Hur undviker jag att vara otrogen?
Det kanske låter enkelt; bara gör det inte. Tyvärr är det inte så enkelt för mig.Jag älskar min man, våra barn och det liv vi byggt, men sexlivet lämnar mycket att sakna. Jag har flera gånger blivit frustrerad och försökt prata med honom om det, vilket ofta resulterar i att jag får trösta honom för att han mår dåligt över att han inte tillfredställer mig. Han har många gånger sagt att han ska försöka tänka på vad jag vill ha, men det har inte blivit bättre. När vi pratar resulterar det antingen i att han inte vill alls på ett tag pga dåligt självförtroende (vilket gör mig rädd för att ta upp ämnet igen) eller att han gör ett halvhjärtat försök någon gång för att sedan återgå till det normala.
Detta har pågått i många år. Jag har nämnt parterapi, men han tror inte det kommer hjälpa. Jag har tagit hänsyn till att han inte hade många partners innan mig och gav honom tillåtelse att vara med andra. Detta då tanken inte störde mig alls och jag tänkte att han kanske skulle kunna bygga upp självförtroende och få mer erfarenhet. Detta har han dock inte utnyttjat.
Till sist sa jag att om det inte blev en ändring så behövde jag hitta tillfredställelse någon annanstans, jag öppnade för diskussionen och hoppades att han antingen skulle skärpa sig eller vara villig att tala alternativ. Detta var ett par år sedan. Jag har nämnt det ett par gånger sedan dess, och jag orkar inte längre trösta honom. Inget har hänt, och jag har funnit mig själv att flörta med andra online och med en risktagande diagnos känns det bara som en tidsfråga innan jag gör övertrampet.
Att skilja mig är inte ett bra alternativ, vi har byggt ett liv, och en familj tillsammans, så jag vet inte hur vi skulle klara oss utan varandra, eller om jag skulle kunna ha hand om barnen ordentligt när de var hos mig. Att vara utan dom skulle jag inte heller klara av. Han har varit väldigt tydlig med att han inte vill att jag är med någon annan, i så fall är det slut.
så snälla, hjälp mig, hur stoppar jag mig själv från att vara otrogen? Och hur ska jag kommunicera med min man för att han ska lyssna och förstå?