molly50 skrev 2023-08-08 22:23:51 följande:
Jag förstår dig. Och jag håller med dig.
Men jag vill återigen påoeka att det finns många invandrare som sköter sig och följer reglerna.
Och jag får uppfattningen att du verkar vara en av dem så du ska inte skämmas.
Ja,vi har nog tagit in alldeles för många. Och det verkar inte finnas något krav på att de ska lära sig språket eller lagarna.
Sen tycker jag också det är skrämmande att det barnen säger inte verkar vara deras egna ord utan något de snappat upp från sina föräldrar.
Att de pratar så inför sina barn.
Det är skrämmande!
Och ja,jag håller också med om att borde prata med föräldrarna om deras ansvar för vad barnen gör.
Nä, man måste kunna hålla flera bollar i luften samtidigt. Vi skötsamma invandrare som faktiskt vill tillhöra det svenska samhället finns och iaf jag vill inte buntas ihop med alla idioterna som vägrar anpassa sig och uppföra sig. Jag tror tyvärr att taktiken att inte låtsas om problemen för att inte underblåsa rasismen snarare på sikt skapar mer polarisering och rasism. Och då kommer alla med invandrarbakgrund att drabbas, alla som ser främmande ut oavsett man är skötsam eller inte. 😔
Och ja, det finns en hel del förakt mot svenskar och det svenska samhället på sina håll. Barnen får tyvärr med sig såna attityder hemifrån. 😕