det har lämnat ett otroligt stort sår i mitt hjärta trots att han påstår att dom bara är vänner och att han inte har några andra känslor för henne trots att det hela tiden är han som kontaktar henne först när det kommer till att ta kontakt.Jag har nu fått reda på att han tänkt bjuda henne på lunch, helt utan anledning. Han hade skrivit "Lämnar du matlådan hemma i morgon så fixar jag lunchen, om du är redo vid 11.30. Detta är bara en jobblunch ingenting annat."
Det här låter som allt annat än jobblunch när han dessutom måste skriva att det är det. Var för skulle han tänka att hon skulle tro något annat om dom bara är vänner.
Att han tycker att en sådan här lunchdate med en kvinnligkollega är ok när han sambo har så jobbigt med deras relation. Jag känner att han verkligen inte respekterar mina kännoslor och är rädd för att han hellre har kvar henne som vän än att ha kvar mig som livspartner.
Fråga inte hur jag fått reda på det, det hör inte till saken.