• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 18:25:35 följande:
    Tydligen så är kvinnliga vänner inget att ha för att inceln enligt dig är oförmögen att skapa vänskapsband med kvinnor, dvs ser enbart kvinnor som potentiella ligg eller flickvänner. 
    Kan du inte läsa det citerade inlägget?

Jag skrev ordagrant det jag menar att man inte slutar vara incel för att man har kvinnliga vänner och att man kan må dåligt för att man inte duger som partner. Exakt samma sak som jag nyss upprepade.

Varför kan du inte återge det korrekt utan dina egna påhittade tolkningar?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-10-14 20:24:56 följande:
    Då borde du ju hylla Russel Brand då.. Ni har ju det gemensamma att ni är respektlösa mot kvinnor.

Du med dina respektlösa förslag över att kvinnor skall begränsas sina val, så att misogyna insels skulle ha en "större chans"  att bli valda av kvinnor.
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 14:51:10 följande:
    Är inte det här det ultimata beviset på att snacket om att misogyna män alltid hamnar på minusskalan för attraktion är en total bluff från er sida? Att utmåla incels som misogyna är bara en rationalisering av er för att legitimera att 30% fullt dugliga (mindre attraktiva) män ska tvingas in i sexlöshet.

Så var det dags igen. Du gillar att direkt ljuga upprepat va? Du älskar riktigt att trakassera dina debattmotståndare. Du har ju hävdat att lögn är en form av trakasserier.

Jag har aldrig utmålat incels (generellt i majoritet i grupp) som misogyna.

Jag har sagt upprepat om och om och om igen
    att det finns två grupper av incels.

*) Insels som är ICKE misogyna.

*) Insels som är misogyna

När skall du få in det i din tjocka skalle, att jag har ALLTID delat in incels i två grupper? Aldrig?

Sedan så har jag sagt i från till dig flera gånger att jag vägra att stå till svars för vad andra skriver i denna tråden. De får stå för dem.

Far du med en direkt lögn till om vad jag har skrivit och inte skrivit, i mina inlägg, och tillskriver mig åsikter jag aldrig har haft, så kommer jag att anmäla ditt inlägg så att det bli raderat.

Sedan så lägger du av med, en gång för alla, att tillskriva mig åsikter jag aldrig har haft.

Jag skrev så här citerar mig själv från inlägg #7470:
    "För mig är en bra attraktiv man (rent av prefekt man) en man som respekterar mig som invid och kvinna, och jag har samma värde som honom... "

(slut på citatet)

Jag skrev bara enkelt vad som är en attraktiv man för MIG. Det hade du sett om du hade läst ordentligt.

Hur kan du få det till att handla att det skulle vara ett sätt att tvinga mindre attraktiva män in i sexlöshet?
    Alltså snacka om att du gör en rejäl tankevurpa.
    Nej, jag har inget gemensamt med honom alls vilket framgår om du har sett dokumentären.

Ok, du delar upp incels i misogyna och icke-misogyna. Hur får du det att gå ihop att Russel Brand var misogyn och samtidigt högst upp på attraktionsskalan när du säger att misogyna incels hamnar på minus på en attraktionsskala?

Tänker du att misogynitet bara ett problem för incels men inte för män som har andra attraktiva egenskaper?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-10-14 20:34:29 följande:
    Nej skuldbelagt kvinnorna för incels-problemen kanske du inte har gjort.

Fast dina förslag har gått ut på att man skall lagstadga att kvinnorna skall begränsas och även lösa problemen för den misogyna incelsen.
    Det har påtalats för dig flera gånger i denna tråden hur fel ute du är med dina förslag och vad det leder till i praktiken..
    Nej, förslaget gick ut på att man ska lagstadga för både män och kvinnor. Lagen skulle vara samma för alla oberoende av kön. Att du tycker att jag är fel ute beror väl på vem som vinner och förlorar på en sån förändring. Det är ert eget-intresse som styr när ni kritiserar förslaget.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-10-14 22:17:22 följande:
    Skall man behöva citera dina egna ord?

Du skrev b.la detta i in lägg 431, citera dig och dina egna ord.:

"Ingen person ska tvingas till något, men vi måste hitta ett sätt att minska valmöjligheterna för kvinnor som är för stora idag. Före preventivmedel och datingappar hade kvinnor mycket färre valmöjligheter än idag och fick acceptera de män som fanns i deras närhet. Ungefär som incels idag. Preventivmedel utjämnade spelplanen mellan könen, men datingappar har gett kvinnor ett för stort övertag.

Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, "

(slut på citatet.. )

Din lagstiftning skulle bara direkt bli negativt för enbart kvinnor och skulle knappast skapa mer "jämställdhet".

Och du det har stöts och blöts med flera argument både från män och kvinnor om varför så det behövs inte tas en gång till.
    Är jämställdhet för dig samma sak som enbart positivt för kvinnor eller betyder det lika möjligheter och utfall för båda könen?

För om kvinnor ligger före på ett område är det uppenbart att jämställdhet betyder att män kommer ikapp precis som när motsatt förhållande råder och kvinnor behöver stöd.
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-10-15 00:04:05 följande:
    Och för mig är detta att lägga ansvaret på kvinnor, som enligt detta synsätt, när de ges möjlighet att välja väljer "fel".
    Mäns behov att bli valda är viktigare än kvinnors rätt att få välja den som passar dem bäst.
    Män blir ensamma för att kvinnor har möjligheter....
    Varför ser du det som självklart att det är kvinnor som ska välja och män som ska bli valda online? Om man tycker att bådas behov är lika viktiga ska valmöjligheterna vara lika stora för både män och kvinnor.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 22:58:29 följande:
    misogyni garanterar i princip att kvinnor håller sig borta. Fullkomligt logiskt. Varför inte ta itu med den faktorn som håller kvinnor borta då? Skulle någon säga något misogyniskt på första dejten skulle hon antagligen lägga benen på ryggen. Jag fattar inte vad du argumenterar om, du Verkar läsa det jag skriver som fan läser bibeln.
    Hur förklarar du då att Russel Brand kunde hålla en misogyn stand-up show och trots det ligga med nya kvinnor varje kväll?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 22:51:19 följande:
    du skriver:

"Bara för att man har kvinnliga vänner slutar man inte att vara incel. Risken ökar snarare för att man mår sämre över att man bara duger som vän, men inte som en partner."

vilket också innebär att du skriver att kvinnliga vänner är dåligt eftersom inceln riskerar att känna sig bortvald. Dvs inceln ser enbart kvinnor som potentiella ligg eller flickvänner. En incel enligt dig verkar sakna kapaciteten att skilja på kvinnliga vänner och potentiella ligg.
    Nej, det betyder inte att jag ser kvinnliga vänner som något dåligt. Det är sämre än att ha en partnerrelation, men bättre än inga vänner alls. Vad är det som du inte förstår?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-10-14 22:10:05 följande:
    Men va?
    Incels är allra oftast misogyna, men alla misogyna är inte incels.
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 22:44:10 följande:
    Jag har ju bevisat att incels är misogyna. Eller du kanske har någon forskning som visar motsatsen?
    Nej, en taffligt utförd internet-enkät är inte ett bevis för det.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-10-14 22:04:19 följande:
    Du skrev tydligt och klart att det räcker att titta i några minuter så skulle ju jag se.
    Jag gjorde som du föreslog, tittade i ett par minuter.
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 20:44:56 följande:
    Ok, du delar upp incels i misogyna och icke-misogyna. Hur får du det att gå ihop att Russel Brand var misogyn och samtidigt högst upp på attraktionsskalan när du säger att misogyna incels hamnar på minus på en attraktionsskala?

Tänker du att misogynitet bara ett problem för incels men inte för män som har andra attraktiva egenskaper?
    Snälla jag har sagt detta med att jag delar in incel i "misogyna" och ICKE misogyna" i nästan vart och vartannat svar jag har givit till dig.
    Var jag tvungen att hota dig med att anmäla inlägg för att få dig att inse det?

Jag tar och säger till dig som DU sade till Cloffe". "Läser du ens inlägget?".
    Skall jag behöva hota dig igen med att anmäla ditt inlägg för att få dig att fatta denna gången också? Är det något man skall behöva inleda med i framtiden för att få dig att läsa ordentligt vad man skriver?

Jag har sa till dig i svaret att jag tänker INTE stå till svars för vad andra kvinnor gör. Vad är det fösta du  gör?
    Jo du ställer en fråga om Russels misogynitet och ber mig förklara något över hans attraktivitet bland VISSA kvinnor.
    Fråga dessa kvinnor det berör.

Tänk på att jag har skrivit vad som är en attraktiv man för MIG.  Något du inte bör ha missat.
    Jag attraheras INTE av män som är respektlösa mot kvinnor.

Så varför skall jag föra tala för andra kvinnor som "attraheras" av Russel? Alltså hur det går ihop.

Finns ingen/noll/zero/zip/nada logik att en ställa den frågan till mig om "hur jag skulle få ihop det", när jag INTE dras till män som är respektlösa kvinnor.

Så jag uppmanar dig.
    Läs svaren ordentligt. Svara på vad jag faktiskt skriver.  I framtiden så skall jag inte behöva hota dig med att anmäla dina inlägg för att du skall fatta.
    Du skriver inte bara utifrån dig själv utan i en kontext där du (utan grund) beskyller incels för att vara misogyna och att deras problem beror på det. Visst, du kan hävda att du själv väljer bort alla misogyna män trots att andra personer inte gör det. Det blir dock svårt att hävda att problemen för incels beror på att de är misogyna när det är uppenbart att misogynitet inte har varit hinder för andra män när det kommer till relationer.

Att tjata om att incels är misogyna blir därför helt irrelevant för att hitta ett orsakssamband.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-15 02:25:28 följande:
    För att du skriver att han riskerar att må sämre för att duga som vän till en kvinna, inte som partner. Varför skulle kvinnliga vänner vara sämre än en partnerrelation? Det är så små saker du skriver som ger ledtrådar till hur du betraktar kvinnor, helt otroligt att du inte ens är medveten om det. Det du berättar med det här inlägget är att kvinnor och vänskap egentligen inte är kompatibelt samt ditt ovanstående inlägg. Det är så små saker du skriver som avslöjar dina egentliga (misogyna) åsikter som skrämmer bort kvinnor.
    Ska jag behöva förklara för dig varför en partnerrelation betyder mer för de flesta än deras vänner?

Har du helt tappat förståndet? Det märks att de som höll med dig innan nu börjar vända sig mot dig och tycker att det jag säger är mer rimligt än dina konstiga anklagelser.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?