• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-15 16:56:48 följande:
    Bra värderingar är något nästan alla har. Därför får ingen man  kvinnor enbart genom bra värderingar. Så uppenbarligen finns det något mer.

Skillnaden mellan människor är inte vilka värderingar vi har utan hur vi agerar utifrån dem.
    Frågar man människor så snackar ingen skit om andra, alla jobbar på bra och är ärliga. När man sedan studerar hur de beter sig ser man att beteendet hos dessa människor som påstod sig stå för samma värderingar var vitt skilda.
    Precis det som jag tagit upp förut. 
    Att det räcker inte med "bra" åsikter. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-15 15:26:21 följande:
    Och ändå verkar det ha varit just de goda värderingarna och inte hög social status eller inkomst som gjort att åtminstone tre som du kallar incels, vi andra kallar ensamma män, har gått in i relationer, enligt den här tråden.
    Du kanske inte känner till omständigheterna. 
  • Anonym (....)
    Bra värderingar är något nästan alla har. Därför får ingen man  kvinnor enbart genom bra värderingar. Så uppenbarligen finns det något mer.

Skillnaden mellan människor är inte vilka värderingar vi har utan hur vi agerar utifrån dem.
    Frågar man människor så snackar ingen skit om andra, alla jobbar på bra och är ärliga. När man sedan studerar hur de beter sig ser man att beteendet hos dessa människor som påstod sig stå för samma värderingar var vitt skilda
    Eftersom hel del kvinnor gillar att höra att de ska ha det bättre än männen så får man helt enkelt spela med.
  • Anonym (....)
    Och ändå verkar det ha varit just de goda värderingarna och inte hög social status eller inkomst som gjort att åtminstone tre som du kallar incels, vi andra kallar ensamma män, har gått in i relationer, enligt den här tråden.
    Man har inte sex och förhållande med människor för man vill att sociala normen ska förändras utan vanligen för ett annat syfte. 
    Problemet med incel tror jag delvis beror på att de är för ärliga. 
    Det handlar mycket om att man ska försöka få det se ut som man är bättre än vad man egentligen är. 
  • Anonym (....)
    Och hur vet du att dessa män har "bra värderingar" i verkligheten? 
  • Anonym (....)

Frågar man människor så snackar ingen skit om andra, alla jobbar på bra och är ärliga. När man sedan studerar hur de beter sig ser man att beteendet hos dessa människor som påstod sig stå för samma värderingar var vitt skilda.
    Och bra värderingar är när man vill att kvinnor ska gynnas.
    Det finns en poäng varför olika män blir arga. 
    De blir behandlad dåligt inte just för man vill att kvinnor ska få det sämre än männen utan även om man är för jämställdhet. 
    Det handlar allstå inte alls bara om män som vill att kvinnor ska vara sexslavar exempelvis utan även om man vill bli behandlad som de flesta andra personer blir samt vill att man ska få liknade förutsättningar som kvinnor får. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-15 17:05:51 följande:
    Hur menar du med att spela med?

Jag har alltid varit mycket öppen med mina åsikter med kvinnor och jag är långt ifrån politiskt korrekt i många frågor men har aldrig haft några problem i kärlek för det. Och då har jag träffat många vänstertjejer. Min fru är miljöpartist.

Att kvinnor skulle välja män som håller med dem är en myt. Det är bara ett tecken på dåligt självförtroende och låg integritet från mannens sida.
    Ifall kvinnor inte vill att man ska hålla med dom så kan de inte snacka om att "goda värderingar" är bra
  • Anonym (....)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-15 17:05:51 följande:
    Hur menar du med att spela med?

Jag har alltid varit mycket öppen med mina åsikter med kvinnor och jag är långt ifrån politiskt korrekt i många frågor men har aldrig haft några problem i kärlek för det. Och då har jag träffat många vänstertjejer. Min fru är miljöpartist.

Att kvinnor skulle välja män som håller med dem är en myt. Det är bara ett tecken på dåligt självförtroende och låg integritet från mannens sida.
    Det är lite som butiker som accepterar att kunden har rätt för det genererar ev mer pengar. 
    Eller att butiker accepterar att personer som man de ogillar köper saker för de bryr sig bara om pengarna. 
  • Anonym (....)
    Och om det är det som du vill höra, då får man helt göra det.
    Du blir ju glad och chansen för sex ökar 
  • Anonym (....)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-15 17:16:09 följande:
    Bra värderingar är att vara en vanlig vettig person som de allra flesta är. Det är därför jag säger att det är en ickefråga. 

Jag vet att situationen är tuff för utsatta män. Det är därför jag känner för dem.
    Ja. 
    Det är därför jag tagit upp att det är konstigt att man kan hota med att de vill säga nej till sex med dessa män för deras åsikter.
    När de ändå hade nekat sex för en annan orsak. 
    Man kan inte hota med bojkott när man ändå inte skulle välja den personen 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?