• flygrl

Invandrarbarnen är elaka och hotfulla mot min son för att han är svensk. Hur ska vi agera? Sluta gå dit?

Vill förresten betona att jag inte gillar respekt som bygger på våld och hot men att jag däremot fattar hur det funkar och att det svenska samhället också måste kunna sätta hårt mot hårt och visa vem som bestämmer utan att ursäkta sig. Det är den svenska staten som ska ha våldsmonopol och ingen annan.

• flygrl
    molly50 skrev 2023-08-08 22:23:51 följande:
    Jag förstår dig. Och jag håller med dig.
    Men jag vill återigen påoeka att det finns många invandrare som sköter sig och följer reglerna.
    Och jag får uppfattningen att du verkar vara en av dem så du ska inte skämmas.

Ja,vi har nog tagit in alldeles för många. Och det verkar inte finnas något krav på att de ska lära sig språket eller lagarna.
    Sen tycker jag också det är skrämmande att det barnen säger inte verkar vara deras egna ord utan något de snappat upp från sina föräldrar.
    Att de pratar så inför sina barn.
    Det är skrämmande! 
    Och ja,jag håller också med om att borde prata med föräldrarna om deras ansvar för vad barnen gör.

Nä, man måste kunna hålla flera bollar i luften samtidigt. Vi skötsamma invandrare som faktiskt vill tillhöra det svenska samhället finns och iaf jag vill inte buntas ihop med alla idioterna som vägrar anpassa sig och uppföra sig. Jag tror tyvärr att taktiken att inte låtsas om problemen för att inte underblåsa rasismen snarare på sikt skapar mer polarisering och rasism. Och då kommer alla med invandrarbakgrund att drabbas, alla som ser främmande ut oavsett man är skötsam eller inte. 😔

Och ja, det finns en hel del förakt mot svenskar och det svenska samhället på sina håll. Barnen får tyvärr med sig såna attityder hemifrån. 😕

• flygrl
    fultextad användarhandbok skrev 2023-08-08 22:40:55 följande:
    Ja det är lite det jag menade med tyvärr, att man accepterar någon som man också kan vara rädd för på grund av att den personen har ett våldskapital. Sverige används väl ganska ofta som misslyckat exempel när det kommer till integration, polisingripande och så. Precis, det där måste ju sätta sig hos folk på bred front, att visa vilka som bestämmer. Jag känner lite grand för att peka med hela handen och säga "titta vilken situation ni har försatt er i, nu får ni ta konsekvenserna" men vad hjälper det?

Däremot växer det ju upp en hel massa barn som får bära den här lasten. Etiken i det går ju att debattera.
    Ja, ska vi alla kunna leva tillsammans måste det till ett annat synsätt. Det här funkar ju fan inte. 😔
  • flygrl
    Anonym (Blä) skrev 2023-08-08 22:41:26 följande:

Det är såklart en sorglig historia.

den låter extremt vinklad och troligen har du en agenda. så frön av hat. Jag köper det inte alls.

Jag som är mulatt skulle aldrig gå med mina barn till en lekplats som är otrygg. Oavsett om dina invandrarbarn eller renodlade vita/blonda/blåögda svenskar är på plats. Då jag är mitt emellan så vet jag att det är skit i båda lägren. 

Din son blir gång på gång utsatt, vill du påstå? Vad fan håller du då på med? Ta inte dit han! Det är en typ av misshandel från dig som förälder. Ja, det är hemskt att det är otryggt på vissa platser men är det för politik/stolthet/bilndheten skull du utsätter din son för detta?

Detta låter jätteskumt bara. Den här tråden är bara för att uppvigla hat mot invandrare. hoppas folk ser det.

Tydligen så är invandse barn elaka mot svenska barn, och det kan TS intyga, vilken smörja.

Vi är flera med invandrarbakgrund som skrivit i tråden och jag kan inte se massa hat i den. Däremot är vi bekymrade över allvarliga problem i förorten som inte bara drabbar etniska svenskar utan också oss med invandrarbakgrund. Man måste kunna se det finns rasism som riktas från invandrare mot etniska svenskar med och att den är lika vidrig som rasism från vita mot svarta, araber eller whatever.

Vi måste kunna tala om och agera mot alla former av rasism och annan inskränkthet. Precis som all form av mobbing bland barn är lika illa oavsett vem som ger sig på vem. Simple as that imho.

• flygrl
    fultextad användarhandbok skrev 2023-08-08 23:03:16 följande:
    Fortsätter det som nu kommer det ju bli än mer segregation då olika grupper kommer söka sig än mer till de sina än till varandra. Jag har ingen patentlösning tyvärr, men jag hoppas att ni ordnar upp det.
    Verkligen, så är det ju. Fiiina priviligierade svenskar som ääälskar mångkulturen vill ju oftast inte själva bo i mångkulturen utan håller sig i sina kvarter. Med tiden blir det troligen gated communities på riktigt medans förorten också blir alltmer segregerad. Och det sker segregering i förorten med, olika grupper mot varandra. Something wicked our way comes. 
    Hoppas vi kan bryta den utvecklingen. 😮
  • flygrl
    molly50 skrev 2023-08-08 22:56:35 följande:
    Ja,precis.
    Nej,det kan jag absolut förstå.
    Det är ju skrämmande om man ska buntas ihop med de som missköter sig för att man råkar ha en annan hudfärg t ex.

Ja,det tror jag med. 

Ja,jag kan tänka mig det. Jag tycker det är skrämmande hur dåligt vi har skött det här.
    Så är det tyvärr, ja.
    Men vi får försöka inte tappa hoppet. 😉
  • flygrl
    fultextad användarhandbok skrev 2023-08-09 15:13:41 följande:
    Säkert är det så, så länge den finns på betryggande avstånd är det lätt att försköna den. Jag kan erkänna att jag helst bor med de mina, som i och för sig är en rätt stor grupp. Några utlänningar i bostadsområdena gör mig ingenting, men i en segregerad förort vill jag inte bo. Fast jag är varken fin eller kulturell.
    Det som stör mig är just dom som förskönar förorten och mångkulturen men samtidigt inte vill bo i den när det kommer till kritan. Och det märks dom människorna oftast är helt okunniga och aningslösa om verkligheten i Biskopsgården, Rosengård eller Norra Botkyrka.

Att svenskar inte vill bo i förorten förstår jag och själv tänker jag inte heller stanna här så mycket längre. Mina syskon har redan dragit och vi hoppas få med oss föräldrarna med. Det är också det att som svarta möter vi mindre rasism bland svenskar generellt än här i förorten. 
  • flygrl
    fultextad användarhandbok skrev 2023-08-09 15:13:41 följande:
    Säkert är det så, så länge den finns på betryggande avstånd är det lätt att försköna den. Jag kan erkänna att jag helst bor med de mina, som i och för sig är en rätt stor grupp. Några utlänningar i bostadsområdena gör mig ingenting, men i en segregerad förort vill jag inte bo. Fast jag är varken fin eller kulturell.
    Förresten tycker jag du är fin på ett bra sätt och bl.a. bidrar med helt fantastisk poesi i forumet. 😉
  • flygrl
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-08-10 13:58:57 följande:

Det här är uppenbarligen påhittat av en person som vill sprida främlingsfientlighet.

Och jag som levat hela mitt liv i orten tycker inte det låter otroligt även om jag förstås inte säkert kan veta.
  • flygrl
    DominantPoly skrev 2023-08-10 10:46:45 följande:
    Har du lyckats tagit dig därifrån?
    Nej, inte än tyvärr. 😔
Svar på tråden Invandrarbarnen är elaka och hotfulla mot min son för att han är svensk. Hur ska vi agera? Sluta gå dit?