• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-10-04 20:36:16 följande:
    Det råder ingen dystopi idag. Det enda som är dystopiskt är din inställning och den tar du med dig överallt.
    Jag förmodar att du har slutat följa nyheterna för att din ideologi inte går ihop med verkligheten. Du måste alltså ha missat krigsrubrikerna från det inhemska våldet och statsministerns tal till nationen. Fast det är väl inget som bekymrar dig ändå.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-10-04 06:00:31 följande:
    Fast din ide om att gå tillbaka till skolan från 1900-talet med  dess hårdare disciplin.  Vi kan ju börja med gruppen misogyna incels, de kan vara först ut i den skolreformen du fölreslår..
    Då disciplinen på skolorna från 1900-talet bestod av grov aga och skamvrån.
    Det skull nog göra susen för dessa misogyna incels, så de blev vettiga produktiva samhällsmedborgare som lärde sig att det är inte ANDRA som skall fixa jobbet åt deras egna tillkortakommanden.
    VI kan slänga in dig med i den gruppen då  samtliga av dina förslag på lösningar du har "pekat på" går ut på att andra skall lösa problemen åt de misogyna incelsen och incels skall slippa att jobba med sin ruttna kvinnosyn. 

Special instruktioner till dig TS.

Notera att jag skrev de misogyna incelsen.

De finna fortfarande incels som INTE är misogyna.
    Det här är så typiskt för er demokratisyn. När jag skriver hårdare disciplin tänker jag på barn som är stökiga i skolan. När du hör ordet hårdare disciplin tänker du på att straffa vuxna personer som har fel åsikter.

Ni som har den här typen av åsikter är inte demokrater, ni förstör vårt samhälle och det är ert fel att samhället ser ut som det gör idag. Lär er vad moral och hederlighet betyder.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-10-04 06:48:26 följande:
    En avsevärd skillnad här är att ensamma kvinnor inte kräver statliga regleringar för att få sex och relationer med "bättre" män. De lever sina liv och tar hand om sig själva, och hyfsat många är ändå rätt nöjda med sina liv.
    Kvinnor kräver statliga regleringar av hur många andra saker som helst där kvinnor är missgynnade. Låtsas inte som att ingen grupp förutom incels någonsin har ställt krav på samhället. Det är ett helt osakligt resonemang.

På det här området är män missgynnade och det är därför som du reagerar så kraftigt för du har i grunden ett förakt mot svaga män.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-10-04 11:13:40 följande:
    Kan du peka på vad, rent konkret, det är som gör att du tolkar att det här skulle blivit guld och gröna skogar i början på 1900-talet?
    Och varifrån skulle pengarna till skola och nya bostäder tas?

Du låter helt historielös, inte bara vad gäller människors relationer då.
    Det behövs inte mer pengar för att lösa dagens problem. Att du utgår från det är så typiskt för den vänster som du representerar.

Vi behöver byta ut era värderingar som har skapat problemen och återgå till de värderingar som fungerade tidigare. Då löser sig problemen av sig själv.

Så länge ni fortsätter att motarbeta lösningar och manifestera er värdegrund som i den här tråden så kommer vi endast att gemensamt sjunka allt djupare
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-10-04 08:10:31 följande:
    Du menar det Sverige där 1 miljon svenskar kände sig tvingade att fly till USA för att möjligheterna här var så dåliga? 
    Om och om och om igen tittar du på historien med skimrande ögon och visar din okunskap.
    Kan du något om historia EGENTLIGEN???

Sverige var runt 1900 extremt fattigt, ojämlikt med stor hemlöshet och allmänt hög ohälsa.
    Men vill du tillbaka till detta så får du ju vilja det.

Du blickar med tindrande ögon på moralen som rådde då. En moral som tillät våld mot barn, ansåg att homosexuella var krimininella, tvångssterilisering eller inlåsning på de som inte enligt moralen dög. 
    Hur tror du moralen hade sett på incelsen? Tror du att de hade varit en grupp som dåtidens moral hade sett på med goda ögon.
    Manssynen var knappast bättre än kvinnosynen.
    Fundera på hur man tänkte att en riktig karl skulle vara?
    De hade mest troligt blivit spottade på. Män som sitter och gnäller, funderar på att begå självmord. Vad är det för män? Som inte klarar ordna kvinnor åt sig själva....
    Svaghet sågs ju inte med blida ögon då.
    Och det är ju dåtidens moral som sitter i medvetandet hos oss alla fortfarande, som gör att många män mår så dåligt. Tanken hur en man ska vara, ställer till det...

Att vara kritisk till ens samtid betyder ju inte att man måste blicka bakåt utan man kan blicka framåt...
    Jag vill absolut inte tillbaka till 1900-talets början.
    Hu så förskräckligt. För alla.
    Men det betyder ju inte att jag blundar för hur det är nu.
    Jag håller bara inte med dig om hur man löser det.
    Visa gärna forskning på att hårdare tag löser samhällsproblemen som vi har idag?
    Sverige var fattigt, ojämlikt och eländigt år 1900. Men åt vilket håll utvecklades det? Fram till 1980-talet var det en exempellös utveckling med framsteg efter framsteg. Vi som lever nu är barn av den generationen, men ni förstår inte att det var ordning och reda som låg till grunden för vår framgång.

Ni är för bekväma och tror att det går att avskaffa alla normer och traditioner utan att det får några konsekvenser. Det borde vara uppenbart för alla vid det här laget att så inte är fallet. Vi ser det i nyhetsrapporteringen hela tiden. Alla problem bara växer för varje år. Åt vilket utvecklas Sverige idag? Entydigt åt fel håll.

Det finns länder som har valt en annan väg och behållt sina traditionella värderingar (hårdare tag ur ett svenskt perspektiv). Danmark är ett sådant exempel där motsvarande problem nästan saknas. Förmodligen är synen på incels helt annorlunda där också. För vad du vill hävda är föraktet mot incels ett nytt fenomen som hänger samman med era moderna destruktiva värderingar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-06 00:19:21 följande:
    Hörde att danskarna tänkte utvisa misogyna incels till skåne.
    Att du väljer att vara osaklig är inget nytt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-06 00:17:29 följande:
    De menar "Motarbeta fascism" vilket "lösningar" du presenterar är. Tydligen så är "vänstern" en motpol till dina politiska ideologier. Ska du inte förklara vad det är sd tänker göra för incels? Med tanke på att du (med avseende till sd) menar att "svenska män har röstat för en förändring"? Tror du sd tänker införa fascistiska sexkvotslagar? Är Jimmie med på det?
    Det här är en mycket större fråga än för eller mot SD. Att de finns är bara ett symptom på att dina värderingar har misslyckats, men de kan inte lösa alla problem som har skapats.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-10-07 11:36:29 följande:
    Suck! Återigen,jag HAR svarat på det.
    Spelar det dig någon roll att jag inte svarade på det direkt istället för senare?

Och ännu en gång,kan vi släppa det här nu?
    Tråden handlar inte om mig och jag tycker det är respektlöst mot TS att spamma hans tråd genom en massa tjafs om vad jag har skrivit och inte.
    Nej, det är inte respektlöst. Jag är tacksam över att det finns andra som står upp mot fördomar och trakasserier av incels. Sen att någon tror att det är jag som ligger bakom hennes profil är en del av de förolämpningarna, som inte går att försvara sig mot mer än att jag sitter på facit.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 19:31:32 följande:
    Fast även om man inte är allvarligt psykiskt sjuk utan bara lättare psykiskt sjuk, underlättar det ju om man kan få rätt hjälp för det.
    Vanliga människor, var inte vad jag tänkte på, och att ha så stora problem att man aldrig någonsin lyckats attrahera någon kvinna, det tänker jag att det inte är några vanliga människor det rör sig om då.
    Jo, det är helt vanliga män det rör sig om. Det handlar om ca 30% av männen enligt statistiken. Har inte du sagt förut att du hade kunnat vara incel om du var man?

Ni som hävdar att incels ska gå till psykolog förstår inte att det löser inte problemen. Man kan inte prata sig till att vara mer attraktiv, utan det är sånt som andra bedömer.

Att jobba extremt mycket på sig själv kan lösa en persons problem (dock till ett högt pris), men det kommer bara göra att en annan man som balanserar på gränsen blir incel istället. Det enda sättet att lösa problemet på gruppnivå är att män slutar vara promiskuösa i stor utsträckning.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-09 21:42:40 följande:
    Har jag sagt att det är enda orsaken? Nej just det. Det är en BIDRAGANDE orsak. trodde alla visste skillnaden på bidragande orsak och att *det är endast därför*. fattar inte vad du argumenterar om? det finns många orsaker till sexlöshet, och sexlösheten kan vara frivillig som ofrivillig. de som är ofrivilligt sexlösa är GENERELLT mer misogyna än de män som lyckas attrahera kvinnor till sex och förhållande. eller vad tror du det finns för gemensam nämnare på de män som förblir ovalda?
    Nej, det stämmer inte. Titta på komikern Russel Brand som var både extremt misogyn och lyckades attrahera väldigt många kvinnor. Det finns massor av andra exempel i samband med metoo. De män som kan få vilken kvinna de vill är generellt mer respektlösa och misogyna än de män som måste värdesätta de få relationer de har.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?