• Anonym (Sol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-01 03:19:10 följande:
    Att leva ensam betyder inte att man avstår från sex. Det faktum att utbudet av män är för stort och lättillgängligt kan vara en av anledningarna till att de lever själva, för de behöver inte binda sig till en man för att få tillgång till sex.

Hur många kvinnor lever själva och avstår helt från sex? Det är den relevanta jämförelsen.

Och det gäller även män. Alls män som lever ensamma avstår inte från sex. 

Det är väl bra att de flesta kvinnor inte avstår sex, då får ju män mer sex. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 14:49:39 följande:
    Personligen är jag övertygad om att den ökade andelen lesbiska kvinnor är en konsekvens av att de inte attraherar bra män.

Det finns tre vägar som kvinnor som inte kan attraherar bra män väljer.
    1) De sänker kraven och accepterar en "dålig" man
    2) De väljer att leva som singlar.
    3) De blir lesbiska.

Samma val har män som inte attraherar kvinnor. 

1. De sänker kraven och accepterar en ?dålig? kvinna
    2. De väljer att leva som singlar
    3. De blir bögar

• Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 14:57:17 följande:
    Bland männen är min uppfattning att fler män fastnar i 2 i jakten på bra partner.

Framförallt 3 har jag aldrig upplevt hos män.
    Det har jag inte heller upplevt bland kvinnor. Jag tror inte man blir lesbisk, jag tror man är lesbisk. Eller bi. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 16:29:27 följande:
    Tror du det? 

Initialt måndet kännas så för att man är mer lika men tror generellt att kvinna och man fungerar bättre för att man kompletterar varandra. Man är givare och tagare på olika områden.

Dessutom lär två av samma kön riskera att bli mer insnöade. Man behöver höra det andra perspektivet.

Statistiken för par antyder det också. Inte ens Mark och Jonas höll.

Prins Charles och prinsessan Dianas äktenskap höll inte heller. Så vad bevisar det? 

Eller har du statistik på att homosexuella relationer håller sämre än heterosexuella? 

Du verkar utgå ifrån att män är på ett visst sätt och kvinnor ett annat, men så är det naturligtvis inte. Mycket killgissningar från dig, tillika självutnämnd expert på vad kvinnor vill och tycker. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:42:42 följande:
    Du vill behålla dina privilegier som kvinna att du ska ha det mycket lättare inom dejting än en genomsnittlig man. Alltså finns det båda manliga och kvinnliga privilegier. Det jag argumenterar för är att du ska ge upp dina privilegier, inte att män ska ta tillbaka sina gamla privilegier.

Varför är dina privilegier heliga medan det är självklart att män inte ska ha några privilegier?
    Nu ljuger du. Du vill ta bort attraktiva mäns privilegium, de ska inte få ligga så mkt de vill. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:50:58 följande:
    Nej, jag vill inte ha en begränsning av kvinnors rättigheter utan en begränsning av mäns sexvanor. Det finns inget odemokratiskt med att lägga sig i folks sexvanor. Det strider inte mot någon bärande del av demokratin. Vi gör redan det med samtyckeslagen, byxmyndighetsåldern, sexköpslagen osv.

Vad exakt är odemokratiskt?
    Och precis skrev du att du inte ville ta bort mäns privilegium, men nu vill du det ändå. Hur ska du ha det? 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:56:31 följande:
    Jag vill inte ta tillbaka mäns gamla privlegium från 100 år sen. Stor skillnad.
    Nej, du vill ta bort deras privilegium de har idag, de attraktiva männen. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 21:05:51 följande:
    Du kräver att han ska ta ställning mot mig och svara kritiskt på mina inlägg istället för på dina inlägg. Du har redan flera andra som håller med dig. Måste alla i tråden göra det för att du ska bli nöjd?

Alldeles nyss skrev du att jag borde söka hjälp för att jag har fel åsikter enligt ditt synsätt. I Sovjetunionen kunde man hamna på mentalsjukhus för att man hade åsikter som gick emot regimen. Är det vad du strävar efter?

Du påstår även att jag är en fascist för att du inte gillar vad jag tycker. Vet du vad berlinmuren kallades för i östblocket? En antifascistisk skyddsvall. Ditt synsätt på omgivningen är totalitärt och icke-pluralistiskt. Se dig själv i spegeln och fundera på vad det är du sysslar med.
    Berätta, vad gör du konkret för att sprida dina idéer och skapa opinion för en förändring av dejtingvärlden?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 22:46:35 följande:
    Varför frågar du det?
    Nyfiken. Varför vill du inte svara på frågan?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 23:04:10 följande:
    Jag skriver ju här. Vad trodde ni att jag skulle göra mer? Det är inte så att jag leder en rörelse med 1000 personer som ni verkar tro.

Så i princip gör du ingenting, för denna tråd handlar ju inte om hur man hjälper incels, utan om vad andra tycker om incels. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?