• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-10 01:25:14 följande:
    Du illustrerar på pricken det jag nämnde tidigare. Det råder en missuppfattning bland en del män att misogynitet skulle vara en framgångsfaktor. Trots att kvinnor berättar i tråd efter tråd vad som attraherar dom, har aldrig sett någon nämna misogynitet. Vilket är fullkomligt logiskt också. Du tar upp kändisar, du tar inte upp misogyna incels. En kille som vill knulla runt och är framgångsrik uppfattar antagligen kvinnor som mänskliga varelser, attraktion infaller. Incels ser honom som misogyn för att han har många tjejer. Det är skillnad på misogyniteten och misogynitet. Incels verkar anse sig som "snälla" skulle aldrig "knulla runt" men samtidigt så verkar dom inte uppfatta tjejer som människor eller individer, vilken som helst duger. Sånt är logiskt sett enkelt för en tjej att upptäcka fort. Han blir då ratad.
    Nej, framgångsfaktorn är inte att de är misogyna utan kändisskapet. Att de är misogyna är en följd av av de inte ens behöver visa respekt för att bli valda. Titta på dokumentären om Russel Brand så förstår du poängen.

Tror du att Donald Trump har haft mer respekt för kvinnor än en genomsnittlig incel?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-10 02:19:04 följande:
    Det är ju det jag säger. Du nämner kändisar som råkar vara misogyna. Hur kan det appliceras på incels? Älskar kvinnor misogyna incels? 
    De råkar inte vara det. De är mer misogyna än vad incels är och det gör inte att de blir bortvalda, alltså har du fel.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-10 16:43:23 följande:
    Jämför du dig med Russel Brand nu?

har jag skrivit att misogyni är enda orsaken? Eller en bidragande orsak? Läsförståelse tack.

vissa kvinnor är groupies, vissa män är groupies. Vilken man hade tackat nej till Victoria Silvstedt, Pamela Andersson, Megan Fox etc även om dessa hade varit misogyna manshatare? de flesta män (inte alla) hade nog ändå valt lite rajtantajtan med någon av dessa. Eller hur! Det kommer alltid finnas fåtal som attraheras av kändisskap och kanske själva vill bli kända genom sitt agerande. så att jämföra misogyna män med Russel Brand säger inget alls.

varför är det svårt att förstå att en man som är reko, med god människosyn och står upp för rättigheter, friheter och jämställdhet är de män som attraherar flest kvinnor i syfte relationsskapande och familjebildande. varför är det så svårt att bli en sån man?
    Nej, jag tror de flesta män hade föredragit en anonym kvinna vilken dag som helst framför någon av de kändisarna. Män fungerar inte så att de dras till kändisar.

Ni pratar om att misogyna män blir bortvalda och jag har genom flera exempel kunnat motbevisa er att det inte stämmer. Varför fortsätter ni att hävda det när det inte är sant?

Det är inte svårt att vara en reko man med god människosyn. De allra flesta mindre attraktiva män är det, men det minskar inte risken för att de ska bli incels.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-11 23:56:09 följande:

Du verkar inte förstå vad jag menar. Män som inte ser kvinnor som mänskliga varelser dvs den sortens misogyni filtrerar bort sig själva direkt. Skulle påstå att många incels är på det sättet. Har någon en åsikt att kvinnor ska fördelas på olika sätt genom sexkvoter och droger till kvinnor är det ganska tydliga tecken på en man som ser kvinnor som saker. Kvinnor vill inte bli objektifierade. Borde vara självklarheter. Vem skulle vilja bli reducerade till ett kön som bara är intressant för en sak? 

Jag rådde tidigare incels att skaffa kvinnliga vänner. Tydligen var det ett dåligt råd eftersom kvinnor uppenbarligen bara har ett syfte för en incel.

Tror att vissa män utgår från sig själva när dom tror det. Inceln har nog inget emot att vara eftertraktad på grund av hans kön. Enligt min erfarenhet så gäller det inte kvinnor, varför är det så komplicerat att empatisera eller se saken från kvinnors perspektiv? Läser hela tiden män på fl (flera i den här tråden) som anser sig vara experter och hävdar att det VISST går att vara misogyn och knulla. Trots att kvinnor skriver motsatsen. Varför? stärks Självbilden av att ignorera det kvinnor skriver för att misogyniteten är så hårt rotat? Känns narcissistiskt.

Andra typer av misogyni behöver inte nödvändigtvis handla om att se kvinnor som ett objekt eller homogen massa. Den typen visar sig antagligen efter en viss tid

Du påstår ju att jag enbart ser kvinnor objekt istället för mänskliga varelser och jag har redan kvinnliga vänner.

Hur får du den logiken att gå ihop?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-11 22:46:20 följande:
    Ja, så är det.

Det är synd att det finns de som kommer med fullständigt orealistiska påståenden om män och kvinnor bara för att det ska vara lika. 

Män vill inte ha Pam Andersson och Victoria Silvstedt för att de är kändisar utan för att de är snygga.

Det är det som är skillnaden på män och kvinnor. Kvinnorna får männen baserat på sitt utseende. Männen får kvinnorna baserat på sitt kändisskap. Männen kan se ut som fågelholkar och ändå ha mängder av kvinnor efter sig.
    Fast så snygga är de inte. Det finns massor som ser bättre ut än dem.

Ja, det är svårt att förstå hur vissa män kan se ut och bete sig som skit samtidigt som de har kvinnor efter sig. Det är konstigt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-12 01:23:43 följande:
    Du tycker det är en dålig idé för incels att skaffa kvinnliga vänner, du är en incel. You do the math.
    Lögnare. Jag skrev inte att det var en dålig idé, bara att det inte hjälper i det här sammanhanget.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-12 01:28:54 följande:
    Nej, det är inte konstigt. Nu vet jag inte så mycket om Russel brand, men han fattar väl hur man uppvaktar en tjej. Tror inte det höll så länge mellan honom och katy perry, gissningsvis beroende på det. En incel blottar sin misogynitet direkt. Tror kvinnor uppfattar incels som potentiellt farliga t om.
    Det har inget med misogynitet att göra. Han kan vara attraktiv och misogyn samtidigt. Att någon ses som oattraktiv och inte kan uppvakta tjejer lika lätt behöver inte betyda att de är misogyna. Det handlar bara om att de har lägre status och popularitet.

Det är inte hur han uppförde sig som gjorde honom populär bland tjejer utan vem han var.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-12 01:45:27 följande:
    Det är väl samma sak. Du sågade idén för att enligt dig så skulle en incel känna sig avvisad. Vilket också blottar att du ser inte kvinnor som potentiella vänner, enbart som potentiella ligg som man riskerar att känna sig avvisad av.
    Du tolkade det som att jag avråder från att ha kvinnliga vänner, vilket är lögn. Jag avråder inte från det.

Varför är det konstigt att en incel känner sig avvisad oavsett om den har kvinnliga vänner? Det är ganska logiskt och mänskligt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-12 02:03:53 följande:
    Du tror inte att Russell brands personliga uppförande när han uppvaktade tjejer har något att göra med det hela? Enbart kändisskap.

Jag tror att du projicerar dina egna känslor på kvinnor. Du skulle acceptera majoriteten av kvinnor på grund av ytliga saker. Du verkar inte förstå att kvinnor fungerar annorlunda. Du utgår från dig själv och vill begränsa utbudet för kvinnor i tron att situationen för incels magiskt skulle lösa sig. Finns ingen evidens på att något sånt skulle göra incels mer attraktiva. Enligt dina projicerade bilder på kvinnor så skulle dom automatiskt acceptera dig som en partner, eftersom du själv anser dig inte vara så kräsen (dvs ser kvinnor som potentiella resurser åt män)
    Du har inte sett dokumentären om Brand. Det var inget romantiskt uppvaktande han ägnade sig åt. Han utnyttjade bara sin position för att ligga med unga tjejer, flera under 18 år, som var starstruck av honom. Det behövdes ingen större arbetsinsats där. Hans assistent sökte upp dem i publiken och gav dem hans nummer, varpå han bad dem komma till sitt hotellrum.

Nej, jag tror inte att incels skulle bli mer attraktiva. Jag säger bara att det skulle begränsa den typen av leverne som Brand hade. Kan man inte få den som är mest attraktiv så väljer man en mindre attraktiv person. Det är redan verkligheten för nästan alla.

Varför insinuerar du att en man måste vara perfekt för att duga som partner? Det är inte så det har sett ut historiskt. Varför skulle inte mindre attraktiva män ha en chans?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?