molly50 skrev 2023-08-08 19:29:56 följande:
Jag förstår vad du menar och jag håller me ddig.
Självklart ska sonen inte tvingas dit om han inte vill.
Men samtidigt så tror jag att dte behövs fler vuxna på plats.
För många gånger så är inte ens föräldrarna i närheten när dessa barn härjar.
Jag har själv sett det då jag bodde i ett invandrartätt område-
Där svenska barn inte kunde vistas på lekplatsen utan att invandrarbarnen kastade sten på dem.
Och där invandrarbarnen sprang omkring på gården och klättrade upp på taken till cykelbodarna och kastade in lerklumpar och stenar på folks balkonger.
Och var där någon gång en förälder så fick man skäll om man vågade tillrättavisa deras barn.
Och sa man till barnen så fick man ofta en massa svordomar till svar och/eller att de inte förstod svenska.
Och fortfarande så kan jag se barn som beter sig illa i mina barns skola.
Och det är inte enbart invandrarbarn,men tyvärr ofta.
Det är fruktansvärt hur det har blivit.
Men tilläggas ska att de flesta jag har träffat kan uppföra sig.
Men jag tror att det blir fel när alla integreras på samma ställe istället för att blandas med etniska svenskar där de kan lära sig mer om hur samhället fungerar.
De behöver kanske också gå kurser när de kommer hit där de får lära sig vilka lagar och regler som gäller här.
Allt du skriver känner jag igen och jag kan dessutom bara hålla med dig i dina slutsatser. Det gör mig ledsen med den bakgrund jag själv har att det är så stora problem kopplat till invandring och jag skäms och blir förbannad att så många uppför sig så fkn illa. 😕
Självklart måste vuxna = föräldrarna ta ansvaret att fostra och se efter sina barn. Det är där det måste börja. Sen så har Sverige tagit emot för många människor på kort tid och inte ställt krav på lära sig svenska och anpassa sig till svenska samhället. Det funkar bara inte och är inte bra för nån vettig människa i längden. Tar man inte tag i dom här problemen nu är jag tyvärr rädd det kommer växa fram verklig rasism bland svenskarna. Det skrämmer mig verkligen. 😮😔