• Anonym (Sol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 17:02:11 följande:
    Har männen barmhärtighetssex idag då? Eftersom du verkar resonera att det blir konsekvensen av att ha det svårt. Idag har männen svårare än kvinnorna om man får tro TS.
    Det hoppas jag de inte har, jag tycker att all sex ska vara med samtycke. 

Du missuppfattar, jag skrev att det blir konsekvensen av att lagstifta. Lagstiftar vi inte om sex, så behöver ingen ha barmhärtighetssex. Då väljer man själv. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-14 17:53:43 följande:
    Hur populärt tror du att det är att som man säga på en dejt att man jobbar som undersköterska eller brevbärare? Jag gissar inte så mycket.

De flesta idag har karriärer, utbildningar, äger bostadsrätter eller hus. Medellönen är ca 40 000 kr/månad, så om du tror att de allra flesta är knegare som knappt har några pengar stämmer det inte.
    Det är nog inte lika impopulärt som att säga att man tycker att vi ska inskränka kvinnors rättigheter via lagstiftning. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-14 17:31:53 följande:
    Är incel något man förtjänar att vara?
    Nej, jag skrev inga såna lösningar. Man måste dock få fundera. Kan man till exempel sätta ett tak på hur många sexpartners man får ha, är ett exempel. Eller. att samhället tar kontroll över dejtingapparna och reglerar dem på olika sätt.

De som har mycket pengar hatar dock att betala skatt, så ingen kommer att bli helt nöjd hur vi än väljer att strukturera samhället.

Jo, du skriver att vi ska ändra vår lagstiftning så att kvinnor får mindre valmöjligheter. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (....) skrev 2023-07-18 17:34:57 följande:
    Då skulle man kunna säga att kvinnorna ändrade i lagstiftningen så männen fick mindre valmöjligheter 

På vilket sätt har vi ändrat i lagstiftningen så att män fått mindre valmöjligheter? 

Vilka val får män inte göra idag?

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:37:48 följande:
    Att importera utländska kvinnor är som prostitution. Jag är emot alla former av sexköp och det som liknar det.
    Och att ligga med en incel är som prostitution för kvinnor. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:51:38 följande:
    Varför förutsätter du att man måste ha en rutten kvinnosyn bara för att man inte har sex?

Är det något magiskt med själva sexakten som gör en man till en bättre skepnad av sig själv eller varför har du en så negativ syn på incels?
    Läser man dina inlägg om att staten ska sköta dejtandet, så framgår det att du har en taskig kvinnosyn. Du vill inskränka kvinnors frihet. Men visst, alla incels har kanske inte samma taskiga kvinnosyn som du. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:53:04 följande:
    Jag tror inte att incels är så dåliga och egoistiska människor som ni vill framställa dem till.
    Det är ju du som ger oss bilden av hur incels tänker och resonerar. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:16:20 följande:
    Att du tackar nej bygger på att du också kan tacka ja. Kan du aldrig tacka ja måste du ändra dina preferenser eller leva som en incel.
    Som med dig. Du tackar nej till utländska kvinnor, men du har valet att tacka ja. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:53:16 följande:
    Ja.

Varför är det så viktigt att misskreditera mig som person?

När du skriver att du vill att staten ska minska kvinnors valfrihet att själv välja partner, då misskrediterar du dig själv. Inget vi andra behöver göra, det klarar du själv. 

Lägg sedan till att du anklagar kvinnor för att ljuga och använda härskartekniker när de berättar att de hellre lever ensamma än i ett dåligt förhållande. 

Det är nästan komiskt att ni ensamma män med knappt någon erfarenhet av kvinnor och sex tar er rätten att tala om för kvinnor vad de egentligen tycker och tänker. Vem vill ha en sådan man?

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 13:13:32 följande:
    Varför är det så viktigt för dig att fortsätta gå till personangrepp i såna fall?

Hur kan du veta att det blir ett dåligt förhållande med någon som man aldrig har haft ett förhållande med vare sig personen är incel eller inte? Du förutsätter alltså att alla som är incels är det för att de är dåliga människor och skulle bidra negativt till ett förhållande. Här kan vi tala om en riktigt dålig människosyn. Förstår inte hur man kan säga såna saker utan att skämmas.

Det är inte ett personangrepp, du skriver ju själv att du har dessa åsikter och tycker att staten ska lägga sig i hur folk väljer partners.

Var har jag eller någon annan skrivit att det blir sämre att dejta en incel än en icke incel? Om en kvinna träffar en man vet hon inte hans bakgrund, alltså väljer hon inte bort män pga de är incels utan för att hon inte finner honom attraktiv. 

Varför vill du att kvinnor inte ska få välja bort män de inte attrahera av när du tycker att du ska få välja bort kvinnor du inte attraheras av?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?