Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2024-01-02 19:28:53 följande:
    Och du gynnas personligen att säga att felet är på männen. 
    Fler kvinnor för dig för de redan väljer dig för något annat. 
    Du vet ingenting om mitt sexliv. Och du har ingenting med det att göra. Men faktum är att incels som betraktar sig själva som offer för kvinnor bidrar till att flytta fram de attraktiva männens positioner.

För inte tusan kommer det att generera mer sex för inceln. Jag har mina teorier om evolution.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2024-01-02 19:33:40 följande:
    Och narcissism är inte när kvinnor tycket nuvarande upplägg är bra?
    Så de tycker de inte gynnas personligen av nuvarande upplägg? 
    Varför skulle en kvinna känna ett ansvar över någon annans sexliv? Enbart i egenskap av kvinna?

Det är narcissistisk att förvänta sig det från kvinnor.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2024-01-02 19:41:25 följande:
    Samma argument hade man kunnat använda åt andra hållet. 

Du säger inte att männen ska inte ha ansvar för kvinnors sexliv när du lägger skulden på männen 

Män som klagar och gnäller över att kvinnor inte vill ha sex med dom anser samtidigt att det är dessa kvinnors "fel" så konstruerar dessa incels problemet samtidigt som de skyller det konstruerade problemet på kvinnor.

De vore ju inget problem egentligen om dessa incels accepterade deras egen tillvaro. Nej, i stället så tar den narcissistiska livsåskådningen över.

Du rör dig i cirkelargument. När andra ifrågasätter det så brukar du skriva att "du har rätt att klaga"

Ner i kaninhålet bara. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2024-01-02 19:53:00 följande:
    Och det blir svårt att man skulle vara narcissist om man ber om något som de har det bättre än vsd man själv har.
    När de själva vill ha det bättre än vad männen har 
    Jag säger inte att du är narcissist. Jag vågar däremot med all säkerhet påstå att det är en narcissistisk attityd att förvänta sig att kvinnor ska lösa incelsens vilja att ha sex. Finns inget incitament för en kvinna än incelsens begäran att de i form av deras kroppar ska lösa incelsens bekymmer.

Hur kan man ens ha såna förväntningar på andra människor? så ondskefullt och brist på empati.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2024-01-02 19:59:54 följande:
    Och då handlar det om narcissism när kvinnor lägger skulden på dessa män. 
    Man lägger skulden också på något annat. 
    Nej det är det inte. Pratar du om att incels vill ha sex med diverse kvinnors kroppar utan att dessa kvinnor nödvändigtvis ska bl attraherade. Nej, bara nej. Tacka fan att det är stötande.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2024-01-02 20:10:16 följande:
    För det skulle vara det när männen la skulden på kvinnorna.
    Annars menar ni att narcissism är när män gör det på kvinnor men inte när kvinnor gör det på männen 
    Det är väl självklart att det är narcissistiskt att vilja ha  sex och föra över ansvaret på någon annan att lösa deras egna bekymmer med sexbrist.

jag fattar inte ens hur någon kan resonera på det sättet.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2024-01-02 20:10:16 följande:
    För det skulle vara det när männen la skulden på kvinnorna.
    Annars menar ni att narcissism är när män gör det på kvinnor men inte när kvinnor gör det på männen 
    Hur kan du resonera på det här sättet egentligen? Det är narcissistiskt att tycka att sitt eget problem är andras problem egentligen. Du är bara ett offer som inte kan göra något åt saken. Själv så anser du dig ha gjort dig förtjänt av sex bara genom din blotta existens. Huruvida kvinnor inte finner dig attraktiv spelar mindre roll. Deras känslor är oviktiga i sammanhanget.

Hur kan du inte förstå att det är narcissism. Det är ju så uppenbart, och en del av varför folk tycker ditt resonemang är stötande. Du vill att incels ska ha tillgång till kvinnors kroppar, att samhället ska fördela kvinnokropparna på något sätt, kanske mata dom med piller så dom blir medgörliga. Ditt resonemang beskriver en kvinna som en ond varelse som du samtidigt betraktar som en sak. Tar bort mänskligheten.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2024-01-02 21:46:58 följande:
    Sex handlar om två personers vilja och åsikter. 
    Det blir fel att säga att felet beror bara på en person. 

Det är inte exempelvis som när någon lägger skulden på någon annan för de har kommit försent. 
    Det behövs inte samtycke från någon annan för att de ska få komma itid eller inte. 
    Någon som inte vill ha sex med någon annan gör inget fel. Är inte det självklart?
  • Anonym (Cloffe)
    Tänk logiskt skrev 2024-01-04 00:50:46 följande:
    Nej det är klart att är man absolut inte attraherad av någon så är man inte. Och i ditt fall är det tydligt att du vill ha en man med liknande erfarenheter som du själv, och då kan ingen kräva att du ska välja annorlunda.

Men alla har kanske inte så klara och bestämda ideer om hur partnern ska vara. Och då tycker jag att man inte borde välja bort en incel bara för att man tror att det måste vara något fel på honom (eller, mindre ofta, henne). 

Sen är det inte så att bara för att man aldrig haft en relation så är man nödvändigtvis relationsmässigt en tonåring. När jag inledde min första relation vid 35 års ålder, så hade jag förstås mycket större kunskaper och livserfarenheter än en tonåring rent allmänt, vilket kunde tillämpas i relationen. 

Det har frågats här i tråden vad samhället kan göra. Ett förslag är att samhället kan hjälpa till att avliva myten att det måste vara något fel på incels, och sprida information om lyckliga relationer med incels. 

Det är ju absolut ingen myt. Det har väl den här tråden bevisat. Sen så finns det ju även forskning att incels är misogyna i högre grad. Kan inte se några fördelar för en kvinna att i form av någon slags självutplånande godhet ska ge sig i lag med en sån. 

Varför kan inte förväntningar ligga på incelsen att upphöra med sin misogynitet?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 18:26:29 följande:
    Det är du och Cloffe som ljuger konstant. Det finns ingen som flyttar över något ansvar på kvinnor, bara på samhället och de som bestämmer.

En missnöjd damspelare lägger inte över ansvaret på herrspelarna, utan på fotbollsförbunden och klubbarna.
    Sån grandios självgodhet.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?