Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-10-24 19:39:35 följande:
    Jo, de lagarna är till för att för förbättra kvinnor på bekostnad av friheten.

Du är väldigt principlös när det kommer till din idé om "frihet för alla". Den gäller bara ibland när det passar dig.

Jag tror inte på frihet som en ledstjärna för att vägleda samhället.

Ska vi börja med prostitutionslagstiftningen. Det är inte förbjudet att sälja sex, de är förbjudet att köpa. Har ingenting med kvinnor att göra. Någon som säljer sex kan likväl vara en man. Handlar om att skydda den prostituerade, som ofta befinner sig i ett utsatt läge. Skulle säljandet vara förbjudet så skulle den även riskera att bli utsatt av sexköparen och samtidigt inte kunna uppsöka hjälp. 

Ta föräldralagstiftningen. Den är inte heller kopplad till ett visst kön. Män har såsom kvinnor ett intresse av att kunna vara hemma med sina barn. Vill någon inte utnyttja det så står det individen helt fritt att göra så.

Förklara hur reglerad sexkvotering från staten är något som ökar folks frihet? Vill du att häradsbetäckarna ska förlora sin frihet att kunna knulla runt? Vill du att (kvinnorna antar jag) ska förlora sin frihet att kunna knulla med en attraktiv häradsbetäckare?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 20:15:45 följande:
    Det har visst allting med kvinnor att göra. Feminismen har drivit fram dessa lagstiftningar för att motverka att kvinnor missgynnas på bekostnad av män när total frihet råder.

Jag gör exakt samma sak som feminister fast för män istället. Ni accepterar dock inte att man driver mäns frågor och att det skulle vara ett legitimt intresse.
    Menar du att män missgynnas av prostitutionslagstiftningen och föräldraförsäkringen? Vad har du för belägg för detta? Vill män generellt köpa sex av en utsatt människa? Vill män generellt inte stanna hemma med sina barn? Att skaffa barn är inte en ekonomisk fördelaktig lösning för någon förälder. Det är inte därför folk skaffar barn.

Du gör inte alls samma sak som feminister. Ingenting av det du föreslår ökar någon form av frihet, prostitution, föräldraförsäkringen och "statlig reglerad fitta" är helt ojämförbara. Dina idéer skulle skapa ett fascistiskt samhälle. Du är obehaglig.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-25 15:55:59 följande:
    Varför klagar då många kvinnor på kvinnliga orgasmglappet om syftet är inte att de ska få fler orgasmer? 

Vad vill ni då med att det ska vara orättvist? 

Begriper du verkligen inte det? Kvinnor vill ha sex med orgasmer. Det handlar om samspel och ligger i mäns intresse att också göra det trevligt för kvinnan. (Och vice versa) då det presenteras som orgasmglappet är för att sex ofta tar slut iom mannens orgasm. Vilket i förlängningen leder till att kvinnan av förklarliga skäl tappar intresset för sex. Inte kul för någon.

Ingen rättighet att få orgasm, att ha sex är inte en rättighet. Kan du lägga av med det narrativet?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-25 17:47:25 följande:
    Varför skulle man i ett ONS fokusera på den andra? Det är egoistiska handlingar rakt av. 

Folk bör inte ha den typen av sex över huvud taget. Det är direkt skadligt skulle jag tro. Sex och relationer hör samman och då blir det också fokus och vilja på att tillgodose varandras behov.
    Det har inte du och ditt dömande något inflytande över turligt nog.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 14:15:45 följande:

Man skulle kunna säga att det handlar om rättighet till sex när folk vill ha och har det. 
    Det behöver inte alls handla om det när det handlar om män utan sexpartner men hel del personer väljer att tolka det som det. 
    Rättighet är något som myndigheterna/staten reglerar, inte automatiskt när någon klagar på sitt sexliv och vill att andra personer ska ändra sins val. 

Då kan jag påstå att det handlar om rättighet till sex när folk har det och sex är ingen mänsklig rättighet 

Varför pratar du ens i såna termer? Så du fattar att sex är inte en mänsklig rättighet med andra ord? Vad debatterar du ens då över?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 16:07:11 följande:
    Med din logik. Då skulle jag kunna säga att samhället måste handla mindre om sex för sex är ingen mänsklig rättighet.
    Men dä plötsligt ska sex handla om något annat, sex är ingen mänsklig rättighet gäller bara nu. 

Även om samhället skulle kretsa runt sex, det enda du skulle läsa i tidningen så skulle det ändå inte handla om någon "mänsklig rättighet"

Förstår du varför? 

-för att det krävs två samtyckande personer. Att en individ gnäller och samtycker till sex med någon annan berättigas inte denne sex automatiskt. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-31 16:12:21 följande:
    Däremot är jag helt övertygad om att det skapar psykisk ohälsa med ONS om det är något man sätter i system, oavsett inställning.
    Vad du fått för dig spelar ingen roll. Du kan ju leva på det sättet om du vill. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 17:16:16 följande:
    Det behövs inget samtycke för att få skriva den kommentaren
    Det jag menar är att ni använder olika argument som en förevändning för det finns ingen lag som säger att det ska handla om rättighet till sex då. 

Ni väljer att tolka som rättighet till sex när ni känner er hotad.

Vad är det som du säger som hotar folk som har sex?

Pratar du om inskränkningar i den egna fria viljan? Den känner iaf jag är värdefull. Gör inte du det?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:37:57 följande:
    Ni känner er hotade, att erat sexliv skulle bli sämre. 
    Ja, skulle den fria viljan inskränkas så blir sexet sämre.

Skulle inte du känna dig hotad om någon gnällspik vill att du ska ställa upp på sex för någon annan?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:43:09 följande:
    "Pratar du om inskränkningar i den egna fria viljan? Den känner iaf jag är värdefull. Gör inte du det?
    I så fall borde det vara något man vill ändra i lagstiftningen. 

Det jag och du skrev handlade om något annat. 
    Icke samtyckande sex är våldtäkt. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?