Bekant hatar sitt jobb och tycker kollegorna är sterila
Hej alla! Jag är i ett dilemma och skulle vilja ha input hur ni hade gjort.
Jag har en vän som jobbar med något inom vården, där denna träffar patienter dagligen, saken är den att jag vet och personen har sagt flera gånger till mig att den hatar sitt jobb och dina kollegor. Det har varit långa utläggningar om hur hen tycker patienterna är patetiska och löjliga och har triviala problem, och jag upplever då att dessa människor som söker hjälp inte får den hjälp de är berättigad till pga min väns hat mot sitt jobb. Jag tycker det känns hemskt. Jag upplever att personen inte alls passar att jobba med detta och har blivit personlighetsförändrad bitter och hård.
Det har framkommit att personen enbart gör detta för pengarna skull, och jag känner att det är inte rätt mot de som söker hjälp och som hamnar hos denna person.
Hen har även uttryckt hat mot sina kollegor att de är sterila och tråkiga och groteskt fula och vill slå in ansiktet på dem, men är falsk och trevlig mot den men sen för mig berättar hen allt detta. Hatet Spec riktat mot en kollega.
Personen är väldigt dömande och passar inte alls att jobba med andra människor. Hen är väldigt oförstående och hård och kan gå på människor och säga hårda saker. Jag har lyssnat bestört på dessa utlägg om patienter som bryter mot sekretesslagen och jag märker att personen verkligen inte vill vara på sitt jobb. Jag tänker på patienterna, om jag varit patient där hade jag inte velat få denna person. Jag tycker synd om patienterna för jag vet att de får sämre vård pga denna person
Vad hade ni gjort I denna situation? Jag vill egentligen kontakta chefen och kollegerna och visa för dem vad personen skrivit om sitt jobb och om dem. Jag tycker inte detta känns rätt. Det är numera en ytlig bekant så ingen nära vän