Är incel något man förtjänar att vara?
När jag skriver så syftar jag inte bara på incel-problemet. Folk hade bättre värderingar på den tiden. En framtidstro och framtidsanda. Idag har vi accepterat att samhället resignerar och att våra bästa dagar finns bakom oss. Hur hoppfullt är det?
Alla problem vi har idag är en direkt konsekvens av de moderna värderingar som ni incel-motståndare uppvisar. Det är värderingar som hade varit helt otänkbara för 100 år sen.
Nä, den gängse definitionen av incel (dvs misogyn näthatande man) fanns kanske inte men det är ju inte din defintion, eller hur?
Din handlar ju om sexlöshet och relationslöshet rent allmänt eller hur...
Och dessa människor har alltid funnits.
Men historiskt sett har det mestadels handlat om kvinnor som drabbats och fått tvingas leva ensamma. De drabbades dessutom dubbelt då för många var relationsstatus kopplat till försörjning, vilket dagens relationslösa slipper brottas med.
Räknas inte deras lidande lika mycket tycker du eftersom du så hårdnackat hävdar att de inte fanns???
Jag påminner dig om denna tid i artikel så kan du friska upp din historiska kunskap lite (den har länkats till tidigare i tråden..)
www.gp.se/kultur/kultur/incels-inget-nytt-men-nu-%C3%A4r-det-m%C3%A4nnen-som-drabbas-1.55634003
Så det du längtar tillbaka till är att kvinnor ska ha det svårt...och du undrar varför du möts av protester???
Ditt kvinnoförakt lyser ständigt igenom.
Man kan värna om de ensamma männen utan att vilja att kvinnorna ska få det dåligt...
Men du verkar oförmögen...