Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

BF april 2024

Hej! Hoppar in här då jag fick positivt på stickan i förrgår med BF 13/6. Vi har haft tre missfall tidigare (två av dem kemiska) så jag vågar inte hoppas än då det är väldigt tidigt. Ville först avvakta med att vara med här, men vill ändå ha stöd känner jag :) 
    Vi har gjort utredningar som inte visat något än, men inväntar svar på några sista prover. Vi har fått progesteron nu som kan hjälpa vid denna graviditet. 

Tråkigt för er där det ej gått vägen, förstår precis känslan. Och grattis till er som oxå plussat, håller tummarna :)

Jag har lite symtom som illamående och svullen mage. Hungrig med :) 

Tog ett test igår på äl + 11 (enligt bilden nedan). Ska se om det ökar imorgon. Tror ni detta är normalt streck?

Lägger in mig på listan oxå:

BF April 2024 

2/4 Sol093, 2a barnet

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    13/6 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)

• Rosen3

Menar såklart BF 13/4! 

Här är den uppdaterade listan:

BF April 2024 

2/4 Sol093, 2a barnet

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)

• Rosen3
    SeptemberB skrev 2023-08-01 20:26:09 följande:

Lägger till en till bild på RFSU (tagen efter 10 min, men inom de 30 min som du ska kolla testet.

Ser ju väldigt bra ut, eller? Jag har lite dålig koll :) Men har ju ökat. Jag ska testa igen imorgon om mitt har ökat, är fett nervös. Rädd att det ska vara negativt. 
  • Rosen3

Verkar som att jag oxå kommer få en kemisk graviditet igen.  Testen blir knappt starkare. Det första testet är på BIM-3 och det andra idag på BIM. 

• Rosen3
    SeptemberB skrev 2023-08-02 08:53:07 följande:

Lägger till mig i listan nu. Mycket som kan gå fel, men måste våga hoppas nu 😊 Fick 2-3 på clearblue digital och testen nedan.

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)

Låter ju väldigt lovande. Här ser det mörkt ut. Trodde verkligen att mitt test skulle öka mer än vad det gjort (Kolla bild ovan). Har fortfarande symtom.

Vilken dag är du på? 

• Rosen3
    SeptemberB skrev 2023-08-02 09:30:42 följande:
    Jag är på dag 14 efter ägglossning. Fick negativt äl+9 och sedan positivt på tester som mäter 25 hcg på äl+10. Ingen ökning på testerna äl+11 - äl+12, men igår verkade det ta fart. Hade alltså tre dagar i rad med väldigt svaga tester.
    Okej, jag lever på hoppet att det blir samma för mig! :)
  • Rosen3
    BeeHappy skrev 2023-08-03 10:38:05 följande:
    Hur har der gått för dig? HjärtaSåg att jag läste ditt tidigsre inlägg lite för snabbt och att hoppet lever! Håller tummar och tår!  
    Jag lever på hoppet, men testet är typ samma idag på BIM som det var igår och förrgår. Så tänker att det kommer skita sig men hoppas ju såklart att det ska öka om några dagar :)

Här är testet från igår (det översta) och idag (det understa):

Hur går det för dig?
  • Rosen3
    BeeHappy skrev 2023-08-03 14:19:57 följande:
    Det understa ser starkare ut tycker jag :)

Jag har gått förbi BIM-datumet nu vilket känns skönt och gör att det känns lite mer på riktigt på något sätt. Inga starkare symtom åt något nytt håll utan som innan - uppsvälld över magen, andfådd och lite lite illamående från och till Drömmer
    Ja, kanske nu när det har torkat (tyckte inte det i början). Men hoppas att det ökar mer och inte tvärtom :) 
    Så skönt för dig! Jag håller alla tummar för oss :) Jag har molvärk nästan hela tiden och lite illamående till och från  :)
  • Rosen3
    My871 skrev 2023-08-03 22:18:12 följande:
    Jag är inte med i er bf-grupp utan i bf-februarigruppen, men jag tänkte bara flika in att jag har testat med just dom testen i två graviditeter och jag tycker att deras stegring går väldigt långsamt. är Gravid i vecka 12+1 nu och allt har gått bra hittills trots långsam stegring i början. likaså en tidigare graviditet gick bra trots liknande stegring. 
    Tack för peppen! :) Då har jag lite hopp. Igår kväll när jag tog testet visade det dock ett starkare streck men idag på morgonen svagare igen. Fattar ingenting, kan såklart vara missfall. Får väl vänta ett tag till och se om det ökar. 
  • Rosen3

Är det någon som får starkare utslag på gravtesterna på eftermiddagen/kvällen? Jag har haft markant skillnad två dagar i rad :)

Svar på tråden BF april 2024