En gift man är min pojkvän, så tekniskt sett är inte jag otrogen. Vår relation är väldigt mycket på hans villkor. Jag postar aldrig bilder på honom på social media, kan aldrig visa bilder på oss för någon utan det får jag hålla för mig själv. Nämner honom inte för någon. Vår relation och vår kärlek finns bara på bild i fotoalbum och mappar på min dator och i form av bilder på telefonen, aldrig för någon annan än mig att få se :(
Har fått sluta att ens berätta om vi åker iväg ihop, eller att jag har åkt iväg någon stans. För att undvika frågor som: Men är du i Berlin själv? Vad gör du där själv?
Får alltid anpassa mig och mitt liv efter hans. Min träning, mitt jobb, min tid. Jag gav upp vad som kanske hade kunnat bli en elitidrottskarriär för honom. Jag gillar att fira högtider som alla andra men får fira jul med den jag älskar i mitten på januari eller runt Lucia och låtsas att det är rätt datum. Efter hans schema. På själva julafton får jag typ ett sms. Har aldrig kunnat ha en sammanhängande semester utan tar några dagar här, några dagar där på året. De flesta utlandsresor jag gjort har vart i samband med att han reser i sitt arbete, till den destinationen han skall till. Han har tagit mig på resor som bara är för oss, men det är weekend som han låtsas är arbetsresor.
Jag kan ha tagit ledigt för att han velat ses, för han skall haft tid då, men ändå inte få ses pga att hans fru, hans barn, hans liv alltid har företräde :( Ibland kan vi ses ett par dagar, ibland bara ett par minuter.
Jag har inget körkort. Så en gång när han var iväg och inte kunde betala taxi åt mig har jag behövt cykla i extremt högt tempo, trampat på som tour de france (min idrott jag hade elitsatsat i är inte cykling) i 2 timmar. Det var den där sommaren det var så jäkla varmt och brann överallt. 2018? Vet inte... Där han sedan blivit försenad... för en 3minuter snabbis utomhus.... Vissa gånger när han kommit över har han satt på mig eller jag har sugit av honom i hallen och sedan har han pussat mig och skyndat iväg igen. Att längta efter honom i dagar för att uppleva 2 minuters kärlek och sedan få vänta igen kan kännas väldigt billigt...
:(