Är incel något man förtjänar att vara?
Tror du att Donald Trump har haft mer respekt för kvinnor än en genomsnittlig incel?
Är den här sångaren mindre misogyn än en typisk incel?
www.svt.se/kultur/rammsteins-sangare-anklagas-for-sexuella-overgrepp
Du verkar inte förstå vad jag menar. Män som inte ser kvinnor som mänskliga varelser dvs den sortens misogyni filtrerar bort sig själva direkt. Skulle påstå att många incels är på det sättet. Har någon en åsikt att kvinnor ska fördelas på olika sätt genom sexkvoter och droger till kvinnor är det ganska tydliga tecken på en man som ser kvinnor som saker. Kvinnor vill inte bli objektifierade. Borde vara självklarheter. Vem skulle vilja bli reducerade till ett kön som bara är intressant för en sak?
Jag rådde tidigare incels att skaffa kvinnliga vänner. Tydligen var det ett dåligt råd eftersom kvinnor uppenbarligen bara har ett syfte för en incel.
Tror att vissa män utgår från sig själva när dom tror det. Inceln har nog inget emot att vara eftertraktad på grund av hans kön. Enligt min erfarenhet så gäller det inte kvinnor, varför är det så komplicerat att empatisera eller se saken från kvinnors perspektiv? Läser hela tiden män på fl (flera i den här tråden) som anser sig vara experter och hävdar att det VISST går att vara misogyn och knulla. Trots att kvinnor skriver motsatsen. Varför? stärks Självbilden av att ignorera det kvinnor skriver för att misogyniteten är så hårt rotat? Känns narcissistiskt.
Andra typer av misogyni behöver inte nödvändigtvis handla om att se kvinnor som ett objekt eller homogen massa. Den typen visar sig antagligen efter en viss tid