• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-24 15:52:18 följande:
    Då vet jag inte vad syftet är när det kallas fel på jämställdheten och att orgasmer skulle fördelas rättvist etc

kit.se/arkiv/2016/06/28/52277/du-ska-inte-tro-vi-kan-stanga-orgasmglappet-om-inte-kvinnorna-satter-fart/

www.etc.se/inrikes/svarare-att-njuta-nar-man-ar-porrskadad
    I den första länken står inget om att orgasmer ska fördelas rättvist. Snarare hur man själv ska göra för att nå dit.
    Så det kan du släppa nu.

Den andra länken är en betalartikel så den går inte ens att läsa om man inte betalar.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-24 15:53:00 följande:
    Vad är syftet då?
    Kvinnor ska inte få fler orgasmer? 
    Jag förstår ärligt talat inte vad du menar? Vilket syfte?
    Det är bara du som fortsätter svamla om att orgasmer ska fördelas rättvist,ingen annan.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-24 16:13:12 följande:
    Då förstår inte jag varför de använder dessa argument 
    Vilka gör det?

Läste du ens själv länkarna du postade i ditt svar till mig?
    Där står klart och tydligt att man själv ansvarar för sin egna orgasm.
    På samma sätt är mannen ansvarig för att själv lösa sin situation med ensamhet.
  • Anonym (Cloffe)
    molly50 skrev 2024-01-24 16:31:45 följande:
    Vilka gör det?

Läste du ens själv länkarna du postade i ditt svar till mig?
    Där står klart och tydligt att man själv ansvarar för sin egna orgasm.
    På samma sätt är mannen ansvarig för att själv lösa sin situation med ensamhet.
    Kan väl jämföras med att om någon är självisk i sängen och tycker att den andras orgasm är oviktigt så kanske det inte blir så många tillfällen. Det är ju ändå ett samspel. På samma sätt som att om någon är otrevlig/ obehaglig/ misogyn i konversationen med en annan så blir det nog inte så många fler möten.
  • molly50
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-24 16:35:58 följande:
    Kan väl jämföras med att om någon är självisk i sängen och tycker att den andras orgasm är oviktigt så kanske det inte blir så många tillfällen. Det är ju ändå ett samspel. På samma sätt som att om någon är otrevlig/ obehaglig/ misogyn i konversationen med en annan så blir det nog inte så många fler möten.
    Ja,det har du i och för sig rätt i.
    Men jag tolkar den jag svarade på som att han menar att det är kvinnors ansvar att se till att ensamma män får sex och att han anser att kvinnor menar att det ör mannens ansvar att kvinnor får orgasm.
    Och det håller jag inte med om.
  • Anonym (Cloffe)
    molly50 skrev 2024-01-24 16:40:08 följande:
    Ja,det har du i och för sig rätt i.
    Men jag tolkar den jag svarade på som att han menar att det är kvinnors ansvar att se till att ensamma män får sex och att han anser att kvinnor menar att det ör mannens ansvar att kvinnor får orgasm.
    Och det håller jag inte med om.
    Han har fått det om bakfoten. Det som menas med "orgasmglappet" är att sexet inte borde ta slut för att mannen fått utlösning. Att det borde ligga i mannens eget intresse. (om han vill att sexet ska inträffa fler än en gång)

Karaktären du svarar tror det handlar om att kvinnor hävdar att orgasm är en mänsklig rättighet. Och då tror han att han har rätt till sex. helt vansinnigt.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2024-01-24 17:37:09 följande:
    Det märks att du aldrig haft sex.
    Så du tror inte sannolikheten hade varit större att kvinnan skulle få orgasm vid sex än att de bara lägger skulden på männen och vill göra det till en samhällsfråga?

Debatten är inte att kvinnor själva ska fixa det. 

Finns en person som skrivit en artikel även om det. 

nyheter24.se/debatt/769797-det-ar-skillnad-pa-att-knulla-och-att-bli-knullad-maria-sveland
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2024-01-24 17:44:13 följande:
    Så du tror inte sannolikheten hade varit större att kvinnan skulle få orgasm vid sex om de själva tar initiativ för sin egna sexuella njutning än att de bara lägger skulden på männen och vill göra det till en samhällsfråga?

Debatten är inte att kvinnor själva ska fixa det. 

Finns en person som skrivit en artikel även om det. 

nyheter24.se/debatt/769797-det-ar-skillnad-pa-att-knulla-och-att-bli-knullad-maria-sveland
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?