Tecum skrev 2023-08-14 19:40:45 följande:
Sluta att dra en massa förhastade slutsatser hela tiden! Vi känner inte honom och vi känner inte TS. Jag vitmålar ingen, jag visar bara på alternativ. TS behöver en motbild till alla enkelspåriga inlägg i tråden Kanske är han en player som söker sex, kanske sökte han bara vänskap men har fått känslor som han inte klarar att hantera. Du vet inte mer än jag men du drar en massa slutsatser på ytterst lösa grunder.
Att han påpekade att det var jobblunch beror kanske på att hon tidigare frågat om han har andra avsikter än vänskap. Om den frågan var motiverad eller ej vet vi inte heller. Men då är det logiskt att nämna att det "bara är en jobblunch". Eller var det bara en onödig övertydlighet.
Något som talar till hans fördel är de andra SMS som TS snokat upp där han skriver om barnens aktiviteter och knäskador. Låter inte direkt som en player där...
Det enda du gör är att sitta och försvara en man som uppenbart har något fuffens för sig kring sin kvinnliga kollega. Fint med alternativ, men har du övervägt tanken att han är intresserad av henne? Själv utgår jag iaf ifrån vad han skrev och hur han betett sig. Jag köper tyvärr inte din alternativa förklaring med tanke på de sakerna. Inte heller att det skulle vara oskyldigt pga andra slags sms, han har väl ingen anledning alls att ha en sådan kontakt med henne om han till o med måste försäkra henne om att det bara är en jobblunch (oavsett vem av dem som behövde det förtydligandet).