• Anonym (Nä)

Känner inte att det är ok när min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega

Han är intresserad av henne. Sånt kan hända när man är i en relation. Skillnaden är att han leker med elden genom att luncha med henne, droppa hintar till henne och dölja saker för dig.

Jag skulle inte heller lita på honom. Man undrar vad som skulle hända om hon skulle besvara hans intresse....

• Anonym (Nä)
    Anonym (Sårad) skrev 2023-08-13 18:16:20 följande:

Vi har pratat många gånger om hur jag känner (jag ältar) men känns som att inte har någon respekt för mig eller inte kan erkänna för sig själv att det han gör är fel. Han säger att han snart inte orkar ha det så här längre men fattar inte att han måste bryta med henne utanför jobbet och inte bjuda ut henne på lunch för att jag ska må bra igen och så att vi kan bli lyckliga igen.

Snarare att DU snart inte orkar ha det så här längre med en kille som indirekt dejtar andra kvinnor men tycker att du ska vara helt ok med det och förminskar dina känslor när du talar om att du mår dåligt av det.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Fast...) skrev 2023-08-13 22:33:39 följande:
    Fast deras kontakt är ju uppenbarligen viktig för honom, så det låter ju inte som att han skulle bli lycklig av det. Eller hur?

Tycker att det är svårt att avgöra av det du skriver ifall det är han som går över gränsen och försöker ligga med sin kollega eller om det är du som är överdrivet svartsjuk, ältar, försöker kontrollera vem din partner äter lunch med och läser andras meddelanden.
    Är det viktigare att han är lycklig med sin kollega eller med ts?
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Tråkigt för dig ts) skrev 2023-08-14 09:52:38 följande:

Den sista meningen i smset indikerar att de haft en diskussion tidigare/att något hänt som gör att han skriver så. I en normal situation behöver man inte förtydliga att det endast är en jobblunch och inget annat. Min gissning  är att han gjort ett närmande tidigare som inte helt uppskattats.

Lyssna på din magkänsla ts, din man respekterar inte dig och dina känslor vilket bara det är ett svek i sig, oavsett om något hänt med kollegan eller inte. 

Håller med, det är något fuffens med det där sms:et! Kan till o med tänka mig att hon har visat intresse tillbaka men att han är så himla "ädel" att han inte agerar på det och därför också förtydligar att det bara är som kollegor. Hur som helst, det finns inget scenario där hans tillägg är oskyldigt.
  • Anonym (Nä)
    Tecum skrev 2023-08-14 19:13:32 följande:
    Som jag fattar det var det för att hon inte skulle ta matlåda med i onödan. Inte alls ovanligt att man avtalar om jobblunch i förväg.
    Och varför kände han sig tvungen att påpeka att det bara rörde sig om en jobblunch och inget annat? Har du några fler undanflykter för att vitmåla den här killen till en oskyldig ängel?
  • Anonym (Nä)
    Tecum skrev 2023-08-14 19:40:45 följande:
    Sluta att dra en massa förhastade slutsatser hela tiden! Vi känner inte honom och vi känner inte TS. Jag vitmålar ingen, jag visar bara på alternativ. TS behöver en motbild till alla enkelspåriga inlägg i tråden Kanske är han en player som söker sex, kanske sökte han bara vänskap men har fått känslor som han inte klarar att hantera. Du vet inte mer än  jag men du drar en massa slutsatser på ytterst lösa grunder. 

Att han påpekade att det var jobblunch beror kanske på att hon tidigare frågat om han har andra avsikter än vänskap. Om den frågan var motiverad eller ej vet vi inte heller. Men då är det logiskt att nämna att det "bara är en jobblunch". Eller var det bara en onödig övertydlighet. 
    Något som talar till hans fördel är de andra SMS som TS snokat upp där han skriver om barnens aktiviteter och knäskador. Låter inte direkt som en player där...
    Det enda du gör är att sitta och försvara en man som uppenbart har något fuffens för sig kring sin kvinnliga kollega. Fint med alternativ, men har du övervägt tanken att han är intresserad av henne? Själv utgår jag iaf ifrån vad han skrev och hur han betett sig. Jag köper tyvärr inte din alternativa förklaring med tanke på de sakerna. Inte heller att det skulle vara oskyldigt pga andra slags sms, han har väl ingen anledning alls att ha en sådan kontakt med henne om han till o med måste försäkra henne om att det bara är en jobblunch (oavsett vem av dem som behövde det förtydligandet).
Svar på tråden Känner inte att det är ok när min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega