• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Auditanne skrev 2023-09-28 20:38:40 följande:

Min poäng var att om du klarar av saker som att slå på en dator, gå in på ett nätforum och både läsa och skriva texter till andra människor så klarar du också av att inhandla en bok med tips om hur man beter sig socialt mot kvinnor.

Om du inte är rörelsehindrad så kanske du också fixar att duscha regelbundet och hålla dig ren? Träna lite kanske och vara i trim?

Dessa nämnda ting här ovan är inga ouppnåeliga krav kvinnor har då de flesta män klarar att leva upp till dem om de bara vill själva.

Det här är struntprat. Fördomar som går ut på att en incel inte ens duschar eller rör på sig.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-09-28 21:54:18 följande:
    Generalisering men...om sura bittra incels skulle välja en kvinna som ligger på deras nivå blir det en misandrisk sur bitter arbetslös kvinna med misstänkt autism och anknytnings problem, bor hemma hos mamma och hatar män på internet, vilken man skulle välja en sån bara för att hon är kvinna och hur speciella barn skulle de få?
    Det borde väl du kunna svara på i egenskap av att vara en sån person.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-09-28 20:36:11 följande:
    Dina ståndpunkter är inte det minsta förankrade i att förhindra att folk får oönskade barn som de inte kan/vill ta hand om genom att predika om avhållsamhet och tabubelägga sex även i monogama relationer.
    Det handlar inte heller om att göra något åt ensamhet eller något annat för sura bittra incels eller andra ensamma män.
    De är förankrade i att man ska vara promiskuös och ha rätt till sex utan att behöva bidra med något själv.
    Dina ståndpunkter är inte förankrade i historien, traditioner eller verkligheten.
    Vad ska man bidra med för att få ha sex menar du? Är det en hög inkomst, presenter, dyra middagar så att sexet indirekt blir en handelsvara eller vad syftar du på?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-09-28 19:56:37 följande:
    Jepp. Dina ståndpunkter är väl förankrade i medeltiden. För en gångs skull är vi överens om nåt.
    Jag skulle hellre leva kring sekelskiftet sen än i den dystopi som råder idag. Förvänta dig inte att alla ska älska det moderna kaossamhället.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 19:14:57 följande:
    Är du medlem på appen så finns det män eller kvinnor att svepa ja på. Eller nej. så möjligheten är att svepa. Möjligheten har inget med resultatet och utfallet att göra. att inte bli vald är en risk. Det har inget med möjlighet att göra. 
    Risken att inte bli vald korrelerar starkt med vilket kön man har. Försök inte att göra detta till ett individuellt problem och skuldbelägg de män som har förutsättningarna mot sig.
  • Anonym (hej)
    Auditanne skrev 2023-09-30 22:10:02 följande:
    Det fanns incels på den tiden också. Problemet ligger i din egen ovilja att utvecklas och bidra som människa och partner, inte i vilken tidsepok du befinner dig. 
    Nej, det fanns inte incels på den tiden.

När jag skriver så syftar jag inte bara på incel-problemet. Folk hade bättre värderingar på den tiden. En framtidstro och framtidsanda. Idag har vi accepterat att samhället resignerar och att våra bästa dagar finns bakom oss. Hur hoppfullt är det?

Alla problem vi har idag är en direkt konsekvens av de moderna värderingar som ni incel-motståndare uppvisar. Det är värderingar som hade varit helt otänkbara för 100 år sen.
  • Anonym (hej)
    Auditanne skrev 2023-09-30 22:10:02 följande:
    Det fanns incels på den tiden också. Problemet ligger i din egen ovilja att utvecklas och bidra som människa och partner, inte i vilken tidsepok du befinner dig. 
    Dessutom är det extremt fördomsfullt av dig att insinuera att jag inte bidrar med något som människa. Föraktfullt. Förklara vad du menar.
  • Anonym (hej)
    Auditanne skrev 2023-09-30 23:29:33 följande:
    Är ju snarare du som missuppfattar allt jag säger. 

Är du incel så bidrar du knappast till något i en romantisk relation, eller hur? 
    Eftersom du sitter dagarna långa och beklagar dig på nätforum så gissar jag att du inte heller gör nån större ansträngning i att förbättra dig på det planet.

Gör dig till en attraktiv människa om du nu vill haffa en partner. Att sitta härinne o gnälla hjälper dig föga. 
    Skitsnack. Jag skriver bara här på kvällarna när jag har tid. Du skriver också i det här forumet, så det måste med samma logik betyda att du är en inkapabel värdelös människa som inte lyfter ett finger för att bidra till din omgivning.
  • Anonym (hej)
    Auditanne skrev 2023-09-30 23:25:32 följande:
    Hur vet du det? Det har alltid funnits folk som "blivit över" av olika skäl, ex. i tider där det varit ojämn fördelning mellan män och kvinnor, fattigdom, där män inte kunde stå för försörjningen av en familj, eller bara av ren social svagbegåvning där vissa enstöringar till män inte kunde föra sig på ett normalt sätt bland folk. 

Jaså? Jag håller inte med dig och inte andra heller med tanke på den riktning vi utvecklats i med jämställdhet som råder i detta land numera. Mellan alla grupper då och inte bara män mot kvinnor. 

Jag är ingen incelmotståndare. Är ju snarare ni incels som protesterar högst om att ni finns och frodas. 
    Ja, det har alltid funnits enstaka personer som inte passade in. Det är dock inte det som menas med incels. En incel är en person som till 90% sannolikhet hade uppfyllt kraven som ställdes på en partner i föregående tidsperioder. Därför pratades det aldrig om incels när det bara omfattade ett fåtal personer.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-09-30 23:17:17 följande:
    Ingen kommer att kunna rädda alla de män och kvinnor som inte har en chans på partnermarknaden. Det finns inte nån för alla. Vissa är för kufiska, har för stora problem pga sina diagnoser som gör att de funkar sämre i relation till andra, har utseendet emot sig eller nåt annat. Attraktion kan inte tvingas fram, därför kommer vissa att förbli ensamma. Men det betyder inte att livet är värdelöst för det, det finns en mängd andra saker att få ut av livet än just en partner. Vilket fler och fler människor som lever ensamma men ändå har bra liv visar.
    Vad har det att göra med det inlägg som du svarade på? Det var en diskussion om huruvida det är dejtingappar som har skapat obalansen mellan män och kvinnor. Är ditt svar då att det inte spelar någon roll oavsett om det stämmer?

En konsekvens av det är att det inte finns några kvinnor som inte har en chans, vilket också har förklarats. Det skulle betyda att alla kvinnor är duktigare än männen och därför har förtjänat att inte bli bortvalda. Är det vad du menar?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?