Är incel något man förtjänar att vara?
Det missgynnar ju kvinnorna.
Så jag frågar igen,ville ni inte att det ska vara rättvist?
På vilket sätt blir det rättvist med era förslag?
Det är så mitt förslag skulle fungera. Lika regler för båda könen.
Ska vi börja med prostitutionslagstiftningen. Det är inte förbjudet att sälja sex, de är förbjudet att köpa. Har ingenting med kvinnor att göra. Någon som säljer sex kan likväl vara en man. Handlar om att skydda den prostituerade, som ofta befinner sig i ett utsatt läge. Skulle säljandet vara förbjudet så skulle den även riskera att bli utsatt av sexköparen och samtidigt inte kunna uppsöka hjälp.
Ta föräldralagstiftningen. Den är inte heller kopplad till ett visst kön. Män har såsom kvinnor ett intresse av att kunna vara hemma med sina barn. Vill någon inte utnyttja det så står det individen helt fritt att göra så.
Förklara hur reglerad sexkvotering från staten är något som ökar folks frihet? Vill du att häradsbetäckarna ska förlora sin frihet att kunna knulla runt? Vill du att (kvinnorna antar jag) ska förlora sin frihet att kunna knulla med en attraktiv häradsbetäckare?
Vi behandlas ju lika. Men utfallet är inte lika. för att få lika utfall = det blir olika krav på könen.
din ekvation går inte ihop. vill du att vi ska behandlas lika eller få samma utfall? det är två skilda saker
I dag finns två så kallade pappamånader i föräldraförsäkringen. Socialdemokraterna gick till val på att införa ytterligare en.
Så här sade Socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven när han presenterade förslaget i augusti:
? En av de absolut viktigaste orsakerna till att vi har så ojämställt arbetsliv med både möjligheterna att arbeta och inkomst, är att kvinnorna i dag tar ut ungefär 75 procent av föräldraförsäkringen och män 25 procent. Vi måste få ett jämställt uttag och det här är ett steg i den riktningen.
Efter den här tråden och liknande tycker jag helt klart vissa förtjänar det.
Jag tycker att låt Incels gnälla och spy sin galla över nätforum,
har man problem med de bör man inte hälla bensin över elden och börja tjafsa med dom, tänk också på att vi har ju den Liberala vänster (superhårda) feministerna som gnäller över alla män - > Incels som icke Incels.
Då får vi inte heller glömma om dessa som får "Psykbryt" för att man har nämnt fel "gender pronouns"..
Alla har vi något att ranta över låt dom.