• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2024-01-25 20:11:19 följande:
    Menar du att det finns män som anser att det är ett problem om han får orgasm men sexpartnern får fler?
    Ni och andra använder er av argument som ni inte skulle göra annars när det handlar om kvinnliga orgasmglappet.
    Och sedan upphör det plötsligt när kvinnor får fler orgasmer vid sex än männen 
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2024-02-06 10:53:42 följande:
    Det finns det säkert någon. 

märks att du inte har erfarenhet av sex. Alla män som jag knullat med som lyckats ge mig multipla orgasmer är stolta, inte ett dugg avundsjuka på att jag fått fem orgasmer under ett knull och de bara en. männen känner snarare en stolthet att de lyckats ge extra skön njutning. märks att du inte förstår vilken egoboost det är för mannen

tänk de sorgliga män som inte ens kan ge en orgasm, sen finns det manliga sexgudar. dessa sorgliga män kanske skulle lära sig av sexgudar istället :) ett tips

• Anonym (....)
    Anonym (Incelslem) skrev 2024-02-06 10:58:48 följande:

märks att du inte har erfarenhet av sex. Alla män som jag knullat med som lyckats ge mig multipla orgasmer är stolta, inte ett dugg avundsjuka på att jag fått fem orgasmer under ett knull och de bara en. männen känner snarare en stolthet att de lyckats ge extra skön njutning. märks att du inte förstår vilken egoboost det är för mannen

tänk de sorgliga män som inte ens kan ge en orgasm, sen finns det manliga sexgudar. dessa sorgliga män kanske skulle lära sig av sexgudar istället :) ett tips

Och det handlar inte alls då egentligen om att det är fel på jämställdheten när kvinnor blir utan orgasm vid sex. 
  • Anonym (....)

Varför snackar man då om fel på jämställdheten, att sex ska vara ett grundläggande behov etc? 
  • Anonym (....)

Och ditt svar är ett bevis på att det inte alls egentligen handlar om någon jämställdhet. 
  • Anonym (....)

Och om sex ska vara jämställt så blir det ologiskt att männen ska acceptera när kvinnor får fler orgasmer vid sex. 

Jämställdhet när kvinnor blir utan orgasm vid sex. 
    Plötsligt ska det handla om manligheten när kvinnor får fler orgasmer vid sex. 
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2024-02-06 11:00:59 följande:
    Varför snackar man då om fel på jämställdheten, att sex ska vara ett grundläggande behov etc? 
    Vem snackar om det? Det är bara du du och du som påstår det. Så vem mer? när ska du sluta ljuga?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2024-02-06 11:03:56 följande:
    Och om sex ska vara jämställt så blir det ologiskt att männen ska acceptera när kvinnor får fler orgasmer vid sex. 

Jämställdhet när kvinnor blir utan orgasm vid sex. 
    Plötsligt ska det handla om manligheten när kvinnor får fler orgasmer vid sex. 
    det är bara du som säger att sex ska va jämställt, ingen annan. det är tydligt att du inte fattar att sex inte är jämställt, och inte ska va jämställt.

det finns inget som hindrar männen från multipla orgasmer, utan det är snarare hur mannen är utformad biologiskt. Så hur ska vi ändra på det tycker du? Förklara gärna du som är så utbildad :) 

Multipla orgasmer

Att få flera orgasmer efter varandra kallas multipla orgasmer.

En del tycker att det känns obehagligt att fortsätta stimulera könet efter att de fått orgasm. Andra tycker att det känns skönt. Njuter du av att fortsätta kanske du kan få en till orgasm, eller flera orgasmer, kort efter den första.

Det är vanligare att få multipla orgasmer om du har snippa än om du har penis. Det beror på att penisen ofta slaknar efter orgasm, det gör det svårare att få orgasm igen.

https://www.umo.se/sex/att-ha-sex/orgasm/

• Anonym (....)
    Anonym (Incelslem) skrev 2024-02-06 11:08:24 följande:
    det är bara du som säger att sex ska va jämställt, ingen annan. det är tydligt att du inte fattar att sex inte är jämställt, och inte ska va jämställt.

det finns inget som hindrar männen från multipla orgasmer, utan det är snarare hur mannen är utformad biologiskt. Så hur ska vi ändra på det tycker du? Förklara gärna du som är så utbildad :) 

Multipla orgasmer

Att få flera orgasmer efter varandra kallas multipla orgasmer.

En del tycker att det känns obehagligt att fortsätta stimulera könet efter att de fått orgasm. Andra tycker att det känns skönt. Njuter du av att fortsätta kanske du kan få en till orgasm, eller flera orgasmer, kort efter den första.

Det är vanligare att få multipla orgasmer om du har snippa än om du har penis. Det beror på att penisen ofta slaknar efter orgasm, det gör det svårare att få orgasm igen.

https://www.umo.se/sex/att-ha-sex/orgasm/

www.allas.se/samhalle/10-saker-som-borde-gora-alla-kvinnor-vralforbannade-pa-internationella-kvinnodagen/229633
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?